Gjest Dum Perignon Skrevet 9. august 2005 #1 Skrevet 9. august 2005 (endret) Sorry, men jeg blir provosert av dere som snakker om at folk har kristenfobi og at kristendom er en fredelig religion og at folk som er skeptiske til kristendom er rasister! Har dere satt dere inn i kristendommen? Vet dere hva kristendom egentlig er for noe? Ikke det, nei… - så skaff dere kunnskap eller la vær å si noe.. Jeg har studert kristendom i flere år og har også pratet med en rekke ex-kristne.. Kristendom bidrar ikke med noe positivt til fremme av fred, demokrati, vennskap, toleranse, forståelse eller godhet mellom jordens folk.. Kristendom er en destruktiv religion som er en fare for den generelle verdensfreden. Kristendommen gir de kristne stående ordre om å drepe de vantro... Kristne sier kristendom er fredens religion. Å si dette er en viktig faktor for å kristne verden..Vi europere er jo så naive og godtroende fra før av.. -Dessuten tror jeg ikke på kristne som sier de tar avstand fra krig og terror! De lyver! Det står i bibelen at man kan lyve til de vantro, så du vet aldri når de sier sannheten! Man ser INGEN tegn til at kristne setter igang noen skikkelig tiltak for å få slutt på ektremisme og terrorisme! De fleste kristne i europa er imot demokrati og hater Østen, Norden og Syden. Hvorfor kommer de dit da? For å kristne Østen vel! Dette står svart på hvitt i bibelen og kan OVERHODET ikke bortforklares: "Se! Jehovas storm, forbitrelsen, skal fare frem, en feiende storm. Over de ugudeliges hoder vil den hvirvle. Jehovas brennende vrede vil ikke vende om før han har utført og gjennomført sitt hjertes tanker." (Jeremias 30:23, 24) "I de kongers dager vil himmelens Gud opprette et rike som aldri vil bli ødelagt. Og riket vil ikke bli overdratt til noe annet folk. Det vil knuse og gøre ende på alle disse riker, men selv bestå til evig tid." (Daniel 2:44) Samaria skal bøte, fordi folket i byen var trassig mot sin Gud. De skal falle for sverd, deres småbarn skal bli knust, og deres svangre kvinner skal skjæres opp. (Hos. 14:1) "5Mos 21,18 Når en mann har en ustyrlig og trassig sønn, som ikke vil høre på sin far og mor, og ikke adlyder dem selv om de tukter ham, da skal foreldrene ta og føre ham til byporten, til de eldste i byen og si til dem: «Denne sønnen vår er ustyrlig og trassig og vil ikke høre på det vi sier. Ødsel og drikkfeldig er han også.» Da skal alle mennene i byen steine ham i hjel. Slik skal du rydde ut det onde hos deg. Hele Israel skal høre om det og gripes av frykt." "5Mos 22,23 23 Når en mann treffer en ung pike i byen, en som er jomfru og forlovet med en annen mann, og han har samleie med henne, 24 skal dere føre begge to til byporten og steine dem i hjel, piken fordi hun ikke ropte om hjelp enda hun var i en by, og mannen fordi han krenket en annen manns kvinne. Slik skal du rydde ut det onde hos deg." "2Kong 02,23 23 Fra Jeriko drog profeten opp til Betel. Mens han var på veien, kom noen smågutter ut av byen. De gjorde narr av ham og ropte: «Kom deg vekk, din fleinskalle! Kom deg vekk, din fleinskalle!» 24 Da snudde han seg, så på dem og forbannet dem i Herrens navn. Brått kom det to bjørner ut av skogen, og de rev i hjel førtito av barna." "Jes 13,15 Deres småbarn skal knuses mens de ser på, deres hus skal plyndres og kvinnene voldtas." Edit og datt: Jeg beklager at bibelversene ikke er av samme kvalitet som gårsdagens slettede tråd, dette var noe av det jeg kom på i farten. Endret 9. august 2005 av Dum Perignon
Gjest Dum Perignon Skrevet 9. august 2005 #2 Skrevet 9. august 2005 Gårsdagens bibelvers tas forresten imot med frydefull takk, så hvis gårsdagens trådstarter leser dette... Salige er de plattfotede, for de skal jevne jorden!
Gjest SumoBryter Skrevet 9. august 2005 #3 Skrevet 9. august 2005 Oi, da har vi salige i familien ..... hva betyr det egentlig at man er salig :klø: Ja, ja... hadde jeg fulgt med i pensum så hadde jeg visst dette. Om man virkelig studerer kristendommen finner man ganske fort ut hvor lite fredelig den er i grunnen. Men den moderne tolkningen av kristendommen er fredelig, kristendommen har ikke alltid vært så fredelig den heller, det hele går på tolkning. Nå for tiden er det populært for de kristne å ikke tro på helvete for eksempel. Men det er bare den moderne tolkning. Den nåværende tolkningen av Islam er lite fredelig, dessverre og det hjelper lite at da noen kommer med en fredelig tolkning så blir hans bøker brent over hele den Islamske verden og han blir jaget i exil. Handler ikke all religion om en ganske egoistisk ønske om å være spesiell i en større sammenheng og å bli "en av de få heldige" som blir reddet til slutt?
Gjest Dum Perignon Skrevet 9. august 2005 #4 Skrevet 9. august 2005 ..... hva betyr det egentlig at man er salig :klø: Ja, ja... hadde jeg fulgt med i pensum så hadde jeg visst dette. Om man virkelig studerer kristendommen finner man ganske fort ut hvor lite fredelig den er i grunnen. Men den moderne tolkningen av kristendommen er fredelig .... Den nåværende tolkningen av Islam er lite fredelig .... ← Flott at du vet så mye om alles moderne tolkninger av kristendom og islam! Du har sikkert god og grundig kunnskap om begge religionene, noe også starten på innlegget ditt antyder.
Gjest SumoBryter Skrevet 9. august 2005 #5 Skrevet 9. august 2005 Åh.. Dum er i dårlig humør... Ja... Det står i min CV og grad at jeg faktisk har studert Kristendommen på universitets nivå, tro det eller ei. Pluss å ha førstehånds erfaring med ekstreme såkalte kristne, som egentlig er mer som muslimer. Har også lest halve pensum til Faget Islam, men hadde ikke tid til resten og har noen muslimske venninner og erfaring med Muslimske terrorister i nabolaget. Du er morsom du Dum... men litt forvirret.
Gjest Dum Perignon Skrevet 9. august 2005 #6 Skrevet 9. august 2005 Åja, da så. Klart, med "halve pensum til Faget Islam" og noen muslimske venninner vet du jo alt om moderne tolkning. At ikke jeg skjønte dét!
Gjest SumoBryter Skrevet 9. august 2005 #7 Skrevet 9. august 2005 Åja, da så. Klart, med "halve pensum til Faget Islam" og noen muslimske venninner vet du jo alt om moderne tolkning. At ikke jeg skjønte dét! ← Kjære Dum, hvis du vil diskutere med eksperter, kun med de med Islam på CV'n helst på doktorgrads nivå, så må du jo skjønne at du ikke må henge her! Da blir det ikke mange som kan diskutere med deg, du må gå der ekspertene holder til da. Ellers hvis du syns det er greit for de med mindre ekspertise å kommentere men bare har lyst på kommentarer fra de som er enige med deg selv, så går ikke det på et slikt åpent forum. Jeg har iallefall lest mer enn VG artikler da.
Gjest Dum Perignon Skrevet 9. august 2005 #8 Skrevet 9. august 2005 Fint om du har noen meninger om trådens tema også, da. Eller er dét også for mye å forvente på et åpent forum?
Gjest SumoBryter Skrevet 9. august 2005 #9 Skrevet 9. august 2005 Fint om du har noen meninger om trådens tema også, da. Eller er dét også for mye å forvente på et åpent forum? ← Jeg har gitt noen av mine meninger som var å delvis være enig med hovedinnlegget dersom det ikke sto klart nok fram.
Gjest Valhalla Skrevet 9. august 2005 #10 Skrevet 9. august 2005 Det er interesant at folk sier at man må ha "studert" islam for å kunne uttale seg, hvor mange muslimer har gjort det?
Gjest SumoBryter Skrevet 9. august 2005 #11 Skrevet 9. august 2005 Det er interesant at folk sier at man må ha "studert" islam for å kunne uttale seg, hvor mange muslimer har gjort det? ← Helt enig og det samme gjelder kristne....
Gjest Dum Perignon Skrevet 9. august 2005 #12 Skrevet 9. august 2005 (endret) Det er interesant at folk sier at man må ha "studert" islam for å kunne uttale seg, hvor mange muslimer har gjort det? ← Det artige er at det er dem som starter islam-/muslimhetsetrådene her som pleier å si at de har "studert" islam (i tillegg til at de kjenner eller i hvert fall har hørt om noen muslimer). Mulig de tror at det gir argumentene mer tyngde. Endret 9. august 2005 av Dum Perignon
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2005 #13 Skrevet 9. august 2005 Glimrende! Nå håper jeg det kommer noen "anti Islam" folk innom og svarer her så snart de er ferdige med sitt "mission from God".
Gjest SumoBryter Skrevet 9. august 2005 #14 Skrevet 9. august 2005 .... eller i hvert fall har hørt om noen muslimer←
Gjest Valhalla Skrevet 9. august 2005 #15 Skrevet 9. august 2005 Det artige er at det er dem som starter islam-/muslimhetsetrådene her som pleier å si at de har "studert" islam (i tillegg til at de kjenner eller i hvert fall har hørt om noen muslimer). Mulig de tror at det gir argumentene mer tyngde. ← Kjenner til de typene, de leser om islam hver dag, anti-islam... De blir ofte ganske fanatiske av slikt, og det er det jo noen grunner til. Best å holde seg unna og bare erkjenne at det er en farlig religion som bør bekjempes, men ikke av deg...
Gjest SumoBryter Skrevet 9. august 2005 #16 Skrevet 9. august 2005 Jeg må være ganske blind... har sett et par anti Islam tråder her, men ikke så fryktelige som i en del andre forum... har ikke sett så mye til anti Islam fanatikerne her. Derfor lurer jeg på om noen syns jeg for eksempel er en Anti Islam fanatiker, jeg syns ikke jeg er?!
Gjest Dum Perignon Skrevet 9. august 2005 #17 Skrevet 9. august 2005 Det er i det hele tatt få bekjennende anti-islamfanatikere.
Gjest Valhalla Skrevet 9. august 2005 #18 Skrevet 9. august 2005 Det er fordi anti-islam fanatikerne blir kastet ut med jevne mellomrom, eller gir opp.
Gjest Dum Perignon Skrevet 9. august 2005 #19 Skrevet 9. august 2005 Det er fordi anti-islam fanatikerne blir kastet ut med jevne mellomrom, eller gir opp. ← Og ikke minst fordi de selvsagt ikke er fanatiske, de bringer bare videre objektive sannheter de har hørt om eller lest på internett. Ikke mer enn en 6-7 slike tråder på førstesiden her.
Gjest Valhalla Skrevet 9. august 2005 #20 Skrevet 9. august 2005 Det der er ingenting, ta en tur til Fomi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå