Gå til innhold

Har jeg rett på helligdagstillegg ved vaktbytte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i kommunen og en kollega av meg ønsker seg fri en av helligdagene i julen. Jeg har sagt ja til å bytte nettopp pga helligdag og tillegg. Dette byttet har blitt godkjent av leder. Men nå ble jeg plutselig usikker på om jeg får helligdagstillegg siden det er et vaktbytte og ikke en dag jeg skulle ha jobbet i turnusen. Jeg har tidligere jobbet i privat sektor og der fikk vi alltid tillegg selv om de ansatte byttet mellom seg. Gjelder det i kommunen og? Er tariffavtale med KS på arbeidsplassen min.

Anonymkode: f24f3...71b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jobber i kommunen og en kollega av meg ønsker seg fri en av helligdagene i julen. Jeg har sagt ja til å bytte nettopp pga helligdag og tillegg. Dette byttet har blitt godkjent av leder. Men nå ble jeg plutselig usikker på om jeg får helligdagstillegg siden det er et vaktbytte og ikke en dag jeg skulle ha jobbet i turnusen. Jeg har tidligere jobbet i privat sektor og der fikk vi alltid tillegg selv om de ansatte byttet mellom seg. Gjelder det i kommunen og? Er tariffavtale med KS på arbeidsplassen min.

Anonymkode: f24f3...71b

Du får tillegg.

Anonymkode: 1c6f9...cb7

Skrevet

Tillegget følger den som jobber.

Anonymkode: e1f06...f77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...