Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som fremdeles har flagg som pynt på juletreet?

Da jeg vokste opp på 80 tallet så var det vanlig, men så ble det vel slutt på rundt 90 tallet. Siden har jeg ikke brukt det. Fant noen flagg nå blant julepynten og fikk lyst å spørre. 😜🎄

Anonymkode: d17d4...ca8

Skrevet

Vi har det🎄🇧🇻🇧🇻🇧🇻🇧🇻🇧🇻😃😃

Har to remser ned på hver sin side.

Veldig hyggelig 😊

Anonymkode: 1e2b6...e9f

• Liker 2
Skrevet

Jeg har vokst opp med det, og har det her hjemme selv også.

Anonymkode: ec487...470

• Liker 1
Skrevet

Det er standard pynt på juletreet her i hjemmet også. 

Norge først. 

Anonymkode: 4cbb5...2f4

• Liker 4
Skrevet

Flagg må med. Blir ikke et overfylt og rotete tre uten 😂

Anonymkode: da025...528

• Liker 6
Skrevet

Kanskje vi også tar fram flagg og henger det på. Tror vi bare har en remse. 🎄😊

Skrevet

Vi har norske flagg på treet, et overfylt tre er jo et must 😂 Jeg er oppvokst uten flagg (selv om mitt ene par med besteforeldre hadde), mens samboeren min er oppvokst med sitt lands flagg på treet i et annet skandinavisk land. Nå er det kun norske flagg vi har. 

Anonymkode: d47d1...fbf

Skrevet

Vi har en remse på juletreet. Jeg syns ikke noe om det, men farmoren min kommer på julaften og for henne er norske flagg på juletreet noe som hører til. Hun opplevde krigen og for henne betyr flaggene mye. 

Anonymkode: e9c45...418

• Liker 3
Skrevet

Jeg har vokst opp med flaggremser på juletreet og har endelig fått bestilt til mitt tre også. Er litt tomt uten! 

Skrevet

Flagg må til,så vi bruker det😊

Gjest PunkCouture
Skrevet

Da jeg var liten lærte jeg av min familie at flagg på treet var "harry". Det er nok derfor jeg alltid har synes det er litt harry. - Men det er jo fint at folk pynter litt forskjellig, og det blir mer interessant å se på andres trær når man er på besøk 🙂

Skrevet

Nei, vi har ikke flagg på treet og ingen av oss er oppvokst med det heller. Jeg har aldri tenkt på det som harry, men jeg synes ikke det er fint og synes heller ikke det passer på et juletre.

Skrevet
PunkCouture skrev (5 timer siden):

Da jeg var liten lærte jeg av min familie at flagg på treet var "harry". Det er nok derfor jeg alltid har synes det er litt harry. - Men det er jo fint at folk pynter litt forskjellig, og det blir mer interessant å se på andres trær når man er på besøk 🙂

Jeg opplevde at noen syntes det var Harry da jeg skulle pynte eget juletre første gang i slutten av 90 tallet. Siden har jeg ikke brukt det for jeg ville jo ikke at juletreet mitt skulle være Harry. Men nå hang jeg to remser på skrå på treet. Syntes det var litt fint jeg. Greit å ta fram litt gamle tradisjoner i blant. 😊🎄

Skrevet

Ja til flagg på juletre! Hyggelig at ikke alle går for disse kjøpesenterjuletrærne.

Anonymkode: ab065...d34

• Liker 3
Skrevet

Selvfølgelig kan du ha flagg på juletreet! Tradisjon for det i Norge. Jeg fikk besøk av noen svensker i jula i fjor, og de var sjokkerte over å se norske flagg på treet. De syntes det var nasjonalistisk.

Annonse
Skrevet

Vi har alltid hatt det. Det var svært viktig for mine besteforeldre (pga krigen), og dermed er det en viktig tradisjon for meg. 

Samtidig sliter jeg litt med nasjonalismen i det hele - og velger å tenke at jeg bruker det for å "ta flagget tilbake". Det er ikke bare nasjonalistiske, rasistiske idioter som skal få bruke det norske flagg. 

Anonymkode: 69946...75e

Skrevet

Har ikke flagg, så ingen flagg på treet. Ikke har det glitter heller.

Anonymkode: aed0d...0ab

Skrevet

Selvfølgelig må man ha flagg på treet! Hvor historieløse og kulturelt selvfornektende går det an å bli? Vi var en gang en stolt nasjon...

Anonymkode: c8860...e2d

• Liker 3
Skrevet
PunkCouture skrev (6 timer siden):

Jeg ønsket meg fargede lys på treet da jeg var barn, men det syntes min mor var harry. Flagg er et must hos meg!

Skrevet

Jeg har to, kanskje tre lengder med flagg på treet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...