Gå til innhold

Jeg er nervøs. Eksen hans ba meg passe på barnet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har datet en fyr i ca 1 år. Han har et barn på 5 år på andre siden av landet, og moren har full foreldrerett. Det eneste han fortalte er at det ble slutt mellom han og eksen, og hun tok med seg barnet og flyttet tilbake der hun kom fra. Han har vært veldig trist over at han ikke ser barnet så ofte. Hvergang barnet er her er moren alltid med. Jeg møte barnet for andre gang for 2 dager siden, med moren tilstede, og syntes det var rart at hun aldri lar far og barn være alene, og at hun selv bor på et hotell sammen med barnet, istedet for å la ungen overnatte hos faren. Hun virket først som en veldig hyggelig dame, men Jeg overhørte diskusjonen mellom de to at han ville ha ungen på overnatting men hun nektet. Jeg syntes hun hørtes urimlig og vansklig ut, og trodde kanskje det var på grunn av meg at hun ikke ville ha ungen her, så når vi var alene sa jeg at jeg kune sove hjemme hvis det var problemet. Hun svarte noe som "nei, nei, det er ikke deg. Du virker som en veldig grei og oppegående jente, og jeg liker deg. Jeg vet jeg virker helt urimelig og sikert ganske jævlig, men jeg kan bare ikke la henne være her, hun betyr alt for mye for meg. Vet du hvorfor det ble slutt mellom meg og han? Jeg har ikke tenkt å fortelle, men.. Hun kan kanskje være her, så lenge du er her, og lover at du passer godt på henne, og aldri lar de være alene? " etter noe diskutering ble jeg enig, og ungen fikk overnatte her i natt. Jeg spurte typen om hva som var greia, og han unngikk spørsmålet veldig men svarte til slutt at de hadde kranglet en del, og hun mente at han hadde vært slem mot ungen, men hun bare overdrev og var totalt unødvendig overbekyttende. Jeg slo meg til ro med det først, men nå har jeg ligget våken hele natten og tenkt på om det er noe han ikke har fortalt meg, og om han har gjort noe forferdelig mot ungen? Eller om det bare er hun som er overdrivende og nesten gal? Jeg kjenner meg redd her. Hva kan jeg gjøre?? 

Anonymkode: 4db8a...f69

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammelt var barnet da de flyttet, og hvordan oppfører barnet seg når det er med faren? Virker det trygg på faren eller ikke, og hadde barnet lyst til å overnatte?

Anonymkode: 7df3c...f3f

• Liker 6
Skrevet

Jeg hadde blitt meget skeptisk, i og med at hun lar barnet overnatte når du har lovet å passe på. 

• Liker 44
Skrevet

Noe skurrer. 

Anonymkode: f1c78...db2

• Liker 10
Skrevet

Snakk med moren om hva faren har gjort mot barnet.

Anonymkode: 6a349...0ba

• Liker 40
Skrevet

Noe skurrer, enten med eksen eller med typen din, eller begge.

• Liker 14
Skrevet

Tenker det ligger mer bak her. Har det vært en bv sak? Dom?

Anonymkode: b0220...d4d

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvor gammelt var barnet da de flyttet, og hvordan oppfører barnet seg når det er med faren? Virker det trygg på faren eller ikke, og hadde barnet lyst til å overnatte?

Jeg tror ungen var nesten 3 år. Og hun virker veldig glad for å være med faren sin. De går veldig bra sammen, og da moren spurte om hun ville overnatte, spurte hun med en veldig dette blir gøy stemme, så ungen ble kjempe glad. Det vriker som om alt er helt fint, er bare moren som holder et konstant øye med de. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tenker det ligger mer bak her. Har det vært en bv sak? Dom?

Ikke som jeg vet om. 

Skrevet

Jeg tror ikke moren hadde kommet langveis fra for at barnet skulle få treffe faren om det var noe sååå grusomt, da ville hun vel heller ikke så raskt falt til ro med at TS skulle være der. Men, hun har tillit til TS på null komma null. Synes det høres rart ut, men ville tatt en prat med kjæresten og bedt han forklare ordentlig. Ikke aksepter en halvveis forklaring..

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror ungen var nesten 3 år. Og hun virker veldig glad for å være med faren sin. De går veldig bra sammen, og da moren spurte om hun ville overnatte, spurte hun med en veldig dette blir gøy stemme, så ungen ble kjempe glad. Det vriker som om alt er helt fint, er bare moren som holder et konstant øye med de. 

Da er barnet trygg og jeg vil anta moren kjenner mest på sin egen «haimusikk» og er overbeskyttende. Engstelige barn hadde ikke blitt kjempeglade for beskjed om at de får overnatte. Pust med magen og ta deg en god prat med faren. Om mulig forsøk også en prat alene med moren, uten at hun får følelsen av at du «tar side»..

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville spurt moren. Dette må du faktisk få vite hvis du selv ønsker barn med denne mannen. 

Husk at det moren sier kommer fra hennes synspunkt. Det er alltid to sider i en sak. (eller er det tre. Hennes side, hans side og sannheten). 

Men jeg ville uansett ønsket å vite. Det er faktisk ganske vesentlig om jeg hadde ønsket å fortsette med mannen. 

Anonymkode: 3e34e...8f8

• Liker 19
Skrevet

Ville garantert spurt moren. Spesielt dersom du har ønske om å få barn med han!!

Anonymkode: a2ef8...9c5

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ikke som jeg vet om. 

Dersom mor er unødvendig overbeskyttende ville han vel kjempet hardere via offentlige instanser?!

Anonymkode: 2cc04...ac2

• Liker 20
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dersom mor er unødvendig overbeskyttende ville han vel kjempet hardere via offentlige instanser?!

Anonymkode: 2cc04...ac2

Nemlig. 

• Liker 4
Skrevet

Kanskje hun er overbeskyttende, kanskje ikke. Samtidig blei barnet glad for å overnatte. Et utrygt barn ville blitt usikker og redd. Moren har oppdratt et trygt barn og hun var ærlig med deg. Hun sa ikke et negativt ord om deg eller ønsket å si noe som var negativt om faren selv om hun sa litt. Kan hende det har skjedd noe, men mor her jobber med å få tilliten tilbake til far. 

Det sier mye om en person etter min mening. Du kan prøve å ta en prat eller bare la handling vise vei. Du ser en pappa og barn som koser seg sammen. Så lenge du ikke ser noe du reagerer på så ville jeg latt det ligge for en stund. 

Mor viser mye tillit til deg som svarer ærlig og attpåtil stoler på at du er en god person som er positivt for barnet. 

Anonymkode: 3ed0e...bf4

• Liker 6
Skrevet

Barnet trenger på ingen måte å være utrygg selv om han har gjort det noe. I mange kulturer er f.eks. mild oppdragervold helt vanlig, de aller fleste barn blir likevel ikke usikre på foreldrene. En del seksuelle overgrep kan være fullstendig uetiske, men være sånn at barnet ikke er klar over hva som skjer, barnet vil ikke da nødvendigvis ta skade av det, og dermed ikke være utrygg på faren.

Anonymkode: 4f1fd...b8f

• Liker 20
Skrevet

Dere er bra naive hvis dere tror barnet ville satt seg i en krok istedenfor å vise glede over spørsmål om overnatting selv om noe har skjedd. Barnet kan ha glemt, det kan ha vært ting som har skjedd som har vært uten betydning for barnet direkte fordi mor har kompensert eller barnet var for lite til å huske. Det at mor "lar" far se barnet kan være fordi hun må. Samvær med tilsyn eller beskjed om å prøve. Jeg ville prøvd å komme til bunns i hva det dreier seg om. Jeg ville vært veldig skeptisk til å bli i et forhold med en som har barn, men ikke samvær eller samvær under tilsyn. Ikke skeptisk egentlig, det hadde vært helt uaktuelt. 

Anonymkode: dbbc5...040

• Liker 40
Skrevet

jeg har barn som ikke har sett faren sin på et år. jeg ville aldri latt de overnatte der uansett om han var trond viggo torgersen eller godheten selv. min 5 år gamle datter som ser faren sin 1 gang i året er ikke trygg nok til å sove borte hos han. enkelt og greit. hun kunne sikkert finne på å si at hun vil- men det hadde ikke gått. 

• Liker 7
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Da er barnet trygg og jeg vil anta moren kjenner mest på sin egen «haimusikk» og er overbeskyttende. Engstelige barn hadde ikke blitt kjempeglade for beskjed om at de får overnatte. Pust med magen og ta deg en god prat med faren. Om mulig forsøk også en prat alene med moren, uten at hun får følelsen av at du «tar side»..

Jeg kjenner ei jente som har blitt utsatt for overgrep av far. Overgrepene er bevist, han er dømt og har sonet og måtte betale erstatning til jenta. Jenta bor i fosterhjem og har samvær med faren med tilsyn. (Mor er død.) Hun gleder seg stort til å treffe ham hver gang, og hun maser om å få flytte hjem til ham...

Anonymkode: e7706...328

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...