Gjest Dævendøtte Skrevet 18. desember 2020 #21 Skrevet 18. desember 2020 Heldigvis lar jeg verken unger eller ekser bestemme hva slags bilder jeg skal ha på veggen. Ville aldri gått rundt med et plagg med bilde av en unge på heller, uansett alder. Har både egne barn og bonusbarn, men å henge opp bilder av dem på veggen, det gjør jeg ikke. Veldig greit, ingen sure miner fra noen. Og helt rettferdig for alle.
laviniabcn79 Skrevet 18. desember 2020 #22 Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er rart men egentlig ikke noe problem. Jeg hadde bestilt fotograf til etter jul, for å få ett søskenbilde opp på veggen, der 15 åringen er med selvfølgelig. Anonymkode: 9c5ee...b7c dette likte jeg! jeg hadde tatt ned alle bilder, bestilt familiefotografering og lagd en vegge hvor barnehage/skolebilder i strl 20x30 kunne henge sammen, men for hvert år det kom nye, lagt det gamle bak. så er de samlet i rammen. det gjør mine foreldre med barnebarna. TS kan jo også male stua... ta ned alle bilder under påskudd av å pusse opp og bare henge opp noe igjen 3
mamma til gogutta Skrevet 18. desember 2020 #23 Skrevet 18. desember 2020 I min verden er ikke dette normalt. Hadde vært interessant å vite om eksen selv har like mange bilder av datteren på veggen og om hun går rundt med klær med bilder av henne. 2
laviniabcn79 Skrevet 18. desember 2020 #24 Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg syntes barnebilder i stua er en uting, men der er jeg sikkert litt sær. Vi har ingen bilder av barna i stua, der har vi bare kunst. Barnebilder har vi hengende i trappa, og selv der bare et par. Anonymkode: f95cc...5b3 jeg har kun fødselsplakat av ungene i stua sjæl.. og noen få bilder i trappa. syntes familiebilder er rotete i stua
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #25 Skrevet 18. desember 2020 laviniabcn79 skrev (2 timer siden): jeg har kun fødselsplakat av ungene i stua sjæl.. og noen få bilder i trappa. syntes familiebilder er rotete i stua Ja, liker vest kunst i stua. Syntes barnebilder i stua er litt småharry. Anonymkode: f95cc...5b3 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #26 Skrevet 18. desember 2020 Min 14 åring hadde defintivt ikke likt at jeg eller faren hadde gått rundt i klær med hun på!! Jeg synes det var en fin ide om søskenfotografering. Jeg ville tatt ned de andre bildene, bortsett fra ett fra når hun var liten. Dere kan jo evt høre med hun hvilket bilde hun liker best. Så lenge hun ikke er med på færre bilder enn de andre så er det helt ok. Utrolig underlig mor, og veldig rart at hun skal kunne bestemme hva dere skal ha på veggene. Anonymkode: 4cd49...303 4
sirenas Skrevet 18. desember 2020 #27 Skrevet 18. desember 2020 Det er noe av det sykeste jeg har hørt. Alvorlig talt! Óg 15 åringen synes dette er greit!? Dette er jo helt patologisk! 4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #28 Skrevet 18. desember 2020 Dette er sykt ja. Langt i fra normalt og absolutt ikke greit Anonymkode: 1e8e9...a75
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #29 Skrevet 18. desember 2020 Lurer mest på hva 15-åringen synes om dette? 🤯 Min 13-åring hadde nok ønsket å fordufte fra jordas overflate om jeg eller faren gikk i plagg med bilde av henne på 😆🙈 Anonymkode: 67dda...0f1 1
SoWhat? Skrevet 18. desember 2020 #30 Skrevet 18. desember 2020 Det virker helt sprøtt at faren går rundt med klær som det er bilde av tenåringsdatteren på. Skjønner ikke at noen av dem eller moren hennes syns at det er greit. Å ha så mange bilder av bare henne er også rart. Helt greit at hun vil ha plass i farens liv, men dette er litt psyko spør du meg. 1
Hactar Skrevet 18. desember 2020 #31 Skrevet 18. desember 2020 (endret) laviniabcn79 skrev (3 timer siden): dette likte jeg! jeg hadde tatt ned alle bilder, bestilt familiefotografering og lagd en vegge hvor barnehage/skolebilder i strl 20x30 kunne henge sammen, men for hvert år det kom nye, lagt det gamle bak. så er de samlet i rammen. det gjør mine foreldre med barnebarna. TS kan jo også male stua... ta ned alle bilder under påskudd av å pusse opp og bare henge opp noe igjen Eventuelt kan de gamle bildene settes i album. Da er de tilgjengelige til å se på, og far og datter kan eventuelt sette seg å bla i albumet sammen og mimre på den måten. TS, dette høres ut som det har blitt et slags irrasjonelt utløp for bekreftelsesbehov, enten fra datteren selv eller fra eksen. Jeg kjenner ingen som dedikerer veggene sine verken til et titalls helsides foto av ungene, eller går med klær med med bilde av ungene på, og de elsker barna sine dypt og inderlig likevel. Jeg tenker at her må far finne ut hva dette veldige behovet bunner i, og prøve finne bedre måter å avhjelpe det på. Det hjelper egentlig ingenting på tilhørigheten å tapetsere verken veggene eller seg selv med bilder av ett av fire barn i familien. Endret 18. desember 2020 av Hactar 3
Honey Dew Skrevet 18. desember 2020 #32 Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg syntes barnebilder i stua er en uting, men der er jeg sikkert litt sær. Vi har ingen bilder av barna i stua, der har vi bare kunst. Barnebilder har vi hengende i trappa, og selv der bare et par. Anonymkode: f95cc...5b3 Ikke vi heller. Vi har ingen familiebilder hengende rundt omkring i huset.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #33 Skrevet 18. desember 2020 Hva som skal henge på veggen i deres hus er det vel du og mannen som bestemmer, IKKE hans ex, utrolig sært at dere i det hele tatt spurte henne. Og det er ikke normalt å ha så mange portrettfoto av 1 person hengende hjemme, da bytter man jo gjerne ut noen dersom man får nye. Ville lett tatt ned halvparten og hengt opp et par av de små barna/hele familien også. Greit at hun skal føle seg inkludert men det skal jo de andre søsknene også. Jeg har aldri sett noen gå med klær med bilde av barna sine på, hverken små eller store barn. Hadde pappa gjort det når jeg var tenåring hadde jeg dødd av skam, er dette noe 15-åringen ønsker? Så utrolig tullete å kjøpe sånne ubrukelige ting.. Og hvorfor er det moren til 15-åringen som styrer med gave? En 15-åring kan vel ordne gave selv (få penger og kjøpe noe selv) Anonymkode: 57c1d...0e1
Ulrikke Skrevet 18. desember 2020 #34 Skrevet 18. desember 2020 (endret) 15-åringen vår hadde gravd seg ned om far eller jeg gikk med genser med bilde av henne på 🤣🤣 Aldri i verden om mine stebarns mor hadde diktert hva vi skal ha på veggen! Selvsagt er hun en del av familien, men hun er jo ikke en STØRRE del av den enn alle andre. Støtter forslaget om en bildevegg i en trapp eller noe, med bilder av alle barna, gjerne sammen! Og et portrett av dem hver, maks to liksom... Det der er ikke normalt, nei. Er det mors eller barns redsel for at særkullbarnet skal glemmes så "reparerer" man jo ikke det med 20 bilder og sju gensere.... Endret 18. desember 2020 av Ulrikke 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #35 Skrevet 18. desember 2020 Haha, det her er noe av det særeste jeg har lest på en stund 😂 Så nei, det er ikke vanlig å gå rundt med t-skjorter og capser med bilder av barna sine, uansett alder. Og i alle fall ikke dersom barnet er tenåring 😂🙈 Jeg tror faktisk aldri jeg har sett noen gå rundt i noe slikt, men dersom jeg hadde gjort det så hadde jeg nok trodd at vedkommende hadde mistet barnet sitt og ville ha et bilde av barnet nær seg hele tiden, ja. Anonymkode: 7cd89...952 1
duttings Skrevet 18. desember 2020 #36 Skrevet 18. desember 2020 (endret) Her er det 2 store fra tidligere og 1 liten felles. De har alle 3 hver sin ramme i stua med det nyeste skole/bhg bilde av de. Og så er det en kollage av minstemanns første år, hvor de 2 store er representert på flere bilder. Det blir nok flest bilder av minste nå, men de store vil ikke være med på bilder for tide. Tenker at ideen om å ta 1 nytt bilde med alle 3 søsken som kan være litt stort og henges opp som erstatning for en del av de små. Og så samle de gamle i perm. Eller lage 1 vegg dedikert til bare bildene av henne som ikke er så sentral. Endret 18. desember 2020 av duttings
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #38 Skrevet 18. desember 2020 Det der er overhodet ikke normalt. Mine tenåringer hadde aldri akseptert klær med bilde av dem på. Ideen om et stort felles fotografblde av barna er bra. Involver gjerne tenåringen i planlegging av klær, hva slags bilde dere ønsker osv. Når bildet kommer, tar dere ned de andre bildene. Disse kan flyttes til en ny fotovegg (i en gang, kjellerstue, loftstue, kontor e.l.) som da består av like mange bilder av hvert barn. Om dere har lyst og anledning, ville jeg benyttet anledningen til å gjøre litt endringer, som å ommøblere, male, eller annet som "røsket litt opp" i sånn det har vært. Om dere bare fjerner bildene, vil det bli veldig tydelig og kanskje litt sårt for henne. Anonymkode: 56936...321
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #39 Skrevet 18. desember 2020 Min 14 åring hadde dødd av skam om faren gikk rundt med bilder av ham på genser/t-skjorte 🤣😂 Når jeg ser for meg ansiktet hans når han oppdager hva faren hans skal gå med, får meg til å begynne å le. Jeg skjønner ikke at det kan finnes en tenåring som syns det er greit. Og hadde eksen til min mann bestemt hva vi skal henge opp på veggene i min egen stue og mitt eget hjem hadde jeg begynt å le igjen. Jeg hadde trodd det hadde rablet for henne. Anonymkode: d5b8a...c47 1
LatersBaby Skrevet 18. desember 2020 #40 Skrevet 18. desember 2020 Haha, må innrømme at jeg lo da jeg leste dette, så det for meg. Et hus dekket i bilder av et nesten voksent barn, en pappa med halve klesskapet med bilde av barnet, serviser med bilde av barnet og nå ytterligere julegave med bilder av barnet. Høres ut som en komiserie og absolutt ikke normalt 😂 Reagerer ikke 15 åringen på dette selv, vet min 12 åring hadde "daua" av skam. Og ts, eksen kan ikke bestemme hva som henger på veggen i ditt hus, hadde latt det være med enten et familiebilde eller et lite bilde av hvert av barna 😜 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå