Gå til innhold

Normalt å bestille og gå rundt med skjorter, genser og caps osv. med bilde av sitt barn som er i tenårene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Veldig merkelig situasjon...

Jeg og mannen har to barn på 2,5 år og 4 måneder. Han har fra før en datter på 15 år. Vi har vært sammen i 8år.
Før jeg og mannen fikk barn besto julegave og bursdagsgave til mannen av ting som datteren hadde tegnet eller laget på skolen og lignende, og skolebilder og andre ansiktsbilder av datteren som vi la i ramme og hengte på veggen. Vi fikk mellom 1-2 ganske store bilder (A4 og større) hvert år som datteren (sikkert etter instruks fra mor) ville at vi skulle henge opp på veggen i stua. Ettersom dette var noe hun selv ytret til oss har vi selvfølgelig i alle disse årene hengt opp bildene på veggen i stua. Hadde besøk av besteforeldrene til barna våre (foreldrene til mannen) som påpekte at vi hadde veldig mange fine bilder av datteren i huset, og spurte om vi ikke hadde bilder av de to minste barna. Har enda ikke fått tatt noen spesielle bilder av babyen vår på 4 måneder, men har et barnehagebilde i A4 størrelse som står i reolen. Altså har vi ingen bilder av de to minste barna hengende på veggen. Vi har ikke tenkt særlig over det, da vi bare etterhvert som vi har fått bilder av hans eldste datter, har kjøpt ramme og hengt det opp. Jeg måtte telle når besteforeldrene påpekte så mange fine bilder av henne i stua. Vi har 14 bilder av henne på vegg fordelt på ulike steder i huset og 3 bilder ellers som står på kommode, bokreol og på kontoret. Altså 17 bilder i rammer av henne og 1 bilde av vår sønn på 2,5 år. Det blir nok noen få bilder til etterhvert av småbarna når de begynner på skole, men jeg kommer ikke til å henge ALLE bildene i hele huset og kommer nok til å skifte litt ut på bildene på småbarna ettersom det blir tatt nye skolebilder. Men det er nå greit. Det er klart vi skal ha bilde av vår (hans) eldste datter hengende på veggen, men blir kanskje litt i overkant med 17 bilder i A4 størrelse og større. Spurte når vi fikk nytt skolebilde om vi kunne bytte det ut med et av de som var tatt av moren til barnet i fjor eller forfjor og mannen spurte datteren og moren om dette, men det synes ikke moren til barnet noe om og vi har derfor alle bildene hengende. Jeg synes det er litt rart å ha mange bilder av samme menneske på samme vegg, uavhengig av hvem personen er. På den ene veggen i stua er det 6 bilder av henne hengende ved siden av hverandre og vi fikk en gang i 2017 spørsmål fra besøkende som vi kjøpte hund hos om det var en minnevegg... den var flau.
SÅ, etter jeg og mannen fikk vårt første barn for 2,5 år siden har gavene fra den eldste datteren (gave fra moren) endret karakter. Nå er det ikke bare bilder til vegg vi får, men de siste 3 år har det vært klær og objekter med helsiders bilde av datteren som mannen har fått i gave. Det er greit å få en kopp og lignende med bilde av barn, men han har nå 2 gensere med helsides bilde i front av datteren og en t-skjorte med helsides bilde i front, i tillegg til et sett med 6 kopper vi fikk i fjor med bilde av datteren og han fikk en almanakk til jobb der coveret på almanakken er samensatt av masse bilder av datteren. Ex'en til mannen sendte meg melding på lørdag og spurte om jeg kunne pakke inn gaven hun hadde bestilt fra datteren til faren, da hun selv var ferdige med alle andre gaver og at gaven til faren var nå kommet i ettertid i postenog hun var fri for merkelapper. Det er ingen problem sa jeg. Så datteren hadde med posen med det som skulle pakkes inn til faren. Jeg ble mildt sagt overrasket da jeg så hva jeg skulle pakke inn. Det mannen får i år fra datteren (som egentlig er gave fra hans ex). Det var en caps med bilde av den 15 år gamle datteren og i tillegg 2 t-skjorter med helsides bilde av datteren. For meg virker det veldig tydelig som at eksen vil påpeke at han først og fremst er faren til den eldste datteren deres. Jeg synes det virker litt kleint. Jeg ville aldri ha bestilt hverken klær eller objekter til far med bilder av barna når de er små engang... jeg kan forstå at det er søtt å f.eks. bestille kopper med bilde av barn og gi i gave til besteforeldre... men når halve garderoben til mannen begynner å bestå av klær med utelukkende fotobilder av datteren på 15 år så er det litt rart, og han bruker jo klærne masse for både å glede datteren og fordi han synes det er koselig.
Jeg har bare aldri sett andre folk som går rundt med klær og caps osv. med helsides bilder av deres store barn, så ville bare høre her om det er noe som er vanlig? Kan hende det bare er jeg som synes det er rart å se noen vandre rundt i byen med skjorte, caps og genser med bilder av deres 15 år gamle datter, jeg ville da også trodd at det kanskje var en stakkars forelder som hadde mistet barnet sitt på tragisk vis og derfor ønsker å gå rundt med klær med bilder av de på.

Eller... tror dere exen hans bare gjør det med overlegg for å liksom poengtere at datteren kom først så han er hennes pappa mest.
Jeg har full forståelse for at han fikk den datteren først så selvfølgelig er han først og fremst hennes pappa og derfor får hun naturligvis også mye mer enn de to minste, men syns bare de der bildeklærne er litt over the top når det er et "voksent" barn.

Anonymkode: 3fd41...f96

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Avsnitt. 

Nei, jeg tror ikke det er eksen som lager drama, jeg tror det er femtenåringen som trenger bekreftelse på at hun fortsatt er like viktig, til tross for stesøsken.

Og de bildene hadde jeg bare latt henge. Ikke vær smålig, ikke bland deg. 

Anonymkode: 1fb48...669

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Avsnitt. 

Nei, jeg tror ikke det er eksen som lager drama, jeg tror det er femtenåringen som trenger bekreftelse på at hun fortsatt er like viktig, til tross for stesøsken.

Nei de bildene får henge. Vi har faktisk ingen bilder i huset av min 13 åring, men han vil heller ikke at vi skal henge opp noen bilder av han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Avsnitt. 

Halvsøsken, eventuelt bare søsken.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart men egentlig ikke noe problem. 

Jeg hadde bestilt fotograf til etter jul, for å få ett søskenbilde opp på veggen, der 15 åringen er med selvfølgelig. 

Anonymkode: 9c5ee...b7c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Avsnitt. 

Men eksen legger i hvert fall til rette for dette opplegget? Om det er datterens ønske så må faren forklare henne at han er like glad i henne som de andre barna, selv om han ikke går med tskjorte med bilde av henne hver dag. For dette er jo helt ekstremt. Hvor skal grensen gå, liksom?

Og hva når søsknene blir større og begynner å tenke over at dere har mange flere bilder av datteren enn av dem?

Anonymkode: 9bb7d...24e

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig spesielt, har aldri hørt om noe lignende. Helt merkelig. Og at eksen i det hele tatt kan finne på å mene noe om hva dere har på veggen hjemme hos dere selv? Uakseptabelt. Har jenta ytret noe ønske om dette selv, eller virker det som eksens prosjekt? Og ikke minst, hva mener mannen? Går han rundt med "merch" med bilde av datteren til hverdags? Mine tenåringer hadde aldri gått med på noe sånt, i alle fall. 

Endret av Bjæk
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes barnebilder i stua er en uting, men der er jeg sikkert litt sær. Vi har ingen bilder av barna i stua, der har vi bare kunst. Barnebilder har vi hengende i trappa, og selv der bare et par. 

Anonymkode: f95cc...5b3

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker jo det er rart at eksen kjøper gaver, og ikke datteren selv. At mannen spør eksen om hva som er greit å ha på veggen hjemme er like merkelig, så egentlig er det en litt merkelig familie ;) Lev med det - 3 år til så er hun 18. 

Jeg syns jo det er mest utrolig at datter i tenårene godtar det der, jeg hadde daua om mine foreldre hadde hatt slike ideer når jeg var tenåring. Syns ideen om søskenbilde hos fotograf var bra - da er hun i familien og 80% av de andre bildene kan tas bort. 

Anonymkode: 5d6fa...a84

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg 17 bilder av en og samme person hengende rundt? Neste år bestiller mora hennes sikkert tapet med bilder av 15 åringen. Skal man ha tilsvarende antall av andre barn og blir det jo ganske fullt. 

Ideen om søskenbilde er fint da 😊 

Anonymkode: 0ed1c...2f8

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 år gamle meg hadde rømt hjemmefra om pappa hadde gått rundt med t-skjorte med bilde av meg på! 😂

Kan ikke tenke meg noe verre enn at pappa hadde hentet meg et sted og på den måten møtt på mine venner og de hadde sett han i t skjorte og caps med bilde av meg på! 

Er 15åringen faktisk ok med at faren blir sett utendørs i disse antrekkene?

Anonymkode: cf8ef...e26

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg og mannen har to barn på 2,5 år og 4 måneder. Han har fra før en datter på 15 år. Vi har vært sammen i 8år.
Før jeg og mannen fikk barn besto julegave og bursdagsgave til mannen av ting som datteren hadde tegnet eller laget på skolen og lignende, og skolebilder og andre ansiktsbilder av datteren som vi la i ramme og hengte på veggen. Vi fikk mellom 1-2 ganske store bilder (A4 og større) hvert år som datteren (sikkert etter instruks fra mor) ville at vi skulle henge opp på veggen i stua. Ettersom dette var noe hun selv ytret til oss har vi selvfølgelig i alle disse årene hengt opp bildene på veggen i stua. Hadde besøk av besteforeldrene til barna våre (foreldrene til mannen) som påpekte at vi hadde veldig mange fine bilder av datteren i huset, og spurte om vi ikke hadde bilder av de to minste barna. Har enda ikke fått tatt noen spesielle bilder av babyen vår på 4 måneder, men har et barnehagebilde i A4 størrelse som står i reolen. Altså har vi ingen bilder av de to minste barna hengende på veggen. Vi har ikke tenkt særlig over det, da vi bare etterhvert som vi har fått bilder av hans eldste datter, har kjøpt ramme og hengt det opp. Jeg måtte telle når besteforeldrene påpekte så mange fine bilder av henne i stua. Vi har 14 bilder av henne på vegg fordelt på ulike steder i huset og 3 bilder ellers som står på kommode, bokreol og på kontoret. Altså 17 bilder i rammer av henne og 1 bilde av vår sønn på 2,5 år. Det blir nok noen få bilder til etterhvert av småbarna når de begynner på skole, men jeg kommer ikke til å henge ALLE bildene i hele huset og kommer nok til å skifte litt ut på bildene på småbarna ettersom det blir tatt nye skolebilder. Men det er nå greit. Det er klart vi skal ha bilde av vår (hans) eldste datter hengende på veggen, men blir kanskje litt i overkant med 17 bilder i A4 størrelse og større. Spurte når vi fikk nytt skolebilde om vi kunne bytte det ut med et av de som var tatt av moren til barnet i fjor eller forfjor og mannen spurte datteren og moren om dette, men det synes ikke moren til barnet noe om og vi har derfor alle bildene hengende. Jeg synes det er litt rart å ha mange bilder av samme menneske på samme vegg, uavhengig av hvem personen er. På den ene veggen i stua er det 6 bilder av henne hengende ved siden av hverandre og vi fikk en gang i 2017 spørsmål fra besøkende som vi kjøpte hund hos om det var en minnevegg... den var flau.
SÅ, etter jeg og mannen fikk vårt første barn for 2,5 år siden har gavene fra den eldste datteren (gave fra moren) endret karakter. Nå er det ikke bare bilder til vegg vi får, men de siste 3 år har det vært klær og objekter med helsiders bilde av datteren som mannen har fått i gave. Det er greit å få en kopp og lignende med bilde av barn, men han har nå 2 gensere med helsides bilde i front av datteren og en t-skjorte med helsides bilde i front, i tillegg til et sett med 6 kopper vi fikk i fjor med bilde av datteren og han fikk en almanakk til jobb der coveret på almanakken er samensatt av masse bilder av datteren. Ex'en til mannen sendte meg melding på lørdag og spurte om jeg kunne pakke inn gaven hun hadde bestilt fra datteren til faren, da hun selv var ferdige med alle andre gaver og at gaven til faren var nå kommet i ettertid i postenog hun var fri for merkelapper. Det er ingen problem sa jeg. Så datteren hadde med posen med det som skulle pakkes inn til faren. Jeg ble mildt sagt overrasket da jeg så hva jeg skulle pakke inn. Det mannen får i år fra datteren (som egentlig er gave fra hans ex). Det var en caps med bilde av den 15 år gamle datteren og i tillegg 2 t-skjorter med helsides bilde av datteren. For meg virker det veldig tydelig som at eksen vil påpeke at han først og fremst er faren til den eldste datteren deres. Jeg synes det virker litt kleint. Jeg ville aldri ha bestilt hverken klær eller objekter til far med bilder av barna når de er små engang... jeg kan forstå at det er søtt å f.eks. bestille kopper med bilde av barn og gi i gave til besteforeldre... men når halve garderoben til mannen begynner å bestå av klær med utelukkende fotobilder av datteren på 15 år så er det litt rart, og han bruker jo klærne masse for både å glede datteren og fordi han synes det er koselig.
Jeg har bare aldri sett andre folk som går rundt med klær og caps osv. med helsides bilder av deres store barn, så ville bare høre her om det er noe som er vanlig? Kan hende det bare er jeg som synes det er rart å se noen vandre rundt i byen med skjorte, caps og genser med bilder av deres 15 år gamle datter, jeg ville da også trodd at det kanskje var en stakkars forelder som hadde mistet barnet sitt på tragisk vis og derfor ønsker å gå rundt med klær med bilder av de på.

Eller... tror dere exen hans bare gjør det med overlegg for å liksom poengtere at datteren kom først så han er hennes pappa mest.
Jeg har full forståelse for at han fikk den datteren først så selvfølgelig er han først og fremst hennes pappa og derfor får hun naturligvis også mye mer enn de to minste, men syns bare de der bildeklærne er litt over the top når det er et "voksent" barn.

Merkelig hele greia.

Selv har vi ingen bilder av barna i stuen, har noen andre steder. Sånne barnehage og skolebilder har vi i en perm i sånne plastikklommer.

En stund hadde vi en vegg i trappegangen med de fineste bildene av barna, kunne det vært en ide? Selvsagt trenger dere ikke ha ALLE bildene på stueveggen!

Anonymkode: c1b48...8e4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Nei de bildene får henge. Vi har faktisk ingen bilder i huset av min 13 åring, men han vil heller ikke at vi skal henge opp noen bilder av han. 

Har han sagt "jeg vil ikke at vi skal henge opp bilder av han" eller har han bare ikke foreslått det? Det er en stor forskjell. 

Anonymkode: 2b680...c1f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kun ett stort fellesbilde av barna😊 15-åringen vår hadde også "dødd" om pappaen skulle gått med slike klær. Det er spesielt. Men mannen din er skjønn som går med det da🥰Han kan jo gå med det av og til når dere bare er hjemme, men sikkert lurt å stoppe når de andre barna er litt større. Ellers må dere kjøpe klær med bilde av de også 😂😂😂 Kanskje det kan være hans greie🤣

Anonymkode: 60649...422

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Orker ikke lese en så lang tekst uten avsnitt 

Anonymkode: 4adbb...a59

Det er da ikke noe problem, Karen? 

Anonymkode: 60649...422

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

😂

Dette kunne ha vært plottet til en amerikansk komedie! 

Nei, det er ikke normalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Orker ikke lese en så lang tekst uten avsnitt 

Anonymkode: 4adbb...a59

Nei men da lar du være da

Anonymkode: 9dee5...541

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...