AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #1 Skrevet 18. desember 2020 Man tenker Oi, det er superlotto, nå er sjansen stor for å vinne!! Men så leser man det her: Sitat Vinnersjanse i Supertrekning er ca. 1:5,5 millioner per deltagende rekke. Forklaring: Hver uke overføres 7,35 prosent av premiepotten i Lotto til neste Supertrekning-pott, eller på mikronivå: 18,375 øre per rekke. Hvis potten eksempelvis er på 35 millioner kroner, betyr det at cirka 190 millioner rekker er innlevert, har bidratt til potten og er med i trekningen. 190 millioner delt på 35, gir ca. 1:5,5 mill. per rekke i vinnersjanse. Med andre ord vil vinnersjansen være fast, mens antall millionvinnere vil variere ut fra antall innleverte rekker. Jo flere innleverte rekker mellom hver Supertrekning, jo flere millionvinnere trekkes ut. Hvis man har 5 rekker, hva blir sannsynligheten da? 🤔 (ja jeg er elendig i matte) Også leser man det her: Sitat Antall vinnere i Supertrekning i 2019 (1 million kroner hver) var 150. Jeg får ikke ting til å stemme. Det er bare 5,3 mill innbyggere i Norge. Det kan vel ikke være så vanvittig liten sjanse på å vinne? Anonymkode: d2aca...21e
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #2 Skrevet 19. desember 2020 Dette lurer også jeg veldig på! Noen som kan svare? Anonymkode: 6ad21...8c8
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #3 Skrevet 19. desember 2020 med 5 rekker så blir vinnersannsynligheten 5 ganger høyere; 1:1.1 millioner. Vinnersannsynligheten har ingen ting med innbygertallet i norge å gjøre, det er ikke alle som spiller, det er mange som spiller mange rekker, og det er ikke hver uke noen vinner førstepremiepotten. I vikinglotto og eurojackpot er vinnersannynligheten nesten 20 ganger mindre med 1:95 millioner vinnersjanse. Anonymkode: a5b12...ef1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå