Gå til innhold

Typen tar med folk hjem fra byen på en torsdag, gravid og opp på jobb dagen etter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid, å typen inviterer folk hjem fra byen på en torsdag, når jeg har tidligvakt å skal opp kl 06.00 dagen etter. 

Han vet at jeg sliter med søvnen, og tidligst natt til onsdag gikk jeg hjem fra jobb siden jeg ikke hadde sovet hele natta. 

Han mener at det er jeg som er urimelig, og at han ikke skal måtte gi opp livet sitt selv om jeg er gravid. Jeg mener jo at dett begynner å handle om helsa mi, når jeg aldri får sovet om natta.

Dette er i mine øyne helt sykt å si, og vet ikke hvordan jeg skal reagere på det. 

Anonymkode: b8786...d12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om typen min hadde hatt nachspiel når jeg skulle opp kl 6 hadde jeg blitt dritsur. Om jeg i tillegg var gravid hadde det klikka for meg. 

• Liker 26
Skrevet

Han er en drittsekk rett og slett 

• Liker 21
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er i mine øyne helt sykt å si, og vet ikke hvordan jeg skal reagere på det

Anonymkode: b8786...d12

Om du ikke vet hvordan du skal reagere på det så setter du ikke grenser, og da lar du han slippe unna med det. Første steg må derfor være å gjøre det klart hva du føler om det.

• Liker 10
Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
  • Liker 22
Skrevet

Og han skal du ha barn med? Fy f.....for en idiot. 

Anonymkode: f5a95...6d7

• Liker 6
Skrevet

Altså, dette har jo egentlig ikke noe med graviditeten din å gjøre en gang, så det er helt bak mål av han å si at han ikke skal måtte gi opp livet sitt fordi du er gravid. Man drar da ikke med folk hjem på nach når samboeren skal tidlig opp til vanlig heller, og spesielt ikke i disse korona-tider. Nå bør man absolutt ikke være på byen i det hele tatt, vi har mye smitte i landet og de anbefales å ha få nærkontakter. 

I tillegg så er det faktisk slik at man er to om å få barn, så jo, mannen må faktisk gi avkall på noen ting hvis det står i veien for den gravides ve og vel. En partner skal være støttende og spille på lag med den gravide. For de aller fleste er graviditeten en stor påkjenning, til og med hvis den eneste plagen man har er at man er veldig sliten. Da skulle det bare mangle at partneren gjør det den kan for å lette den gravides hverdag.

Hvordan har du det sånn ellers i forholdet og i hjemmet, Ts? Det må jo være forferdelig å være i en så sårbar situasjon som det en graviditet er, hvor den som er din nærmeste og får til ditt barn viser så lite hensyn og omsorg. Har han et alkoholproblem siden han drar på byen under en pandemi med en samboer som er (i en slags) risikogruppe? Viser han så lite hensyn til deg eller også, eller var dette et engangstilfelle? 

Anonymkode: 7ec97...fd1

• Liker 11
Skrevet (endret)

Om han absolutt skal delta på nachspiel så får han dra til noen som bor alene og dermed ikke kan forstyrre andre familiemedlemmer som vil sove. Du har retten på din side. Selvsagt skal han ta hensyn til at du vil sove. Natta skal være stille og uten bråk. Gravid eller ei, det er vanlig høflighet å ta hensyn til de man bor med. 

Endret av Uatskillelig
  • Liker 3
Skrevet

Høres usympatisk ut. Kunne vært mer støttende. I tillegg - ikke rart viruset sprer seg med sånne folk. Håper dette er nærkontaktene deres? Er jo begrensninger på hvor mange man skal omgås med fortsatt! Bor dere et sted med lite smitte? Forstår virkelig ikke behovet for nachspiel i disse dager, spesielt ikke med en gravid kjæreste hjemme som skal tidlig på jobb 🙀 Skjønner deg godt! Og gi han beskjed om at det ikke er greit å ta med folk nå..det burde han skjønne selv også!?

Anonymkode: 5d68a...267

• Liker 4
Skrevet

Dette gjorde min kollektivsamboer("venninne") når jeg var student og hadde tilsvarende vakt. Jeg klikket i vinkel og flyttet til egen hybel uken etter, har ikke snakket sammen siden.

Slike hensyn skal man ta når man bor sammen. Din søvn og helse er det viktigste han kan hjelpe til med å tilrettelegge for akkurat nå. Han er umoden og bør begynne å tenke på å bli en pappa mentalt slik som du omstiller deg for å bli mamma.  

Anonymkode: 839a4...152

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...