AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #1 Skrevet 17. desember 2020 Hei, snart vært sammen med min samboer i 3 år sammen. Forholdet vårt er fint og vi har det generelt bra. MEN siden etter sommerferien er det kommet inn en jente i vår krets, hyggelig og omgjengelig for all del. Hun har klikket veldig godt med oss som par og snakker mye med min samboer via some.. altså hver dag typ! Også henger jeg sammen med henne også innimellom, som sagt så er det en felles venn. Problemet mitt er at jeg syntes det kan bli litt i det meste laget snakk rundt henne og kontakt med de. Min samboer har jentevenner fra før av og det er ingen problem generelt sett, jeg selv har ingen guttevenner selv. Jeg føler meg veldig sjalu fordi jeg har hatt 2 ganske stygge forhold med meg med utroskap og dobbeltspill for å si det mildt, derfor er jeg LIVREDD for å være naiv. Nå er jeg reist hjem for å feire jul i hjembyen min (vi er studenter), mens han fremdeles er i studiebyen frem til søndag (vi er fra samme by). Mens jeg er vekke så henger de masse sammen, han er fraværende nå mens han er med henne, mens jeg får masse meldinger fra hun jenten selv. Noe som jeg begynner å stresse «litt» over.. Er nok helt unødvendig fordi han er en fin fyr med fine verdier og vet hva jeg har vært gjennom, men etter min erfaringer så føler jeg at hvem som helst kan snu ryggen til deg. Det som får meg til å reagere ekstra er at han har nevnt at hun kan sove over på gjesterommet om det ikke går buss og de liksom kan spise frokost osv i lag??? Men altså, han har jo guttevenner som like godt kan sove over og han henger plutselig ikke med de når jeg er vekke. Dette syntes jeg er litt spesielt og gjør slik at jeg reagerer som nevnt litt kraftigere, er det grunn til det. Hvordan ville dere ha taklet en slik situasjon ? Hilsen en som kanskje overdriver litt Anonymkode: eba6d...93e
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #2 Skrevet 17. desember 2020 Jeg er bifil - De vennene som jeg er nærmest er gutter Samboer er lesbisk - De nærmeste vennene er jenter 🤷🏼♀️ Anonymkode: c4e3a...e75 1
heletv Skrevet 17. desember 2020 #3 Skrevet 17. desember 2020 (endret) Kjenner meg så igjen!! Sinnsykt vanskelig situasjon. Jeg vet med meg selv, så prøver jeg å vise forståelse og tillitt, at selvfølgelig skal han få være med vennene sine - jenter som gutter. MEN, jeg tror nok jeg hadde reagert om en venninne hadde sovet over. Snu situasjonen, hadde han syntes det var greit om du hadde hatt en realtivt ny felles guttevenn på overnatting? Om han er en fin fyr med fine verdier som vet hva du har vært gjennom, så vil han nok høre på deg om du tar opp problemstillingen. Og det har jo ikke nødvendigvis noe med at du ikke stoler på han å gjøre, men at du skal føle deg så trygg du kan, og da setter man ikke kjæresten sin i den situasjonen der man blir usikker. Endret 17. desember 2020 av heletv 3
Gjest Jente- Skrevet 17. desember 2020 #4 Skrevet 17. desember 2020 Får mest lyst til å legge igjen en kommentar hvor det står, ikke tenk på det❤️ Hvis du hadde vært fornøyd med dette svaret ikke les videre☺️ Jeg forstår hva du mener og at det er en vond følelse. Du bør lytte til magefølelsen, det kan være den har rett. Jeg tror mye kommer an på hva slags type jente hun er og hva hun er ute etter. Liker hun typen din som noe mer, så kan hun spille venn med dere begge for å komme nærmere han. Det er en liten risiko for at hun er sånn. Men er hun er real, jordnær og kanskje rolig, voksen jente så tror jeg du kan være trygg. Hadde det vært meg og jeg stolte på jenta ville jeg ha snakket med henne om det, helst på telefon. Da merker du fort hvordan hun ser på saken. Blir hun stresset? Benekter hun det for mye? Virker hun til å ikke bry seg? Viser hun ekte forståelse? Kan hun forsikre deg om at det ikke er noe mellom dem, uten at du må presse henne til å love det? Og kanskje viktigst av alt, etter en slik samtale, forteller hun dette videre til han selv om du ber henne holde tyst? Hvis hun forteller samtalen til han kan det være fordi hun føler seg truet (fordi hun liker han), eller fordi hun er mer venn og lojal med han, enn til deg (ergo, ikke ekte venn for deg).
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #5 Skrevet 17. desember 2020 Jeg har masse mannlige venner siden jeg driver med diverse sport hvor det er flertall av menn. Han ene og jeg dro på 14 dagers tur sammen da vi var sammen med hver vår kjæreste som ikke ble med. Null stress, vi er bare kompiser. Hun dama er hans kone nå og god venn med meg selvom han og jeg innimellom har kontakt hver dag pga den felles interessen. Vil kjæresten din bedra deg skjer det like gjerne midt på dagen når dere er i samme by ( det gjorde en ex av meg) Anonymkode: 22463...062 4
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #6 Skrevet 17. desember 2020 heletv skrev (3 minutter siden): Kjenner meg så igjen!! Sinnsykt vanskelig situasjon. Jeg vet med meg selv, så prøver jeg å vise forståelse og tillitt, at selvfølgelig skal han få være med vennene sine - jenter som gutter. MEN, jeg tror nok jeg hadde reagert om en venninne hadde sovet over. Snu situasjonen, hadde han syntes det var greit om du hadde hatt en realtivt ny felles guttevenn på overnatting? Om han er en fin fyr med fine verdier som vet hva du har vært gjennom, så vil han nok høre på deg om du tar opp problemstillingen. Og det har jo ikke nødvendigvis noe med at du ikke stoler på han å gjøre, men at du skal føle deg så trygg du kan, og da setter man ikke kjæresten sin i den situasjonen der man blir usikker. TS her! Er som deg, prøver å være forståelsesfull og vise tillit.. Dette fordi jeg vet at man kan ikke dårlige erfaringer fra tidligere være så ødeleggende, men samtidig så er man så enormt redd for å bli brent atter en gang. Fordi jeg var naiv og trodde på det de tidligere guttene sa til meg, var tillitsfull og viste respekt. Jeg har prøvd å sette han opp mot det scenarioet og da sier han det hadde gått HELT fint om det var en gutt han også kom godt overens med og følte seg trygg rundt. Men poenget er at jeg trooor ikke det hadde vært så smertefritt om det faktisk hadde skjedd, han sier det nå fordi han vet at jeg ikke er typen til å ha masse guttevenner. De vennene jeg har er litt keen på meg og da skjønner jeg at han aldri hadde akseptert det. Men hun her er liksom veeeldig søkende, selvom vi er felles venner søker hun mye mer til han enn meg. Stiller han masse spm om ting som jeg like godt kunne svart på osv, derfor tenker jeg at hun gjerne kan være litt «keen» «forstå meg rett»... Anonymkode: eba6d...93e 2
Gjest Jente- Skrevet 17. desember 2020 #7 Skrevet 17. desember 2020 Har du tilgang til å lese samtalene mellom dem? Du kan fort se på samtaler om det er flørting, eller bare vennskapelig.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #8 Skrevet 17. desember 2020 Venner av motsatte kjønn ser jeg kun på som potensielle ligg 😎 Anonymkode: cd779...83d 6
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #9 Skrevet 17. desember 2020 Får ikke lov av min kjære å ha noen mannlige venner jeg. Da får jeg straff.😥 sjalusi er verdens ondeste ting.. Anonymkode: b5c02...291 1
Gjest Jente- Skrevet 17. desember 2020 #10 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men hun her er liksom veeeldig søkende, selvom vi er felles venner søker hun mye mer til han enn meg. Stiller han masse spm om ting som jeg like godt kunne svart på osv, derfor tenker jeg at hun gjerne kan være litt «keen» «forstå meg rett»... Anonymkode: eba6d...93e Okei ^ Det her føler jeg er et dårlig tegn. Hadde hun henvendt seg mest til deg så hadde hun enten ikke likt han (kun vennskapelig), eller vært en ekstremt god skuespiller som sniker seg sakte inn på han. Men ved at hun gir han mest oppmerksomhet, til tross for at hun er en «felles venn», hun vet han er singel og hun har nylig kommet inn i gjengen, det får signal «bjellene» mine til å plinge😅
Gjest Jente- Skrevet 17. desember 2020 #11 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Venner av motsatte kjønn ser jeg kun på som potensielle ligg 😎 Anonymkode: cd779...83d Er du gutt eller jente? (Gutt antar jeg)
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #12 Skrevet 17. desember 2020 Ts her, en liten oppdatering jeg ikke la ved. Hun hadde en greie med enda en felles venn av oss, det funker ikke, men de holder kontakten enda. Etter det har de snakket masse seksuelt, altså i den form mellom han som hun holdt på med og hun. Hvordan han var osv, samt hvor mange hun har lagt med og hatt et veddemål om at hun ikke skulle ligge med noen på så og så lenge. Alt dette har samboeren min fritt sagt, jeg får vite alt hva de snakker om og fri tilgang til mobil. Men jeg er ikke typen til å snoke rundt, skjer ekstremt sjelden isåfall. Mens han er gjerne litt mer nysgjerrig og sjalu enn meg, problemet er også at han liker at jeg er sjalu, virker som han nærmest tenner på det, med å irritere meg ved å snakke med henne. Dette er også en faktor til problemet mitt Anonymkode: eba6d...93e
heletv Skrevet 17. desember 2020 #13 Skrevet 17. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): TS her! Er som deg, prøver å være forståelsesfull og vise tillit.. Dette fordi jeg vet at man kan ikke dårlige erfaringer fra tidligere være så ødeleggende, men samtidig så er man så enormt redd for å bli brent atter en gang. Fordi jeg var naiv og trodde på det de tidligere guttene sa til meg, var tillitsfull og viste respekt. Jeg har prøvd å sette han opp mot det scenarioet og da sier han det hadde gått HELT fint om det var en gutt han også kom godt overens med og følte seg trygg rundt. Men poenget er at jeg trooor ikke det hadde vært så smertefritt om det faktisk hadde skjedd, han sier det nå fordi han vet at jeg ikke er typen til å ha masse guttevenner. De vennene jeg har er litt keen på meg og da skjønner jeg at han aldri hadde akseptert det. Men hun her er liksom veeeldig søkende, selvom vi er felles venner søker hun mye mer til han enn meg. Stiller han masse spm om ting som jeg like godt kunne svart på osv, derfor tenker jeg at hun gjerne kan være litt «keen» «forstå meg rett»... Anonymkode: eba6d...93e Skjønner så godt det du sier. Skulle tro vi var samme person sammen med samme fyr 😅 Tror nok også at det ikke hadde vært det samme om det hadde skjedd andre veien, selvom han sier det nå. Er jo veldig spesielt av hun også, som bare henvender seg til han, da er det jo som du sier - at hun virker interessert. Spørsmålet er jo om dette er en venninne som lett kunne vært kuttet ut? Mtp andre venner osv, vil det påvirke noe mer? Hvis ikke, hadde jeg tatt samtalen med han igjen og sagt at du ikke synes det er greit. Tilslutt må det jo komme et ultimatum om han ikke respekterer deg og tar hensyn, da blir det deg eller hun. Enkelt og greit. Om det er viktigst for han å ha en ny venninne i livet enn å beholde deg som kjæreste gjennom 3 år, så er ikke forholdet verdt det. Endret 17. desember 2020 av heletv 3
Gjest Jente- Skrevet 17. desember 2020 #14 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts her, en liten oppdatering jeg ikke la ved. Hun hadde en greie med enda en felles venn av oss, det funker ikke, men de holder kontakten enda. Etter det har de snakket masse seksuelt, altså i den form mellom han som hun holdt på med og hun. Hvordan han var osv, samt hvor mange hun har lagt med og hatt et veddemål om at hun ikke skulle ligge med noen på så og så lenge. Alt dette har samboeren min fritt sagt, jeg får vite alt hva de snakker om og fri tilgang til mobil. Men jeg er ikke typen til å snoke rundt, skjer ekstremt sjelden isåfall. Mens han er gjerne litt mer nysgjerrig og sjalu enn meg, problemet er også at han liker at jeg er sjalu, virker som han nærmest tenner på det, med å irritere meg ved å snakke med henne. Dette er også en faktor til problemet mitt Anonymkode: eba6d...93e Ved at han lar deg se på mobilen fritt (uten å slette noe i mellomtiden håper jeg?) isåfall er det et bra tegn. Det betyr at han stoler på deg og ønsker du skal ha tillit til han. Jeg tror det er hun som er den mest skumle nå. Om det blir en greie mellom hun og typen din så er det nok hun som kommer til å starte det, siden han per dags dato ser ut til å like deg best! Hun virker som en jente jeg ikke ville ha stolt på ut i fra beskrivelsen. Får bare krysse fingrene for at hun ikke klarer å sjarmere typen din. Sånne jenter kan bruke flere måneder på å få gutten rundt lillefingeren før de drar han «i havn».
Hannah80 Skrevet 17. desember 2020 #15 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Får ikke lov av min kjære å ha noen mannlige venner jeg. Da får jeg straff.😥 sjalusi er verdens ondeste ting.. Anonymkode: b5c02...291 Man kan heldigvis avslutte et forhold, hvis man ikke har det bra 9
Gjest Jente- Skrevet 17. desember 2020 #16 Skrevet 17. desember 2020 Ja, gutter liker at jenter er litt sjalu, det betyr bare at vi bryr oss om dem, sier de😄 Men det at han selv er sjalu er igjen et litt dårlig tegn. Det er vel et ordtak (husker ikke akkurat nå) som beskriver at de som mistenker en annen, har ofte noe selv å skjule. Er han veldig sjalu, kanskje han er redd du skal gjøre samme tabbe som han har gjort tidligere, eller kan komme til å gjøre. Feks.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #17 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Får ikke lov av min kjære å ha noen mannlige venner jeg. Da får jeg straff.😥 sjalusi er verdens ondeste ting.. Anonymkode: b5c02...291 Det er helt frivillig å være sammen med ham, du velger ham selv hver dag. Anonymkode: 22463...062 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #18 Skrevet 18. desember 2020 Jente- skrev (6 minutter siden): Ved at han lar deg se på mobilen fritt (uten å slette noe i mellomtiden håper jeg?) isåfall er det et bra tegn. Det betyr at han stoler på deg og ønsker du skal ha tillit til han. Jeg tror det er hun som er den mest skumle nå. Om det blir en greie mellom hun og typen din så er det nok hun som kommer til å starte det, siden han per dags dato ser ut til å like deg best! Hun virker som en jente jeg ikke ville ha stolt på ut i fra beskrivelsen. Får bare krysse fingrene for at hun ikke klarer å sjarmere typen din. Sånne jenter kan bruke flere måneder på å få gutten rundt lillefingeren før de drar han «i havn». Det jeg kan si om henne er at hun har omtrent bare guttevenner fordi hun sier hun går best overens med de. Hun er den personen som speiler seg gjennom andre og imiterer de ved å si seg enig i de, som gjør at hun lett kan likes. Sprudlende og livlig, med mye energi. Hun er søkende til meg og føler ser litt «opp til meg», ved å herme etter klær jeg har kjøpt osv.. Dette syntes bare er sjarmerende, samtidig sier hun mye fint om meg til samboeren min. Men om dette er bare for å sjarmere han ekstra mye kan man spekulere i. Samboeren min sier at han ikke finner hennes noe tiltrekkende i den forstand, men at hun er veldig kjekk og være med. Men føler liksom at handlinger sier mye mer enn ord, og hvorfor er han plutselig så fraværende nå når hun er der ?? Og generelt bruker så mye tid på henne via some, det jeg ikke helt forstår Anonymkode: eba6d...93e
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #19 Skrevet 18. desember 2020 Hadde dette vært en gammel venn fra langt tilbake så synes jeg det hadde vært innafor. Men i og med at vennskapet er såpass ferskt, og hun virker så «på» så hadde det IKKE vært greit for meg. Hadde jeg vært deg, og typen min spurte om en relativt ny venninne kunne sove over, så hadde jeg sagt at det er jeg ikke helt komfortabel med. Og det hadde han respektert 100%. Og andre veien også. Som kjærester er det viktig å lytte til hverandre og bli enige om ting. Være åpen om følelser. Her burde du forklare (på en åpen og ærlig måte) at pga ting du har opplevd tidligere, så blir du usikker i slike situasjoner, og vil helst ikke at hun overnatter der. Og da burde han respektere det. ☺️ Lykke til! Anonymkode: edee5...59f 5
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #20 Skrevet 18. desember 2020 Jeg reagerer på all den tiden de bruker sammen, og at han da er så oppslukt i henne at han nesten glemmer deg. Slik du beskriver henne, virker det som at hun er med på det meste, og ut fra den typen jente ville jeg blitt betenkt. Overnatting sammen med kjæresten din, det ville jeg aldri ha godtatt. Får hun sjansen så tar hun ham fra deg, det er min tanke. At hun smisker med deg samtidig, men egentlig bare ønsker å være sammen med ham, kan gjerne være for at du ikke skal be ham kutte henne ut. Da holder hun seg på god fot med deg, samtidig som hun kan drive på med ham. Jeg er god venn med mine venninners menn, men jeg ville aldri ha startet å møte dem alene og funnet på saker bare dem og meg, hvis det ikke var noe helt spesielt. Kjæresten din synes nok det er stas å være ettertraktet, men her bør han få beskjed om at dette opplegget ikke er greit. Han har kamerater, hvorfor er han ikke like mye med dem? Og at hun da bare er en del av hele gjengen, og ikke omtrent kun med ham? Anonymkode: 8e7ce...3fe 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå