AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #1 Skrevet 17. desember 2020 Har en svigermor som gjør så godt hun kan. Gir alltid koselige gaver, men i år har jeg merket at hun gir mer til svigersønn enn meg. Hun har ikke god råd, forståelse for at pengene må fordeles nå i juletida. Men, dette er noe jeg la merke til i forrige jul og. At hun gir litt mer til noen, og mindre til andre. Så pleier hun å kjøpe en veldedighetsgave i tillegg til meg. Har begynt å se meg lei av å få dette hvert år, 5 år på rad! Det er jo hyggelig av hun å støtte andre men hvorfor gi meg hjemmelagde kluter og fyrstikker fra noen som lager dette hvert år både til bursdag og jul. Samboer har og fått det, men det er alltid jeg som ender opp med å få dette i tillegg hver gang som en liten bonusgave. Høres sikkert utakknemlig ut, vil jo ikke være det. Syns bare det er litt irriterende og lite spennende... Anonymkode: 63779...d12
Belima Skrevet 17. desember 2020 #2 Skrevet 17. desember 2020 Jeg må innrømme at min datter får dyrere gave til jul enn det min svigersønn får. Hun er min datter og svigersønnens mor gir også dyrere gave til sin sønn enn min datter får. Synes ikke det er noe merkelig i det hele tatt. Det har også skjedd at de har fått en felles gave som kan være en dyr "ting" som de ønsker seg til huset. 21
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #3 Skrevet 18. desember 2020 Belima skrev (4 timer siden): Jeg må innrømme at min datter får dyrere gave til jul enn det min svigersønn får. Hun er min datter og svigersønnens mor gir også dyrere gave til sin sønn enn min datter får. Synes ikke det er noe merkelig i det hele tatt. Det har også skjedd at de har fått en felles gave som kan være en dyr "ting" som de ønsker seg til huset. Her er det snakk om svoger svingersønnen, mannen til søstera til samboeren som for dyrere gave. Beklager, uttrykket meg sikkert litt feil. Og du ser jo innlegget at jeg nevner en del andre ting og. Anonymkode: 63779...d12 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 Populært innlegg #4 Skrevet 18. desember 2020 Det er noe litt usjarmerende med voksne mennesker som bruker tid på å sammenligne gaver og vurdere pris på gaver opp mot hverandre. Anonymkode: 1bdeb...f60 55
Rullerusk Skrevet 18. desember 2020 #5 Skrevet 18. desember 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Har en svigermor som gjør så godt hun kan. Gir alltid koselige gaver, men i år har jeg merket at hun gir mer til svigersønn enn meg. Hun har ikke god råd, forståelse for at pengene må fordeles nå i juletida. Men, dette er noe jeg la merke til i forrige jul og. At hun gir litt mer til noen, og mindre til andre. Så pleier hun å kjøpe en veldedighetsgave i tillegg til meg. Har begynt å se meg lei av å få dette hvert år, 5 år på rad! Det er jo hyggelig av hun å støtte andre men hvorfor gi meg hjemmelagde kluter og fyrstikker fra noen som lager dette hvert år både til bursdag og jul. Samboer har og fått det, men det er alltid jeg som ender opp med å få dette i tillegg hver gang som en liten bonusgave. Høres sikkert utakknemlig ut, vil jo ikke være det. Syns bare det er litt irriterende og lite spennende... Anonymkode: 63779...d12 Herregud........ er du 3 år? 15
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #6 Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har en svigermor som gjør så godt hun kan. Gir alltid koselige gaver, men i år har jeg merket at hun gir mer til svigersønn enn meg. Hun har ikke god råd, forståelse for at pengene må fordeles nå i juletida. Men, dette er noe jeg la merke til i forrige jul og. At hun gir litt mer til noen, og mindre til andre. Så pleier hun å kjøpe en veldedighetsgave i tillegg til meg. Har begynt å se meg lei av å få dette hvert år, 5 år på rad! Det er jo hyggelig av hun å støtte andre men hvorfor gi meg hjemmelagde kluter og fyrstikker fra noen som lager dette hvert år både til bursdag og jul. Samboer har og fått det, men det er alltid jeg som ender opp med å få dette i tillegg hver gang som en liten bonusgave. Høres sikkert utakknemlig ut, vil jo ikke være det. Syns bare det er litt irriterende og lite spennende... Anonymkode: 63779...d12 I fjor fikk ene sønnen 10 000,- den andre sønnen fikk 700,- på et gavekort og den siste sønnen fikk 500,- rett i hånda. Hvorfor bare ikke bry seg? Kjøp noe til deg selv da, hvis det er noe du ønsker deg. Slutt å forvente at andre skal tenke som deg. Anonymkode: 437de...d5b 1
little fairy Skrevet 18. desember 2020 #7 Skrevet 18. desember 2020 Svigersønnen er vel mer takknemmelig enn deg? Kanskje hun vil vise at du må sette pris på det du får og at ikke alle får noe til jul? Hos oss er det helt vanlig med ulike priser. Kommer an på ønsker osv. 3
Rosatoast Skrevet 18. desember 2020 #8 Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har en svigermor som gjør så godt hun kan. Gir alltid koselige gaver, men i år har jeg merket at hun gir mer til svigersønn enn meg. Hun har ikke god råd, forståelse for at pengene må fordeles nå i juletida. Men, dette er noe jeg la merke til i forrige jul og. At hun gir litt mer til noen, og mindre til andre. Så pleier hun å kjøpe en veldedighetsgave i tillegg til meg. Har begynt å se meg lei av å få dette hvert år, 5 år på rad! Det er jo hyggelig av hun å støtte andre men hvorfor gi meg hjemmelagde kluter og fyrstikker fra noen som lager dette hvert år både til bursdag og jul. Samboer har og fått det, men det er alltid jeg som ender opp med å få dette i tillegg hver gang som en liten bonusgave. Høres sikkert utakknemlig ut, vil jo ikke være det. Syns bare det er litt irriterende og lite spennende... Anonymkode: 63779...d12 Minner meg om den dagen jeg fylte 10 år, da fikk jeg en vervegave fra en bokklubb av tante og onkel. Hvordan vet jeg det? Jo fordi jeg så på reklamen fra postkassen, at i den bokklubben fikk man nøyaktig "det" perleskrinet til barn.. Pappa ble ganske sint på broren si, men hva skal man gjøre? Noen gir faktisk litt faen i deg, og sånn er det jo bare.
Rosatoast Skrevet 18. desember 2020 #9 Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): I fjor fikk ene sønnen 10 000,- den andre sønnen fikk 700,- på et gavekort og den siste sønnen fikk 500,- rett i hånda. Hvorfor bare ikke bry seg? Kjøp noe til deg selv da, hvis det er noe du ønsker deg. Slutt å forvente at andre skal tenke som deg. Anonymkode: 437de...d5b Oi, det var makan til forskjellsbehandling og makan til dårlig folkeskikk. Sånt som det kan man prøve å gjøre litt "under bordet" - man vet aldri hvordan folk reagerer eller hva de føler, det er rett og slett hensynsløst og frekr. 11
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #10 Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): I fjor fikk ene sønnen 10 000,- den andre sønnen fikk 700,- på et gavekort og den siste sønnen fikk 500,- rett i hånda. Hvorfor bare ikke bry seg? Kjøp noe til deg selv da, hvis det er noe du ønsker deg. Slutt å forvente at andre skal tenke som deg. Anonymkode: 437de...d5b Hadde det kanskje noe med alder å høre? At den eldste fikk mest osv? Anonymkode: cf939...c8e
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #11 Skrevet 18. desember 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Her er det snakk om svoger svingersønnen, mannen til søstera til samboeren som for dyrere gave. Beklager, uttrykket meg sikkert litt feil. Og du ser jo innlegget at jeg nevner en del andre ting og. Anonymkode: 63779...d12 Nei, jeg klarer ikke helt se hva du syns er problemet. Mulig jeg er trøtt, men jeg syns ikke det kommer helt frem hva som er greia Anonymkode: 96de8...f40 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #12 Skrevet 18. desember 2020 20 minutter siden, Rosatoast said: Minner meg om den dagen jeg fylte 10 år, da fikk jeg en vervegave fra en bokklubb av tante og onkel. Hvordan vet jeg det? Jo fordi jeg så på reklamen fra postkassen, at i den bokklubben fikk man nøyaktig "det" perleskrinet til barn.. Pappa ble ganske sint på broren si, men hva skal man gjøre? Noen gir faktisk litt faen i deg, og sånn er det jo bare. Om gaven var fin, hva er problemet? At de ikke brukte penger? Anonymkode: 96de8...f40 9
Maleficenta Skrevet 18. desember 2020 #13 Skrevet 18. desember 2020 Belima skrev (5 timer siden): Jeg må innrømme at min datter får dyrere gave til jul enn det min svigersønn får. Hun er min datter og svigersønnens mor gir også dyrere gave til sin sønn enn min datter får. Synes ikke det er noe merkelig i det hele tatt. Det har også skjedd at de har fått en felles gave som kan være en dyr "ting" som de ønsker seg til huset. Hun gir vel dyrere gaver til sin svigersønn enn sin svigerdatter var slik jeg forstod det? 1
Maleficenta Skrevet 18. desember 2020 #14 Skrevet 18. desember 2020 Rosatoast skrev (27 minutter siden): Oi, det var makan til forskjellsbehandling og makan til dårlig folkeskikk. Sånt som det kan man prøve å gjøre litt "under bordet" - man vet aldri hvordan folk reagerer eller hva de føler, det er rett og slett hensynsløst og frekr. Helt enig.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #15 Skrevet 18. desember 2020 Rosatoast skrev (52 minutter siden): Minner meg om den dagen jeg fylte 10 år, da fikk jeg en vervegave fra en bokklubb av tante og onkel. Hvordan vet jeg det? Jo fordi jeg så på reklamen fra postkassen, at i den bokklubben fikk man nøyaktig "det" perleskrinet til barn.. Pappa ble ganske sint på broren si, men hva skal man gjøre? Noen gir faktisk litt faen i deg, og sånn er det jo bare. Her tror jeg din far har noen oppheng han har klart å overføre til deg gitt. Jeg ser ikke problemet??? Om de hadde kjøpt perleskrinet, hadde du da vært misfornøyd også? Og TS, skjerpings. Jeg klarer ikke å gi deg ett ordentlig svar engang. Så smålig og urimelig synes jeg du er mot svigermor. Anonymkode: fa0b5...34c 7
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #16 Skrevet 18. desember 2020 Merkelig, glad vi får for lik sum Anonymkode: c42be...979
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #17 Skrevet 18. desember 2020 Min mor gjør det samme, gir mer til mannen min enn til samboeren til broren min. Det er mest fordi mannen min hjelper henne veldig mye med diverse (en del av gaven er en slags "takk for hjelpen"). Men det kan også være litt fordi vi har vært sammen i 20 år, mens broren min flyttet sammen med samboeren for 1 år siden, så moren min har naturlig nok ikke det samme forholdet til henne ennå. Anonymkode: eb27b...d51 5
Belima Skrevet 18. desember 2020 #18 Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Her er det snakk om svoger svingersønnen, mannen til søstera til samboeren som for dyrere gave. Beklager, uttrykket meg sikkert litt feil. Og du ser jo innlegget at jeg nevner en del andre ting og. Anonymkode: 63779...d12 Jeg misforsto deg i HI. Det hadde, som du selv senere skriver vært enklere å forstå hvis du hadde skrevet bare svoger, ikke også svigersønn. Sorry. Synes ofte det er vanskelig å finne gaver til samme pris til alle, men noen har spesifikke ønsker og andre ønsker seg ikke noe.
Rosatoast Skrevet 18. desember 2020 #19 Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Her tror jeg din far har noen oppheng han har klart å overføre til deg gitt. Jeg ser ikke problemet??? Om de hadde kjøpt perleskrinet, hadde du da vært misfornøyd også? Og TS, skjerpings. Jeg klarer ikke å gi deg ett ordentlig svar engang. Så smålig og urimelig synes jeg du er mot svigermor. Anonymkode: fa0b5...34c Haha, pass deg og ikke snakk til folk over et annymt forum som om du snakker til de ansikt-til-ansikt, du. Du aner ikke hva du prater om, og burde holde tunga rett i munn med å dømme folk.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #20 Skrevet 18. desember 2020 Rosatoast skrev (4 timer siden): Minner meg om den dagen jeg fylte 10 år, da fikk jeg en vervegave fra en bokklubb av tante og onkel. Hvordan vet jeg det? Jo fordi jeg så på reklamen fra postkassen, at i den bokklubben fikk man nøyaktig "det" perleskrinet til barn.. Pappa ble ganske sint på broren si, men hva skal man gjøre? Noen gir faktisk litt faen i deg, og sånn er det jo bare. Jeg skjønner ikke problemet? Faren din var jo den som laget dette til et problem med å bli sint, ufin fyr! Kanskje tante og onkel fikk denne vervepremien, og tenkte «åh, dette hadde Rosatoast likt!» og pakket den inn til deg? Var problemet av gaven ikke kostet noe? Hva om de vant en bil, ville det også blitt en verdiløs gave siden den tross alt var gratis for dem? Eller var det det at du ikke likte perleskrin? Ikke alle gaver treffer, hadde det vært bedre om de hadde betalt masse penger for noe du ikke ble glad for...? Anonymkode: bdc23...fc1 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå