Troyamin Skrevet 18. desember 2020 #41 Del Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det kan det godt være at du skriver. Du skriver selvfølgelig hva du selv vil. Kan du vise eksempler på det? Fint om du kan begrunne påstanden. Anonymkode: 86504...500 Hva med å lese her ? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #42 Del Skrevet 18. desember 2020 32 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, det er ikke av denne grunn det er båndtvang, det er av hensyn til vilt og buskap, og det er heller ikke allmen båndtvang på denne tiden av året. Anonymkode: 69f11...5a1 Har du ikke kontroll på bikkja di, dvs. at du lar hunden fly bort til folk og andre hunder, er det båndtvang hele året. Hundeloven sier at har du ikke kontroll på hunden skal hunden være i bånd. Så godt som ingen har 100% kontroll på hunden sin, selv ikke garvede hundetrenere. Det betyr at hunder skal være i bånd i de aller, aller fleste tilfeller. Og iallefall på offentlige steder hvor man risikerer møte på andre med hund. Det er naturlige instinkter hos hunder å løpe bort til andre hunder. Hunden i bånd forsvarte seg og beit, hvilket også er naturlig atferd i situasjoner hvor løshunder kommer bardust på. Anonymkode: 09362...5a6 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #43 Del Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvem er en tulling og hvorfor? Fint om du kan begrunne meningene dine. Anonymkode: 86504...500 1. De som blant annet blåser i båndtvang. 2. De som velger å slippe hunden FRI på en lekeplass hvor BARN skal leke. 3. De som velger å spørre på ett forum om h*n gjorde noe feil når h*n har brutt hundeloven. De mener jeg er GIGAtullinger. Anonymkode: 535a5...4a1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest retnuhfilM Skrevet 18. desember 2020 #44 Del Skrevet 18. desember 2020 Helt riktig. Jeg er møkk lei av hundeeiere som deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #45 Del Skrevet 18. desember 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Har du ikke kontroll på bikkja di, dvs. at du lar hunden fly bort til folk og andre hunder, er det båndtvang hele året. Hundeloven sier at har du ikke kontroll på hunden skal hunden være i bånd. Så godt som ingen har 100% kontroll på hunden sin, selv ikke garvede hundetrenere. Det betyr at hunder skal være i bånd i de aller, aller fleste tilfeller. Og iallefall på offentlige steder hvor man risikerer møte på andre med hund. Det er naturlige instinkter hos hunder å løpe bort til andre hunder. Hunden i bånd forsvarte seg og beit, hvilket også er naturlig atferd i situasjoner hvor løshunder kommer bardust på. Anonymkode: 09362...5a6 Dette! Takk, det var det jeg skulle svare også🙏🏻 Anonymkode: 0b667...27a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #46 Del Skrevet 18. desember 2020 Hunder skal være i bånd Hunder har ingenting å gjøre på lekeplasser for barn Du har all skyld Anonymkode: 0eb86...6d0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #47 Del Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg håper virkelig denne tråden er renspikka ironi?? Du kan verken være seriøs, særlig oppegående eller særlig godt menneske som spør folk på et forum om det er rett eller rimelig at DU som slapp bikkja di som du ikke har noe kontroll på løs som angrep en annen hund i bånd om du skulle tatt regningen eller ikke?? Hadde det vært MEG som var den eieren og det var min hund den angrep, så hadde jeg krevet at du fikk din hund avlivet, hadde saksøkt deg for masse erstatning og gått ut i avisa og hengt ut deg om hvor elendig og jævlig du er som hundeier! Hunden din burde omplasseres eller avlives, for det er ikke normal oppførsel hos en snill og frisk hund å plutselig angripe en annen hund i bånd!! Og ha den i bånd for helvete, hvor vanskelig skal det være?!! Burde være båndtvang hele året overalt og få 100 000 i bot om man slapp bikkja løs nær sivilisasjon og nær veien og andre dyr og folk. Ikke ALLE tåler dyr, allergi etc, og nesten alle som har hund for tiden har null og niks kontroll på bikkja si! Skammelig fordi hvem som helst kan skaffe seg hund! Hvorfor er det BARE udugelige og hjernedøde folk som får barn og hunder i disse tider? De fortjener noen som fortjener de og ikke «hvem som helst!!» dere ødelegger hundekulturen dere udugelige og dumme folk! Hold dere unna dyr og barn! Anonymkode: 8974c...4c4 Nå står det ikke at det var hunden til TS som angrep - det kunne like godt ha vært den hunden som var i bånd som startet. Hvorfor skal hunden straffes for feil andre gjør ? Anonymkode: dad0e...cc7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #48 Del Skrevet 18. desember 2020 21 minutter siden, Troyamin said: Hva med å lese her ? En noe mer nøytral kilde og vurdering hadde vært interessant. I kommunen her er det båndtvang hele året, og jeg er godt fornøyd med det. Anonymkode: 5f022...ec2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #49 Del Skrevet 18. desember 2020 Har du ikke kontroll på hunden din skal du ha den i bånd. Dette gjelder enten det er båndtvang eller ikke. Ekstra ille er det når du slipper den i mørket uten å kunne følge med på hva som skjer. Hadde tidligere en hund som var ganske sint. Skrekken var å møte noen som deg. Vet ikke hvor mange dårlige unnskyldinger og bortforklaringer jeg har hørt... "Dette har aldri skjedd før", "Hunden min er alltid snill mot andre hunder", "Jeg trodde/visste ikke" etc etc. Anonymkode: 31a09...c3f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoH Skrevet 18. desember 2020 #50 Del Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg håper virkelig denne tråden er renspikka ironi?? Du kan verken være seriøs, særlig oppegående eller særlig godt menneske som spør folk på et forum om det er rett eller rimelig at DU som slapp bikkja di som du ikke har noe kontroll på løs som angrep en annen hund i bånd om du skulle tatt regningen eller ikke?? Hadde det vært MEG som var den eieren og det var min hund den angrep, så hadde jeg krevet at du fikk din hund avlivet, hadde saksøkt deg for masse erstatning og gått ut i avisa og hengt ut deg om hvor elendig og jævlig du er som hundeier! Hunden din burde omplasseres eller avlives, for det er ikke normal oppførsel hos en snill og frisk hund å plutselig angripe en annen hund i bånd!! Og ha den i bånd for helvete, hvor vanskelig skal det være?!! Burde være båndtvang hele året overalt og få 100 000 i bot om man slapp bikkja løs nær sivilisasjon og nær veien og andre dyr og folk. Ikke ALLE tåler dyr, allergi etc, og nesten alle som har hund for tiden har null og niks kontroll på bikkja si! Skammelig fordi hvem som helst kan skaffe seg hund! Hvorfor er det BARE udugelige og hjernedøde folk som får barn og hunder i disse tider? De fortjener noen som fortjener de og ikke «hvem som helst!!» dere ødelegger hundekulturen dere udugelige og dumme folk! Hold dere unna dyr og barn! Anonymkode: 8974c...4c4 Ja bra det ikke var deg da. Intoleranse er jo egentlig bare kvalmt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #51 Del Skrevet 18. desember 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Nå står det ikke at det var hunden til TS som angrep - det kunne like godt ha vært den hunden som var i bånd som startet. Hvorfor skal hunden straffes for feil andre gjør ? Anonymkode: dad0e...cc7 Men TSs hund løp bort til en annen hund, som da sannsynlig følte seg truet, fordi den var i bånd (det er ikke unormalt). Hunder kan selvfølgelig ikke loven, men likevel så er det både hund og eier som blir straffet ved overtredelser. Anonymkode: 5f022...ec2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillefrøkengrei Skrevet 18. desember 2020 #52 Del Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Nei, det er ikke av denne grunn det er båndtvang, det er av hensyn til vilt og buskap, og det er heller ikke allmen båndtvang på denne tiden av året. Anonymkode: 69f11...5a1 Hva legger du i allmenn båndtvang? Det er båndtvang hele året hvis man ikke klarer å ha kontroll på hunden når den er løs. Hvis hunden løper opp til fremmede mennesker eller hunder så er den ikke under kontroll av eier, og da skal den ikke være løs. Til TS, jeg synes det er mer enn rimelig at du betaler de utgiftene. Det har ingenting å si at din hun er godt sosialisert og aldri har utvist aggresiv oppførsel tidligere. Du hadde ikke hunden din i bånd, du hadde ikke kontroll på hunden, og som en direkte følge av det oppsto denne situasjonen. Du har opptrådd uforsvarlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 18. desember 2020 #53 Del Skrevet 18. desember 2020 Troyamin skrev (44 minutter siden): Jeg trodde først du forsvarte ts.😉 Derfor mitt svar. Aha 😊 Troyamin skrev (34 minutter siden): Hva med å lese her ? AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Det kan det godt være at du skriver. Du skriver selvfølgelig hva du selv vil. Kan du vise eksempler på det? Fint om du kan begrunne påstanden. Anonymkode: 86504...500 Du fikk svar der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest retnuhfilM Skrevet 18. desember 2020 #54 Del Skrevet 18. desember 2020 MissPierce skrev (5 timer siden): Til alle som skriker ut om båndtvang. Det er faktisk ikke båndtvang over alt nå, bare til opplysning. På lekeplasser skal hunden derimot være i bånd! Men hunden skal være under kontroll, noe hunden ikke er når den løper bort til fremmede hunder. Potato, potato. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #55 Del Skrevet 18. desember 2020 lillefrøkengrei skrev (58 minutter siden): Hva legger du i allmenn båndtvang? Det er båndtvang hele året hvis man ikke klarer å ha kontroll på hunden når den er løs. Hvis hunden løper opp til fremmede mennesker eller hunder så er den ikke under kontroll av eier, og da skal den ikke være løs. Til TS, jeg synes det er mer enn rimelig at du betaler de utgiftene. Det har ingenting å si at din hun er godt sosialisert og aldri har utvist aggresiv oppførsel tidligere. Du hadde ikke hunden din i bånd, du hadde ikke kontroll på hunden, og som en direkte følge av det oppsto denne situasjonen. Du har opptrådd uforsvarlig. Jeg tenkte på den absolutte båndtvangen 1.april-20.august, som mange tror er av alle mulige andre grunner enn ynglende vilt og buskap på beite. Enig i at man skal ha hunden i bånd også resten av året om man ikke kontroll på den Anonymkode: 69f11...5a1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #56 Del Skrevet 18. desember 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Enig i at man skal ha hunden i bånd også resten av året om man ikke kontroll på den Ja, det er jo loven, så fint du er enig i den. Anonymkode: 5f022...ec2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 18. desember 2020 #57 Del Skrevet 18. desember 2020 Troyamin skrev (1 time siden): Hva med å lese her ? Kan ikke si at jeg syns noe positivt om mesteparten av den retorikken der. Generelt sett så syns jeg hundeeiere burde ta seg en kjempestor bolle, aller helst flere, og forstå at andre mennesker liker ikke kontakt med hundene deres og at det er mangel på respekt for båndtvang. Klarer man ikke å holde hunden sin borte fra andre mennesker og dyr så er bånd med stram line den beste løsningen. Flytt ut på landet eller bo på en hytte langt fra mennesker om man skal ha hund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Skrevet 18. desember 2020 #58 Del Skrevet 18. desember 2020 I de aller fleste kommuner er det «helårs» båndtvang i boligstrøk. En lekeplass vil jeg anta ligger i et boligstrøk. Beklag,betal og ti still. Se litt annerledes på det; vær glad motparten ikke anmeldte deg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 18. desember 2020 #59 Del Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): En noe mer nøytral kilde og vurdering hadde vært interessant. I kommunen her er det båndtvang hele året, og jeg er godt fornøyd med det. Anonymkode: 5f022...ec2 Lov om dyrevelferd, som NKK forholder seg til, er nøytralt nok. DEN NAKNE GARTNER skrev (15 minutter siden): Kan ikke si at jeg syns noe positivt om mesteparten av den retorikken der. Generelt sett så syns jeg hundeeiere burde ta seg en kjempestor bolle, aller helst flere, og forstå at andre mennesker liker ikke kontakt med hundene deres og at det er mangel på respekt for båndtvang. Klarer man ikke å holde hunden sin borte fra andre mennesker og dyr så er bånd med stram line den beste løsningen. Flytt ut på landet eller bo på en hytte langt fra mennesker om man skal ha hund. At du velger å ta alle hundeeiere under én kam, velger jeg å overse.🙄 Hadde flere hundeeiere forholdt seg til Lov om hundehold og politiet vært flinkere til å håndheve loven, så hadde vi som er seriøse hundeeiere sluppet at det strammes inn både her og der på båndtvangen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 18. desember 2020 #60 Del Skrevet 18. desember 2020 (endret) DEN NAKNE GARTNER skrev (2 timer siden): For det første: Du er 100% ansvarlig for det som skjedde. Du skal selvfølgelig betale for utgiftene den andre hundeieren hadde. For det andre, og har lyst på en skikkelig svar fra deg ts på akkurat dette: Hvorfor lufter du hunden din på en lekeplass? Lekeplass er laget for barn og ikke hunder. Du har ingenting der å gjøre uansett når på døgnet. Hunden din tisser og driter, selv om du skulle plukke opp, er dette uhørt. Barn skal leke der, ikke hunder. Du vet ikke 100% om hunden din tisser litt hvor barn skal leke. Kan du slutte med det? Det er så riktig! Lekeplassen utenfor huset mitt er helt overtatt av hunder og eiere. Skulle tro det var en hundeluftepark. Men det er det ikke. Det er en lekeplass og fotballøkke. Det er ihvertfall det det er ment som. Det er mer hunder der enn barn, uansett tid på døgnet. Litt dritt og møkk kan man også finne. Skulle ikke forundre meg om det er akkurat dette stedet ts var på, ser stadig folk som har hunden løs der også. Et par ganger har jeg fått løse fremmede hunder INN I HUSET, fordi jeg har hatt terrassedøren åpen. Med hundeeier løpende etter for halv pris. Da er det vel ikke noen tvil om at man ikke har kontroll. Jeg er glad i hunder men innrømmer glatt at jeg blir livredd når det plutselig står en fremmed hund foran meg i min egen stue.. Og det er ingen grunn til å lufte hundene akkurat her, vi har flere fine turstier i skogen, som starter bare noen få hundre meter fra denne plassen. Og der hvor lekeplassen ligger er det tettbebygd boligområde. Endret 18. desember 2020 av solmåneogstjerner 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå