AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #1 Del Skrevet 17. desember 2020 Jeg skulle gå ut med hunden min før kvelden på lekeplassen som ligger 50 meter fra huset mitt. Der pleier jeg av og til, som i dette tilfellet, ikke å ha på hunden min bånd da det som regel ikke ferdes folk der på kveldstid. Denne kvelden var det et unntak, og hunden min som er godt sosialisert og aldri har vist aggressiv oppførsel, løp bort til en annen hund som var i bånd. Det var mørkt, så jeg så ikke riktig hva som skjedde, men løp bort. Da angrep hunden som var i bånd min hund og jeg prøvde å skille dem mens eieren til hunden som angrep febrilsk prøvde å dra til seg hunden. Omsider fikk jeg hunden min løs, og så at den andre hunden hadde bitt min hund. Eieren til den andre hunden ble forbannet og sa "nå har du kanskje lært at du skal ha hunden i bånd" og så bare gikk hun. Jeg gikk inn med hunden min og undersøkte om det var kommet noen skader. Det har det tilsynelatende ikke, og han virker frisk og rask. En time etter hendelsen kommer eieren til den andre hunden på døren min og sier hun har vært på legevakten og satt sprøyte, og forteller meg at jeg må betale for hennes utgifter på legevakten ettersom hun hadde fått et bitt i hånden. Vi vet begge at det var hennes hund som bet, og hun hadde tilsynelatende da blitt bitt av sin egen hund da hun forsøkte å skille dem. Jeg la meg flat og fortalte dem at jeg burde hatt hunden min i bånd og at jeg skal ta regningen hennes på legevakten. Men hva mener dere? Er det rett og rimelig, eller er det hun som må ta dette på sin egen kappe? Anonymkode: e2bde...601 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 Populært innlegg #2 Del Skrevet 17. desember 2020 Rett og rimelig. Anonymkode: bebd9...88a 113 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg wahaj Skrevet 17. desember 2020 Populært innlegg #3 Del Skrevet 17. desember 2020 Dette er ditt ansvar helt og holdent. 98 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 Populært innlegg #4 Del Skrevet 17. desember 2020 Er bare å legge seg paddeflat. Anonymkode: 5c420...801 89 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Taffel Skrevet 17. desember 2020 Populært innlegg #5 Del Skrevet 17. desember 2020 Bare betal og vær glad det ikke ble verre. Hun kunne krevd hunden din avlivet, og du kunne ikke motbevist det 85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg MissPierce Skrevet 17. desember 2020 Populært innlegg #6 Del Skrevet 17. desember 2020 Her har du all skyld siden din løp bort til en hund i bånd. Så bare betal, og ikke lag noen sak ut av det fra din side. 59 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 17. desember 2020 #7 Del Skrevet 17. desember 2020 Hunden skal være i bånd så dette er helt og holdent ditt ansvar. 46 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #8 Del Skrevet 17. desember 2020 Betal, og få saken ut av verden. Det er ikke mange kronene det er snakk om. Du har vel bånd på hunden når du skal ut i fremtiden, håper jeg? Du kjenner åpenbart ikke hunden din så godt som du trodde du gjorde. Hva skulle du egentlig på lekeplassen å gjøre? Og den andre hunden, var det på lekeplassen du traff den? Håper ikke dere begge har tatt med dere bikkjene for å drite i ro og mak på lekeplassen. Anonymkode: b7264...1b8 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #9 Del Skrevet 17. desember 2020 Dette var din feil ja. Håper du har lært at båndtvang er av en grunn. Du kunne mistet hunden din Anonymkode: 0b667...27a 24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
little fairy Skrevet 17. desember 2020 #10 Del Skrevet 17. desember 2020 (endret) Helt riktig. Du opptrådde uansvarlig. Hennes hund var i bånd og hun gjorde nok alt for å unngå bitt da hun så hunden din løp mot. Hun hadde i det minste kontroll på hunden i form av bånd. Kanskje hunden din er mer usikker i mørket. Kanskje rart å sammenligne slik. Men hvis du står i en park og en ukjent kommer tilsynelatende i mot for å få kontakt, men så snur du og går fordi du synes personen virker litt ubehagelig. Men så løper personen mot deg og overfaller deg. Da er det vel ikke din feil, men den som overfalt deg? Husk også at i mange nabolag er det båndtvang. Endret 17. desember 2020 av little fairy 24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaea Skrevet 17. desember 2020 #11 Del Skrevet 17. desember 2020 Helt rimelig, og vær glad for at det ikke ble verre. Regner med at utgiften er ganske liten sammenlignet med det veterinærregninger fort blir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #12 Del Skrevet 17. desember 2020 Tror dette var den beste løsningen. Veldig realt av henne å komme personlig, selv om det sikkert var ubehagelig. Det går bra med alle parter, og du har fått erfare at båndet skal på Så er det viktig at du ikke plager deg selv altfor mye. Anonymkode: 5c6c1...9b5 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #13 Del Skrevet 17. desember 2020 Er båndtvang!!!! Lei av folk som lar hunden løpe løs fordi den er så "snill"!! Klart den kan være snill den, men det er faktisk også min "store farlige" hund!!! Språket dem imellom derimot... Min er også veloppdratt, men det at en annen hund bare kommer bus på " rett oppi" sånn plutselig...- det liker han ikke! Noen må ha litt mer tid på seg, og enkelte går bare ikke... Likevel...alltid trist når det blir slik- alltid trist når dyr blir skada!:/ Anonymkode: 3bfb7...af5 25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #14 Del Skrevet 18. desember 2020 Hun var dum og slapp ikke hunden. Her må du betale for hennes dumhet dessverre, Norge er jo helt nazi når det gjelder båndtvang. Anonymkode: eaba8...db0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minime94 Skrevet 18. desember 2020 #15 Del Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hun var dum og slapp ikke hunden. Her må du betale for hennes dumhet dessverre, Norge er jo helt nazi når det gjelder båndtvang. Anonymkode: eaba8...db0 Hadde jeg sluppet min hund i samme situasjon som det der hadde min hun brukt 1 sekund på å bli ferdig med den andre hunden for å så stikke av. Er ikke alle som kan slippe hundene selv i et sånnt tilfelle desverre. 24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queenbe Skrevet 18. desember 2020 #16 Del Skrevet 18. desember 2020 Jeg føler med begge sider. Har selv en hund som har utviklet fryktaggresjon fordi hun har blitt angrepet 9!! Ganger mens hun har vært i bånd eller egen hage. Hun har ikke bitt noen hund selv, men faren blir jo større for hver gang en hund kommer løst brått på henne. Forståelig etter tre runder med langvarig opphold på klinikk grunnet skader fra andre hunder. Men vi må også ha forståelse for at alle hunder ikke liker hverandre på lik linje som oss mennesker. For hver gang en hund kommer brått på oss i trening løs, blir vi satt tilbake i treningen, hun blir dritredd enten de angriper eller ei. men jeg ville bare lagt meg flat og betalt. Men vet det ikke er en gøy situasjon, alle kan gjøre feil og hun ble sikkert irritert og redd fordi hun har opplevd det mange ganger, og kanskje har hennes hund også dårlige opplevelser som gjør at det føles ekstra kjipt for henne også... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #17 Del Skrevet 18. desember 2020 Så bra du la deg flat og betaler regningen til dama, uten å lage noe styr rundt det. For du vet jo helt sikkert du også, at du tabbet deg ut med å ha hunden løs. Men gjort er gjort, du har sikkert lært nå. Ikke plag deg selv med det som skjedde, iallfall, men vær glad for at det gikk så fint som det gjorde. Alle gjør ubetenksomme ting innimellom, men ikke alle har evnen til å legge seg flat og gjøre opp for seg. Anonymkode: 3a882...7a0 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #18 Del Skrevet 18. desember 2020 Dette hadde ikke skjedd hvis du forstod hvorfor det er båndtvang. Godt at ikke bikkja di ble drept av et solid nakkebitt av den andre. Anonymkode: 4a506...0d4 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 18. desember 2020 #19 Del Skrevet 18. desember 2020 Helt og holdent din feil. Har selv en omplasseringshund og vi trener på passeringer. Når folk har sin hund løs og den kommer bort for å hilse, så hjelper det ikke hvor snill den hunden er. Min er ikke snill. Han bjeffer, knurrer og bøller fordi han blir redd. Han har aldri bitt eller skadet noen, men det blir et voldsomt leven når hunder kommer løpende og vi hopper tilbake til start i treningen. det er faktisk ditt ansvar å alltid ha din hund i bånd. 30 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #20 Del Skrevet 18. desember 2020 Spiller ingen rolle hvem som bet hvem, eller hvem som endte opp med skader. Din hund løp bort til en hund i bånd. Det er godt mulig at din hund er vennlig og snill, men den andre hunden ble nok skremt av at din hund plutselig løp rett bort til den, og reagerte: noe som er totalt forståelig. Ikke alle hunder liker at andre hunder kommer løpende bort sånn på kvelden, spesielt om det er mørkt i tillegg. Ha hunden din i bånd fra nå av. Uansett hvor snill din er, så betyr ikke det at andre hunder er "snille" og setter pris på å bli oppsøkt av andre hunder. Anonymkode: 859a4...a0b 21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå