AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #1 Skrevet 17. desember 2020 Jeg har blitt dumpa av samboer nå rett før jul. Vi har også barn. Syns det hele er veldig vanskelig. Jeg kvier meg for å feire helt mutters alene å ikke kunne være med barna mine. Å feire sammen er ikke noe alternativ. Jeg har null familie eller venner jeg kan gå til. Skulle ønske hele jula bare forsvant. Noen som har tips til hvordan jeg kan klare å få julaften til å bli greiest mulig? Andre som feirer alene som vil fortelle hva de gjør på dagen? Er skikkelig lei å deppa, var overhodet ikke slik jeg så for meg jula skulle bli.. Anonymkode: 8942d...95f 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #2 Skrevet 17. desember 2020 Hvorfor skal han ha barna? Hvis han velger å gå så burde han jammen meg være uten ungene nå i år! Anonymkode: 2e671...b71 24
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #3 Skrevet 17. desember 2020 Uff, lei situasjon. noen legger jo ut annonse på Finn om noen å feire sammen med. Kunne det være aktuelt? Enten å legge ut en selv, eller svare på en som allerede ligger der ute? Anonymkode: 3ca04...832 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #4 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor skal han ha barna? Hvis han velger å gå så burde han jammen meg være uten ungene nå i år! Anonymkode: 2e671...b71 Jeg gidder ikke å være kjip å nekte han å ha med barna på julefeiring hos familien deres.. Det beste for barna er at de får en fin dag, så da kan jeg heller ta en for laget så lenge jeg vet jeg gjør det som er best for de. Anonymkode: 8942d...95f 16
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #6 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor skal han ha barna? Hvis han velger å gå så burde han jammen meg være uten ungene nå i år! Anonymkode: 2e671...b71 Nå antar du at TS er kvinne. Ikke noe i OP hentyder til at TS er kvinne. Og hvorfor er det alltid mor som skal ha barna? Anonymkode: e0d01...bf1 5
Rant Skrevet 17. desember 2020 #7 Skrevet 17. desember 2020 Hvorfor kan dere ikke feire sammen? Går det ikke an å holde det sivilisert i noen timer rundt barna? Det har dere vel gjort lenge før det ble brudd, eller? Og hvor er familie og venner? Er du helt sikker på at du ikke kan feire med noen av dem? Så leit å høre at du har det sånn. 7
Rant Skrevet 17. desember 2020 #8 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg gidder ikke å være kjip å nekte han å ha med barna på julefeiring hos familien deres.. Det beste for barna er at de får en fin dag, så da kan jeg heller ta en for laget så lenge jeg vet jeg gjør det som er best for de. Anonymkode: 8942d...95f Så han og barna skal feire med eks-sivigerforeldre? 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #9 Skrevet 17. desember 2020 Se på det som en ukes tid for egenpleie der alt er lov. Som dyne i sofaen på julaften med Tre Nøtter til Askepott. Også må du spise god middag og litt godter. Det blir enda bedre om du vasker og rydder det koseligt, skifter sengetøy, tenner litt lys og pynter litt til deg selv. Så kan du drite i alt det kjedelige med jula som all organiseringen. Anonymkode: 37605...db6 17
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #10 Skrevet 17. desember 2020 Rant skrev (Akkurat nå): Så han og barna skal feire med eks-sivigerforeldre? Ja, i og med jeg ikke har familie selv så har det alltid vært feiring der. Anonymkode: 8942d...95f
little fairy Skrevet 17. desember 2020 #11 Skrevet 17. desember 2020 Hvis han har familie så synes nå jeg du burde få ha barna dette året! Mener jo ikke at han skulle latt det vente kg vente med å gjøre det slutt, men han valgte jo selv å gjøre det midt oppi julen. Og han vet vel godt du ikke har noen å feire med? Hva med å legge ut en anonym annonse på finn? Spørre om noen er i samme situasjon og kunne tenke seg å feire sammen? Alternativt kan du jo stille som frivillig et sted hvis det gir mening for deg. Eller rett og slett spandere på deg et hotellopphold eller hytte og bare slappe av, gå tur, lage akkurat det du vil å spise, drikke vin, se juleprogram osv. 2
Gjest Chroma Skrevet 17. desember 2020 #12 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg gidder ikke å være kjip å nekte han å ha med barna på julefeiring hos familien deres.. Det beste for barna er at de får en fin dag, så da kan jeg heller ta en for laget så lenge jeg vet jeg gjør det som er best for de. Anonymkode: 8942d...95f Det synes jeg er fint tenkt av deg. Forstår godt at det er en kjip tid for deg. ❤️
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #13 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Se på det som en ukes tid for egenpleie der alt er lov. Som dyne i sofaen på julaften med Tre Nøtter til Askepott. Også må du spise god middag og litt godter. Det blir enda bedre om du vasker og rydder det koseligt, skifter sengetøy, tenner litt lys og pynter litt til deg selv. Så kan du drite i alt det kjedelige med jula som all organiseringen. Anonymkode: 37605...db6 Ja jeg skal prøve så godt jeg kan.. huff er redd for hele dagen bare blir en diger grinefest 😩 men må jo bare prøve å gjøre det beste utav situasjonen. Anonymkode: 8942d...95f 1
little fairy Skrevet 17. desember 2020 #14 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja jeg skal prøve så godt jeg kan.. huff er redd for hele dagen bare blir en diger grinefest 😩 men må jo bare prøve å gjøre det beste utav situasjonen. Anonymkode: 8942d...95f Kan et alternativ være at du har barna på dagtid? Så kan dere finne på noe kjekt. Jeg synes det virker best når foreldrene er skilt og de bor nær. Da får begge møtt barna og man kan lage egne tradisjoner på dagtid. Åpne gaver osv. Spise julegrøt, gå tur og lage bål og drikke gløgg, spille spill, se julefilm, åpne julestrømpe. 8
Superbobla Skrevet 17. desember 2020 #15 Skrevet 17. desember 2020 Det er lov å synes synd i seg selv i denne sammenhengen om man er mor eller far. Kan ikke forestille meg. Ble singel i våres og synes det var forferdelig trist i starten, men for å bli i bedre humør så gjorde ting irundt meg slik jeg ville og bestemte meg for og gjøre det beste ut av det. Se på det som en frisk start for min del, lage egne tradisjoner/ting jeg ønsker å gjøre både for meg selv og barna Mange som er i samme situasjon når det kommer til det å være alene i julen. Kjenner du ikke noen som du vet er alene da? Når jeg ikke har kunnet feire med egen familie på julaften eller nyttårsaften så har jeg invitert noen jeg vet hadde blitt sittende alene, men det er jo ekstra spesielt i år da... Uansett hva du velger å gjøre så blir det ikke det samme når barna dine ikke er der. Bare gråt fra deg når du må og prøve å finne små gleder igjennom dagen. 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #16 Skrevet 17. desember 2020 Sjekk inn på hotell og få et rom med badekar Viktigste er å ikke forvente så mye av deg selv. Ta time for time, akkurat i år Anonymkode: 3a3dd...fd6 7
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #17 Skrevet 17. desember 2020 Det kan bli mye bedre enn du frykter om du bare tilpasser forventningene og ikke sammenligner med julene du er vant til. Det er selvsagt ikke det samme som å feire med familien. Men det kan være veldig fredelig og en fin dag likevel. Ville brukt dagene før jul å skaffe litt hygge-stash som nok mat, mat du liker ekstra godt, kanskje litt vin og roser til deg selv. Hør på litt julemusikk og prøv å vri det til deg-tid. Du skal ikke straffe deg selv, men prøve gi deg selv omsorg i stedet. Anonymkode: 37605...db6 3
Taffel Skrevet 17. desember 2020 #18 Skrevet 17. desember 2020 Hvor gamle er barna? Hvordan tar du selve bruddet? Har du mye ferie eller jobb? Hvis dette bruddet er så nytt, så er du enten nummen, lettet, knust eller rasende - eller noe helt annet. Vi kan gi deg masse sympati - det fortener du. Men skal du ha gode råd fra noen som kjenner seg igjen, så må du nok utfylle litt. 2
Hr. Aktiv Skrevet 17. desember 2020 #19 Skrevet 17. desember 2020 little fairy skrev (28 minutter siden): Hvis han har familie så synes nå jeg du burde få ha barna dette året! Mener jo ikke at han skulle latt det vente kg vente med å gjøre det slutt, men han valgte jo selv å gjøre det midt oppi julen. Og han vet vel godt du ikke har noen å feire med? Hva med å legge ut en anonym annonse på finn? Spørre om noen er i samme situasjon og kunne tenke seg å feire sammen? Alternativt kan du jo stille som frivillig et sted hvis det gir mening for deg. Eller rett og slett spandere på deg et hotellopphold eller hytte og bare slappe av, gå tur, lage akkurat det du vil å spise, drikke vin, se juleprogram osv. Hvordan løser du dette neste år? Vil tro samme problemstilling dukker opp da også? Eller skal systemet brukes aktivt i året som kommer for å elegant rydde far av veien?
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #20 Skrevet 17. desember 2020 Hr. Aktiv skrev (1 minutt siden): Hvordan løser du dette neste år? Vil tro samme problemstilling dukker opp da også? Eller skal systemet brukes aktivt i året som kommer for å elegant rydde far av veien? Kanskje kommende år skal gå til å komme over bruddet? Og starte nytt liv alene? Finne tilbake til seg selv. Hvorfor kommer du med surmaga oppstøt akkurat i denne tråden? Der moren frivillig har satt seg selv til side fordi hun unner ungene å ha en fin jul med far og fars familie. Dette er jo akkurat det du vanligvis spyr ut deg at mødre aldri gjør, for de tenker bare på seg selv. Her er det en mann som har gjort det slutt akkurat rett før jul og mor som er knust men allikevel ser barnas beste. Anonymkode: 3922c...a2d 17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå