AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #1 Skrevet 17. desember 2020 Hva gjør dere nå? Tar dere buss eller hvordan fungerer det? Dropper dere testen og holder dere hjemme? Eller dropper dere å teste de under 10? Kjenner at hvis vi måtte ha testet så hadde det ikke fristet med buss...da kan man jo risikere smitte om man ikke er smittet og så risikerer man å smitte andre... Ikke lett å ha munnbind på syke barn heller kan jeg tenke meg. Anonymkode: 83f3e...7bd 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #2 Skrevet 17. desember 2020 Da tar du kontakt på koronatelefonen, så hjelper de med å skaffe egnet transport til teststed. Her i byen er det avtale med ett taxifirma og i vår var også røde kors klar med bil for kjøring. Håper det finnes noe slikt der du bor og. Anonymkode: e0afa...f29 4
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #3 Skrevet 17. desember 2020 Sist mitt barn var forkjølet leste jeg at barn under 10 ikke trengte å testes ved rask bedring. Det er en stund siden, så jeg vet ikke om det er endret. Hun var mye bedre allerede dagen etter, så vi testet ikke. Men jeg ble smittet og testet meg. Jeg bare gikk dit jeg, er 4 km å gå her, men det hadde nok blitt litt kjipt å ta med et småsykt barn på den turen. Måtte nok tatt taxi hvis hun måtte testes, hvis de vil ta med passasjerer som skal testes da... Anonymkode: bf12f...b37 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #4 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sist mitt barn var forkjølet leste jeg at barn under 10 ikke trengte å testes ved rask bedring. Det er en stund siden, så jeg vet ikke om det er endret. Hun var mye bedre allerede dagen etter, så vi testet ikke. Men jeg ble smittet og testet meg. Jeg bare gikk dit jeg, er 4 km å gå her, men det hadde nok blitt litt kjipt å ta med et småsykt barn på den turen. Måtte nok tatt taxi hvis hun måtte testes, hvis de vil ta med passasjerer som skal testes da... Anonymkode: bf12f...b37 Tror det fortsatt er slik at de under 10 ikke må testes om de får rask bedring, står iallfall inne på skolesidene. Men jeg tenkte litt på om ikke flere tester nå siden nå er det snart jul og folk vil sikre seg til julaften. Ingen vil jo bringe smitte med seg til venner og familie. Vi bor heller ikke så langt vekke fra testplassen så vi kunne nok og gått, men er jo forskjell på når man er frisk og syk. Selv om det ikke er lange veien så hadde jeg ikke dratt med meg 2 små 2 km når hvis de er syke. Så begynte jeg å tenke på alternativene...for jeg pratet med ei som bor litt lenge oppi feltet og hun sa at hun hadde fått beskjed om at hun måtte ta bussen hvis de ikke kunne gå og det synes hun ble for ubehagelig så hun droppet å teste barna da... Anonymkode: 83f3e...7bd
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #5 Skrevet 17. desember 2020 I kommunen min kommer de hjem til deg om du ikke har bil. Har fått dem her på døra i fullt smittevernsutstyr to ganger. Bor i vestby da. Anonymkode: e6f66...f3d 2
Glød Skrevet 17. desember 2020 #6 Skrevet 17. desember 2020 Du tar da virkelig ikke bussen til testing. Rart smitten spres... 5
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #7 Skrevet 17. desember 2020 Glød skrev (1 minutt siden): Du tar da virkelig ikke bussen til testing. Rart smitten spres... Hun gjorde jo ikke det, men koronatelefonen sa hun kunne det. Så hun droppet jo da å teste barna. Hold de hjemme til de var friske og alt det der. Men hadde det vært korona så hadde det jo ikke blitt noe smittesporing...og det er ikke bra. Anonymkode: 83f3e...7bd 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #8 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): I kommunen min kommer de hjem til deg om du ikke har bil. Har fått dem her på døra i fullt smittevernsutstyr to ganger. Bor i vestby da. Anonymkode: e6f66...f3d Det hørtes ut som bra service det! Her i kommunen så må en lete seg forderva bare for finne ut hvor det er, og når en må ringe og bestille selv er det umulig treffe noen.. Må på nett- og da er det venting et eller to døgn før en får time.. Så er det vente like lenge på svar.. Må også kjøre et par mil for å komme til teststasjonen, og går ikke buss her! -så glad en har bil! ( hadde nok heller ikke tatt bussen nå!) Synes egentlig det er for tungvint for å få testet seg da! 😕 ( og her er det mye smitte i tillegg...) Anonymkode: 48b8b...fc0
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #9 Skrevet 18. desember 2020 Skaffet bil før unger, tenkte det ville vært et logistisk mareritt å ha unger uten bil. Anbefaler å kjøpe bil, uavhengig av hva mdg tullinger sier. Anonymkode: 44aea...e37 3
zemer Skrevet 18. desember 2020 #10 Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva gjør dere nå? Tar dere buss eller hvordan fungerer det? Dropper dere testen og holder dere hjemme? Eller dropper dere å teste de under 10? Kjenner at hvis vi måtte ha testet så hadde det ikke fristet med buss...da kan man jo risikere smitte om man ikke er smittet og så risikerer man å smitte andre... Ikke lett å ha munnbind på syke barn heller kan jeg tenke meg. Anonymkode: 83f3e...7bd Du kan ikke ta buss når du/dere er i karantene. Så fort en har bestilt time for test så er en i karantene. Vent ett par dager og se det ann.
Brud84 Skrevet 18. desember 2020 #11 Skrevet 18. desember 2020 Min 10 åring måtte testes sisst helg. Jeg forsøkte å bestille time på nett, men fikk opp en stor rød varsel om at hvis jeg ikke kunne kjøre, måtte vi gå eller sykkle, for taxi og kollektivt var (selvfølgelig) ikke lov! Er langt å gå, så det var jo uaktuelt. Ringte koronatelefonen for å høre hvordan vi skulle gjøre det. De sendte en bestilling til hjemmelegene som kom på døra 4 timer senere, og svaret fikk vi dagen etter. Utrolig kjapt og greit. Så det kommer vi til å gjøre igjen hvis noen må testes. Dette var dog i Oslo 1
Sølvrosen Skrevet 19. desember 2020 #12 Skrevet 19. desember 2020 Jeg syklet til teststasjonen med barnet i sykkelvogn en gang. Det gikk relativt greit, bortsett fra at jeg var skikkelig forkjøla. Barnet ble pakket godt inn, og hadde det ganske fint. Her skal man ikke ta buss til teststasjonen, fordi man ikke skal ta buss når man har grunn til å mistenke smitte.
Anbefalte innlegg