Gå til innhold

Tror dere vi er forbi det verste nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste blant annet at Danmark venter at ting topper seg i januar og februar. Også bekjente jeg har i California er i en topp nå, og det kommer trolig bare til å bli verre. 

Så hvordan tror dere vi ligge an i Norge? Er vi forbi det verste tror dere, eller vil det komme en enda høyere topp i 2021?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir nok verre etter jul og nyttår, sikkert da det blir verst. Men nå er jeg pessimistisk anlagt fra naturens side.

• Liker 8
Skrevet (endret)

Hell no.. Vent til etter jul, da blir d nok ille... 

Endret av Jajajane
Skrivefeil
  • Liker 10
Skrevet (endret)

Det kan fort bli verre.. Er nok mange nolduser som glemmer viruset i julen..Det kan også spre seg mye mer i juleferien over hele Norge av folk som skal hjem til jul. Mange folk kan også tro at faren er over når man begynner å vaksinere folk og begynner å leve som vanlig . Blir spennende å se hvordan smittetallene blir rett over nyttår til mars/april.. Man bør ha strenge tiltak i lang tid fremover hvis man ikke vil miste «kontrollen» på viruset..

Endret av NorthernLight
  • Liker 6
Skrevet

Det blir all time high I januar/februar når vi ser resultatene av at så mange skal reise land og strand rundt i juleselskaper, studenter som skal hjem til jul og ikke minst utenlandske arbeidere som har vært hjemme i jula og kommer tilbake til Norge i januar.

• Liker 10
Gjest pangolina
Skrevet

Nei. Sikker på det blir samme helvete som det har vært etter alle de andre feriene, der vi starter ut med ganske høy smitte nå. Så det blir vel fort den styggeste toppen. Tallene har ikke gått nedover på landsbasis på ukesvis.

Skrevet
Thaila skrev (1 time siden):

Jeg leste blant annet at Danmark venter at ting topper seg i januar og februar. Også bekjente jeg har i California er i en topp nå, og det kommer trolig bare til å bli verre. 

Så hvordan tror dere vi ligge an i Norge? Er vi forbi det verste tror dere, eller vil det komme en enda høyere topp i 2021?

jeg tror det blir verre i januar-februar. Julefeiringen med reising og familieselskaper vil føre til smitteøkning. Men så må vi jo håpe på en gradvis bedring etter hvert som flere og flere blir vaksinert. Jeg er superoptimist, og tror på massevaksinering innen sommeren!

• Liker 2
Skrevet

Verdensbanken har sagt at covid varer til og med 31. mars 2025. Se nederst til høyre her. 

No photo description available.

• Liker 7
Skrevet

Når så mange bare må feire jul med så mange andre... Det er spådd ny topp etter jul, med rette tror jeg. 

• Liker 2
Skrevet

Det blir nok litt verre etter jul. Men vaksinering fikser ikkje alt. Viruset muterer og man må lage nye vaksiner kvart år? Gleder meg til vaksine.

• Liker 2
Skrevet

Frykter økt importsmitte fra Polen og andre land med høyt smittetrykk gjennom julen, så er spent på tallene når vi nærmer oss februar må jeg si.. Effekten av en vaksine vil vi nok ikke se med det første dessverre. 

• Liker 2
Skrevet
On 12/17/2020 at 11:13 PM, Thaila said:

Så lenge bare en veldig liten andel av befolkningen har vært smittet og ingen eller bare noen få er vaksinerte, kan det fort skje et oppsving. Det har vi sett mange steder i verden.

Hvis smitten går litt ned og tiltakene løsnes på, er det alltids noen tullinger som skal feste og være mange sammen og, ikke minst, reise til utlandet. Det var det som skjedde i sommer, det var det pluss utenlandske arbeidstakere som satte i gang høstens bølge.

Så inntil ca. 60% er vaksinert vil vi måtte sitte stille i båten.

• Liker 5
Skrevet
On 12/18/2020 at 12:45 AM, mammahjarte said:

Det blir nok litt verre etter jul. Men vaksinering fikser ikkje alt. Viruset muterer og man må lage nye vaksiner kvart år? Gleder meg til vaksine.

Nå tror vel ekspertene at de virusmutasjonene/-variantene som finnes nå, vil bli dekket av vaksinen (husker dessverre ikke hvor jeg leste det, så kan ikke lenke). Men hva som kan skje i fremtiden, det vet vi jo ikke.

• Liker 1
Skrevet
Collan skrev (59 minutter siden):

Så lenge bare en veldig liten andel av befolkningen har vært smittet og ingen eller bare noen få er vaksinerte, kan det fort skje et oppsving. Det har vi sett mange steder i verden.

Hvis smitten går litt ned og tiltakene løsnes på, er det alltids noen tullinger som skal feste og være mange sammen og, ikke minst, reise til utlandet. Det var det som skjedde i sommer, det var det pluss utenlandske arbeidstakere som satte i gang høstens bølge.

Så inntil ca. 60% er vaksinert vil vi måtte sitte stille i båten.

Så da venter vi med andre ord i flere år. 

Men uansett så er denne pandemien begynnelsen på slutten for Norge som et ganske bra land å bo i. Vi kommer aldri til å få tilbake dagene slik det var før pandemien med tenke på velstand. Fremover venter kun fattigdom. 

• Liker 2
Skrevet
Capt. Obvious skrev (8 timer siden):

Så da venter vi med andre ord i flere år. 

Men uansett så er denne pandemien begynnelsen på slutten for Norge som et ganske bra land å bo i. Vi kommer aldri til å få tilbake dagene slik det var før pandemien med tenke på velstand. Fremover venter kun fattigdom. 

Det kan kanskje bli større forskjell på fattige og rike ja. Det kan bli vanskelig over tid å få alle til å leve over fattigdomsgrensa. 

• Liker 2
Skrevet

Har det noen gang vært ille? I min hverdag, merker jeg ingenting til viruset og bryr meg heller ikke.

• Liker 1
Skrevet

Pandemien er over når myndigheter verden over bestemmer seg sammen når den skal være over. Uansett om det knapt er innleggelser mer, kommer de til å holde på tiltakene, i tilfelle det blir en økning.

• Liker 2
Skrevet

Det verste er ikke over, nei. Det er nå det begynner, så spenn dere fast og hold på hatten! Året 2021 blir litt av en tur for oss alle. 

• Liker 5
  • Opprett ny...