Gå til innhold

Katten min spiste plast, jeg er redd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror det var bobleplast eller noe annet slags plast som lager knitrelyd. Rakk ikke ta den fra han før han svelget den. Jeg snakket med veterinær og hun sa det meste kom ut igjen, og han oppfører seg helt vanlig, spiser og går på do. Er snart en uke siden det skjedde. Er likevel usikker. Flere med katter/hunder som har spist noe rart? Hvordan gikk det?

Anonymkode: 294d0...5e5

Skrevet

Hadde en hund som spise alt mulig. Det bekymra meg litt men det var aldri noe krise. Det kommer stort sett ut igjen ja. 

Anonymkode: 5d4ae...48c

Skrevet

Du kan jo bare ringe dyrlegen å si at du ønsker oppfølgingstime/helsesjekk på grunn av dette. Det kan jo ikke dyrlegen akkurat nekte deg? Katter er eksperter på å skjule sykdom/vondt, så bedre å være føre var tenker jeg. Håper det går fint med din pus ❤️

Anonymkode: 4b6c8...667

• Liker 1
Skrevet

Hadde en hund som spiste en ballong. Gikk fint det, endte med ballongbæsj🎈 

Skrevet

Ringer igjen i morgen. Får håpe det går bra.

Skrevet

Om det er en uke siden så har det der kommet ut nå 😛 ikke noe å stresse over 

Anonymkode: 8134e...56d

Skrevet

Fremmedlegemer er kan være veldig alvorlig. Litt overrasket over at veterinæren ikke ønsket å undersøke. Min katt har pica, som vil si hun liker å spise fremmedlegemer. Vi har vært hos dyrlegen mange ganger for det, heldigvis uten operasjon. 🙏🏻

Som du skriver er at pus går på do som vanlig, spiser og oppfører seg normalt og har god allmenntilstand er viktige ting å følge med på. Jeg har også blitt anbefalt å prøve å finne igjen hva hun har spist, for å få bekreftet at det er kommet ut. 🤢

Men etter en uke vil jeg tro dere er trygge, og at det holder å huske på det dersom almenntilstanden hans endrer seg.

Anonymkode: 4eaa3...622

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en plastspiser i hus og det var et helsike i starten, fordi jeg måtte fly etter henne og åpne munnen hennes før hun rakk å svelge. Vi hadde heldigvis flaks og har ikke hatt noen problemer, men var det en liten bit vil den mest sannsynlig komme ut igjen uten problemer.

Heldigvis lærer man fort når man har en sånn en og plast, bobleplast og slikt noe blir behørig plukket opp. :fnise:

Hun har heldigvis sluttet å spise alt hun ser som ser ut som det kanskje muligens kan være noe spiselig, så hun gnager ikke lenger på alt hun finner av plastposer.

Følg med en ukes tid til, og hvis han får dårlig matlyst eller virker matt i løpet av den tiden, så ringer du veterinær igjen og ber om time til røntgen eller ultralyd.

Skrevet

Min brors hund spiste en kondom. Den kom ut igjen, men det var en svær hund med et større tarm system enn en katt. Følg med på avføringen hvis katten har sandkasse inne. Hvis det er en uke siden, og det ikje har skjedd noe nå har det gått bra. 

Anonymkode: ad4fd...aa9

Skrevet

Hvordan har pus det nå?

Jeg opprettet en tråd her i går med en katt som spiste en hyssingbit på 40 cm på onsdag, så vet veldig godt hvordan du har det nå.

Her også er pus helt normal, og jeg begynner å håpe og tro at det skal gå bra. Dyrlege ba meg følge med på almenntilstand, om det holder på å skjære seg vil det komme til uttrykk ved oppkast, diaré og at han ikke vil spise. 

Fikk også tips om å fore med hermetisk asparges som «kapsler» fremmedlegemer og frakter det mer skånsomt ut, så det kan være noe til (en forhåpentligvis ikke) neste gang.

Det skal nok gå bra med begge pusene våre! 

Anonymkode: 6f46a...160

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan har pus det nå?

Jeg opprettet en tråd her i går med en katt som spiste en hyssingbit på 40 cm på onsdag, så vet veldig godt hvordan du har det nå.

Her også er pus helt normal, og jeg begynner å håpe og tro at det skal gå bra. Dyrlege ba meg følge med på almenntilstand, om det holder på å skjære seg vil det komme til uttrykk ved oppkast, diaré og at han ikke vil spise. 

Fikk også tips om å fore med hermetisk asparges som «kapsler» fremmedlegemer og frakter det mer skånsomt ut, så det kan være noe til (en forhåpentligvis ikke) neste gang.

Det skal nok gå bra med begge pusene våre! 

Anonymkode: 6f46a...160

Det går bra. Kastet opp i dag tidlig og da kom den opp 😊Var hos dyrlegen en tur. Så går bra nå. Nå er jeg redd han skal spise på juletreet av plast så må passe på hele tiden 😸

Skrevet
Minya skrev (13 timer siden):

Jeg har en plastspiser i hus og det var et helsike i starten, fordi jeg måtte fly etter henne og åpne munnen hennes før hun rakk å svelge. Vi hadde heldigvis flaks og har ikke hatt noen problemer, men var det en liten bit vil den mest sannsynlig komme ut igjen uten problemer.

Heldigvis lærer man fort når man har en sånn en og plast, bobleplast og slikt noe blir behørig plukket opp. :fnise:

Hun har heldigvis sluttet å spise alt hun ser som ser ut som det kanskje muligens kan være noe spiselig, så hun gnager ikke lenger på alt hun finner av plastposer.

Følg med en ukes tid til, og hvis han får dårlig matlyst eller virker matt i løpet av den tiden, så ringer du veterinær igjen og ber om time til røntgen eller ultralyd.

Tror det går bra. Kaster opp i dag tidlig og da fant jeg en plastbit i det, ringte dyrlegen så var der en tur, så greit ut. Litt redd for plastjuletreet nå siden han er så opptatt av det. Hvis han skulle spise en barnål eller to om jeg ikke ser han, kommer det mest sannsynlig ut igjen?

Skrevet

Hva ER det med katter og plast?! Jeg kan ikke komme hjem med en eneste handlepose uten å finne katten gnagende på hjørnet på den 2 sekunder senere. Drar det med seg rundt i huset om han får tak i noe, og forsøker å gjemme det. Raringer!

Anonymkode: 77dfc...4f0

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva ER det med katter og plast?! Jeg kan ikke komme hjem med en eneste handlepose uten å finne katten gnagende på hjørnet på den 2 sekunder senere. Drar det med seg rundt i huset om han får tak i noe, og forsøker å gjemme det. Raringer!

Anonymkode: 77dfc...4f0

Vår er heldigvis ikke sånn 😂 men jeg kan ikke ha garn liggende tilgjengelig, for hu spiser tråder 🤦🏼‍♀️

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Vår er heldigvis ikke sånn 😂 men jeg kan ikke ha garn liggende tilgjengelig, for hu spiser tråder 🤦🏼‍♀️

Åh, gud, det gjør hun plastspiseren min også. Gnager dem tvert av og rusler videre. Jeg kommer tilbake til strikketøy med en ti cm tråd som er helt gjennomvåt og bitt tvert av XD

Annonse
Skrevet
Minya skrev (3 timer siden):

Åh, gud, det gjør hun plastspiseren min også. Gnager dem tvert av og rusler videre. Jeg kommer tilbake til strikketøy med en ti cm tråd som er helt gjennomvåt og bitt tvert av XD

For noen små monster altså 🙈 men man kan jo ikke bli sur heller, for det er min egen skyld når jeg legger fra meg noe 😂

Skrevet

Flere? 😸

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...