Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her om har gått grunnskole 5.kl-10kl med Spansk som valgfag? Vurderer det selv men vil høre litt erfaringer. Noen som har tips? 

Anonymkode: 68ec1...208

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går lektor 8-13 med spansk som hovedfag om det hjelper. Bare å spørre om du lurer på noe spesielt! :) 

Anonymkode: e6a36...e94

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Går lektor 8-13 med spansk som hovedfag om det hjelper. Bare å spørre om du lurer på noe spesielt! :) 

Jeg har vurdert det samme! Hvordan er nivået på spansk? Er redd for at det skal bli for vanskelig. 

Skrevet
Anonym_student skrev (På 20.12.2020 den 11.37):

Jeg har vurdert det samme! Hvordan er nivået på spansk? Er redd for at det skal bli for vanskelig. 

Beklager sent svar! Nå er selvfølgelig situasjonen litt annerledes siden vi har hatt hjemmeeksamen i høst og dermed oversetter og pensumbøker tilgjengelig som gjorde alt mye lettere. 

Har hatt et emne som omhandler kultur og historie i den spansktalende verden, og pensum var ekstremt avansert og mye akademisk tekst og lese. Jge fikk inntrykket av at de fleste i klassen ikke skjønnte noen ting i starten av semesteret. Men man får med seg mye av å se forelesninger og google seg frem til hva foreleserne vil frem til. Nivået i klassen er også veldig variabelt. Alt fra folk som kommer fra spansktalende land og snakker flytende spansk, til meg som kun har spansk 1 fra ungdomsskolen. Det var veldig tungt i starten og jeg måtte jobbe mye, men rundt november løsnet det og jeg føler ikke at jeg henger spesielt etter de andre som har hatt spansk på videregåene. Foreleserne forventer at man klarer å delta i diskusjoner på seminarene på spansk feks. Det anbefales at man minst har spansk nivå 2 fra videregående, men jeg som kun har spansk 1 klarte å få B på eksamen, så alt er mulig om man jobber godt og kontinuerlig gjennom semesteret! :) Det forventes dog at man har god kontroll på gramatikken, og kan bruke verb som ser/estar riktig, fortidsform av verb, fremtidsform osv på riktig måte. Anbefaler på det sterkeste å dra på utveksling til et spansktalende land! 

Bare å spørre om du lurer på noe annet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...