Gå til innhold

Er det noen som blir GLAD for julebrev?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har tiden kommet hvor det dumper ned kjempekoselige julekort i posten, som alltid er stas å få! Hyggelige bilder og hilsener fra fjern og nær, noen setninger om året som har gått og ønske om et godt nytt år.

Men oppi det hele, *grøss*, ett og annet -julebrev-. Jeg blir like flau hver gang på vegne av familiene som sender avgårde disse greiene. Skjønner de ikke at det er direkte pinlig å sende avgårde sånt møl? Brevene er ofte stappfulle av intern «humor», påtatte festligheter, skryt om unger og fjellturer og meritter og «se hvor perfekte vi er», kjisjéer og floskler.

Så da har jeg tatt meg i å tenke: Finnes det folk som faktisk setter pris på å få sånne brev i posten? Som koser seg med lesingen og genuint setter pris på oppdateringene? Da tenker jeg på alle bortsett fra tante og bestemor. For det er klart, bestemor blir sikkert glad for brevet, men hun har jo allerede fått full rapport fra «I juli tok vi turen til Skagapjotnadølstinn, litt av en opplevelse!! Gøril-Jorunn er jo fra før en ivrig fjellentusiast, det visste vi jo, men i år ble også Viggo-Bernt bitt av klatrebasillen, og det var to stolte foreldre da de kom seg opp og ned på to timer kortere enn ifjor, bare med to tissestopp!»

Så altså: FINNES menneskene som blir glad for å FÅ disse brevene? Nå ønsker jeg ikke svar fra dere som liker å SENDE sånne brev, for som dere kanskje merker, har dere forholdsvis lavt etos i mine øyne. 

Anonymkode: 85c03...c03

• Liker 19
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg liker det veldig godt😄 Skulle ønske jeg fikk flere. Skrev i fra hunden noen år, og det synes mange var artig. Naboen synes det var kjempe artig, og syntes jeg burde fortsette😅

• Liker 14
Skrevet

Haha. Heldigvis aldri fått et. Hadde tenkt de hadde en (eller fler) sosiale antenner løs. 

Anonymkode: 58f5b...f08

• Liker 4
Skrevet
Diamant20 skrev (Akkurat nå):

Skrev i fra hunden noen år, og det synes mange var artig.

😳

• Liker 15
Skrevet

Skrytebrev? Nei takk. 

Anonymkode: 09f8b...af2

• Liker 4
Skrevet

Helt ærlig kommer det helt an på hvem jeg får av 🙈 min tante elsker å skryte og sender julebrev som får meg til å føle meg lat og at hun ser ned på meg. Jeg tror ikke hun gjør det, men måten hun skriver på gjør at jeg føler det. En venninne skriver også, men det synes jeg er koselig. Der er det ikke så mye selvskryt, men mer oppdatering om året og litt bilder i teksten. 😊

Anonymkode: ea975...52b

• Liker 2
Skrevet
Diamant20 skrev (4 minutter siden):

Ja, jeg liker det veldig godt😄 Skulle ønske jeg fikk flere. Skrev i fra hunden noen år, og det synes mange var artig. Naboen synes det var kjempe artig, og syntes jeg burde fortsette😅

Det er bare noe man sier for å være høflig.

Anonymkode: 2c217...f26

• Liker 15
Skrevet

Jeg hadde noen slektninger som pleide å sende sånne (et at år var et helt avsnitt viet toalettsituasjonen på hytta...). Søster og jeg hadde stor moro av å lese utvalgte høydepunkter høyt, sånn sett kan man jo si at vi satte pris på dem... :fnise: 

• Liker 12
Skrevet
Diamant20 skrev (2 minutter siden):

Julebrev er bare innafor om det er signert en firbeint 😁😂

Anonymkode: c3ac8...865

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

😳

Det var et A4 ark, med ala «Heisann, plutselig jul igjen! Her er jeg xxx tilbake. Jeg håper dere har hatt et fint år, spesielt til dere andre hunder der ute. I år dro menneskene en tur til Kypros mens jeg var hos bestemor. Ellers har vi kosa oss på fjellet. Måtte også en tur på slankeren, det var ikke å anbefale og skikkelig utrivelig. Eller digger jeg at det har kommet snø, er så gøy å leke i den. God jul i fra meg xxx og menneskene y, h og i.» Også med noen bilder. Har ikke sendt til alle heller, de som ikke er spesielt glad i dyr feks, eller jeg av en annen grunn jeg tenker ikke er så interessert. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er bare noe man sier for å være høflig.

Anonymkode: 2c217...f26

Nei, jeg kjenner heldigvis de jeg sender brev og kort til godt nok til at jeg vet de likte det😉 Hunden hadde ikke fått meldinger og brev tilbake, om det ikke falt i smak🤭😉

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Julebrev er bare innafor om det er signert en firbeint 😁😂

Anonymkode: c3ac8...865

Enig! 😁

• Liker 1
Skrevet

Trenger man det lengre nå som Facebook og sånt er et eneste stort julebrev? Det minner meg om hvordan man skriver i hyttebøker. Veldig likt.

• Liker 6
Skrevet

Jeg setter pris på alle mulige julekort. Superhyggelig å bli oppdatert og synes det er koselig å høre hvordan det går. Man får jo selvfølgelig bare sammendraget, og da blir det jo gjerne høydepunktene.

Synes det er mindre interessant med de som sender et bilde av bare ungene med  god jul på siden og uten noen som helst tekst. Spesielt om jeg aldri har møtt ungene. Da vil jeg heller få litt tekst som forteller om de ungene. Men kort og brev havner på hylla uansett da, og etterhvert som det blir mindre julekort så setter jeg mer og mer pris på de som kommer. 

Anonymkode: 85290...95a

• Liker 4
Skrevet

Vi leser julebrevet fra en slektning som underholdning. Det er ikke måte på hva de ikke klarer å skryte av 🙈

Anonymkode: 35b0d...54f

• Liker 5
Skrevet

Jeg er utrolig glad for julebrevene 😊

• Liker 3
Skrevet

Nei, jeg liker det ikke. Hadde det vært håndskrevet og personlig hadde det vært veldig koselig, men oppkopierte maskinskrevne ark, der til og med signatur er skrevet med maskin, det er ikke koselig. 

Anonymkode: a2d9d...1f1

• Liker 2
Skrevet

Det er helt jævlig. Har heldigvis ingen som sender, men husker jeg fikk et feilsendt et år, fyttigrisen for et skrytebrev🤢

Anonymkode: 713ca...d59

• Liker 2
Skrevet

Syntes det er gøy jeg. Vi er sånne kjedelige som skriver god jul og godt nytt år fra familien .... syntes det er gøy når noen tar seg tid til å skrive noe detaljert tilbake👍🏼

• Liker 3
Skrevet

Pleier å få julebrev med bilder fra året som har gått og litt tekst med hva personen har gjort i løpet av året. Ikke noe skrytebrev så synes det er koselig 😊

Anonymkode: c45b3...fc5

• Liker 2
Skrevet

Åh... alt blir klisjé og kleint og flaut i disse dager.. Det er helt flott og så koselig med julebrev❤️ 

• Liker 2
Skrevet

Jeg skulle ønske jeg fikk mange flere julebrev, synes det er kjempekoselig! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...