Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har blitt overvektig og jeg tenner ikke på han lengere. Har ikke hatt sex på et år...Han er heller ikke særlig interessert i sex. Alt ellers i forholdet er perfekt. Vi har tre barn sammen og har det fint foruten dette. Jeg er nok heller ikke like attraktiv lengere så det går begge veier. Vært sammen i 15 år...prøvd alt men dem sexuelle kjemien uteblir. Han nekter sex terapeut.  

Anonymkode: d7707...07e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vektoppgang fører til mer østrogen hos ham og dårligere ereksjon i tillegg.

Kraftig overvekt hos mannen er forbundet med reduserte nivåer av det mannlige kjønnshormonet testosteron, og økede nivåer av det kvinnelige kjønnshormonet østrogen. Disse hormonelle endringene forklarer hvorfor noen tykke menn utvikler bryster og får mindre maskulin kroppsbehåring, og i tillegg opplever en lavere sex-lyst og nedsatt ereksjonsevne», skriver Kristin Spitznogle på sin blogg.

https://www.nettavisen.no/sex/kristin-spitznogle/opplever-lavere-sexlyst/s/12-95-3585347

Anonymkode: 2e9dc...452

Skrevet

Bare å ligge med andre i blant. Si til han at du blir å fortsette å ligge med andre menn frem til han er i bedre form.

Anonymkode: b7dad...625

• Liker 4
Skrevet

Har dere forsøkt å være aktive sammen? Det kan gi en boost for nærhet, i alle fall. Det behøver ikke være mer komplisert enn å ta på en hodelykt og gå tur i kveldsmørket i nærmeste skogholt. 

• Liker 2
Skrevet
PM75 skrev (22 timer siden):

Har dere forsøkt å være aktive sammen? Det kan gi en boost for nærhet, i alle fall. Det behøver ikke være mer komplisert enn å ta på en hodelykt og gå tur i kveldsmørket i nærmeste skogholt. 

Enig her. Fin anledning til å komne seg ut en tur. Trenger ikke være komplisert bare start i det små. Fine samtaler kan en også få til da.

• Liker 1
Skrevet

er dette noe dere kan snakke om? 

Jeg opplevde dette selv i mitt ekteskap. Jeg la dessverre på meg veldig mye og eksmannen min mistet lysten. Jeg hadde full forståelse for dette, men han nektet å snakke om det. Hadde vært bedre for meg at han var ærlig enn å la meg tro og spekulere/konspirere i hvorfor han ikke ville ha sex med meg. Han nevnte aldri et vondt ord om min overvekt. Problemet var bare da jeg tok en fedmeopr og ble normalvektig så bedret det seg ikke. Vi fant aldri tilbake til hverandre. 

Nå er jeg sammen en middels overvektig mann, og jeg elsker HAN, ikke bare det fysiske. Aner så klart ikke hvordan det ville blitt om han la på seg masse, men håper og tror jeg klarer å se personen og ikke vekten. Nå prøver vi begge to og være forsiktige og trene/gå tur sammen, og passe på hva vi spiser. 

Anonymkode: 0dc50...c20

• Liker 1
Skrevet

Dette skjedde for oss også, bortsett fra at eksmannen min har fin fysisk form - her var det kommunikasjon og "personlig utvikling i forskjellige retninger" (=innså etterhvert at han er dust? :p) som sørget for en real turn off. Kom snikende over flere år og en laasng stund opplevde jeg den sjelndne sexen som en plikt og noe jeg bare måtte få overstått for å få beholde husfreden og den sikre tilværelsen. Det var ikke bra.. 

MEN DU, for dere handler jo dette om fysikk! Hvis han har lagt på seg så mye, så bør han jo ta grep, alene av helsemessige årsaker. I tillegg er overvekten hans farlig for forholdet deres. Er kanskje sårende men bør vel ikke komme som en stor overraskelse på ham hvis du forteller ham at dette kan få store konsekvenser også for forholdet deres... Dette kan han endre 👍

Anonymkode: 2ce51...6a5

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...