AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #1 Skrevet 17. desember 2020 Heihei! Vet jeg i det hele tatt burde være takknemlig og glad for at vi får julegave på jobben, men synes det er litt rart at det blir gitt forskjellige gaver? Er jo sikkert fordi de andre har jobbet der lenger, vet ikke. Er for eksempel noen som har fått fine ting til over 1000kr, også får jeg alkohol, noe jeg ikke en gang drikker og synes er en uting å gi til ansatte... og er sikkert kjempeteit, men sitter igjen med en følelse av at jeg gjør en dårligere jobb enn andre, selv om jeg jobber ræva av meg og går uten noe fritid for denne jobben. Og bedriften har gått med store overskudd, spesielt dette året, så er ikke pga dårlig økonomi. Anonymkode: ddc98...810
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #2 Skrevet 17. desember 2020 Derfor skal ansatte få like gaver. Jeg er helt enig med deg. Anonymkode: 2f831...3c9 8
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #3 Skrevet 17. desember 2020 Det er helt vanlig å gi dyrere gaver til fulltidsansatte enn de i deltidsstillinger. Anonymkode: a6617...30f 4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #4 Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Det er helt vanlig å gi dyrere gaver til fulltidsansatte enn de i deltidsstillinger. Anonymkode: a6617...30f De som er nevnt jobber kanskje 2-5 dager i måneden, jeg jobber 5-6 dager i uken. Føler innsatsen min blir litt pissa på når jeg får en vinflaske og andre får gaver med verdi over 10 000 (flere som fikk i dag). Men vet at jeg i utgangspunktet er heldig som får gave! Anonymkode: ddc98...810
Gjest ti10 Skrevet 18. desember 2020 #5 Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): De som er nevnt jobber kanskje 2-5 dager i måneden, jeg jobber 5-6 dager i uken. Føler innsatsen min blir litt pissa på når jeg får en vinflaske og andre får gaver med verdi over 10 000 (flere som fikk i dag). Men vet at jeg i utgangspunktet er heldig som får gave! Anonymkode: ddc98...810 Hvor i all verden er det man kan jobbe 2 dager i måneden og få julegave til over 10 000? Da er det jo snakk om en julegave som koster mer enn flere månedslønninger utgjør for de ansatte? Tror kanskje det er noe du må ha misforstått her. Det er ikke uvanlig at faste ansatte får dyrere gaver enn deltidsansatte, ledere får dyrere enn "vanlige" ansatte osv.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #6 Skrevet 18. desember 2020 ti10 skrev (7 minutter siden): Hvor i all verden er det man kan jobbe 2 dager i måneden og få julegave til over 10 000? Da er det jo snakk om en julegave som koster mer enn flere månedslønninger utgjør for de ansatte? Tror kanskje det er noe du må ha misforstått her. Det er ikke uvanlig at faste ansatte får dyrere gaver enn deltidsansatte, ledere får dyrere enn "vanlige" ansatte osv. Personen har jobbet her i ett år lengre enn meg, så har vel noe med det. Produktet er verdt over 10000 men er fra bedriften selv, så er billigere innkjøpspris. Og nei, misforsto ikke, det var rett foran meg. Anonymkode: ddc98...810
Bernardette Skrevet 18. desember 2020 #7 Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): De som er nevnt jobber kanskje 2-5 dager i måneden, jeg jobber 5-6 dager i uken. Føler innsatsen min blir litt pissa på når jeg får en vinflaske og andre får gaver med verdi over 10 000 (flere som fikk i dag). Men vet at jeg i utgangspunktet er heldig som får gave! Anonymkode: ddc98...810 Det er de som ligger med sjefen. 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #8 Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Det er helt vanlig å gi dyrere gaver til fulltidsansatte enn de i deltidsstillinger. Anonymkode: a6617...30f Dette er diskrimiering. Det er ikke lov til å diskriminere på bakgrunn av heltid/deltid. og om det ikke ville blitt en sak av dette er dette utrolig dårlig personalpolitikk. Anonymkode: a8047...c09 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #9 Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Heihei! Vet jeg i det hele tatt burde være takknemlig og glad for at vi får julegave på jobben, men synes det er litt rart at det blir gitt forskjellige gaver? Er jo sikkert fordi de andre har jobbet der lenger, vet ikke. Er for eksempel noen som har fått fine ting til over 1000kr, også får jeg alkohol, noe jeg ikke en gang drikker og synes er en uting å gi til ansatte... og er sikkert kjempeteit, men sitter igjen med en følelse av at jeg gjør en dårligere jobb enn andre, selv om jeg jobber ræva av meg og går uten noe fritid for denne jobben. Og bedriften har gått med store overskudd, spesielt dette året, så er ikke pga dårlig økonomi. Anonymkode: ddc98...810 Vi har hatt litt annerledes gaver til ulike ansatte, da vi har fått ting som er spiselig, og vi har folk som er muslimer, som f.eks ikke akkurat vil ha ribbe i julegave 😅 Men der er gaven ulik, da de har tatt hensyn til ulike livssyn. Anonymkode: 65797...af2 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #10 Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Dette er diskrimiering. Det er ikke lov til å diskriminere på bakgrunn av heltid/deltid. og om det ikke ville blitt en sak av dette er dette utrolig dårlig personalpolitikk. Anonymkode: a8047...c09 Men i ts sitt tilfelle er det snakk om hvor lenge hun har jobbet der. Helt vanlig å gi mer i gave til de som har jobbet i feks. 5+ år. Anonymkode: 09ac6...11e
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #11 Skrevet 18. desember 2020 Julegave på kr. 10 000,- er skattepliktig. Anonymkode: 77959...8f0 4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #12 Skrevet 18. desember 2020 Det er sikkert lov, men jeg skjønner godt at det er kjipt, TS. Hadde blitt litt skuffa selv, når det virker som om de ikke setter pris på den innsatsen og tiden du har lagt ned i jobben... Anonymkode: 5d1a9...3c6 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #13 Skrevet 18. desember 2020 Som avdelingsleder har jeg ansvaret for julegavene på min arbeidsplass. Vi har en regel om 200kr per ansatt. I år fikk mine ansatte 4flaxlodd hver + en personlig ting etter hva jeg vet personen ville like. De i kjeden med administrativt ansvar, som meg selv, får gave av en litt større verdi fra hovedkontoret (langt under 1000kr). Syns dette er veldig greit, for da får alle frihet til å velge hva som passer sine ansatte innenfor en viss ramme. Anonymkode: a18c2...00b 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #14 Skrevet 18. desember 2020 Vinflaske er nødgaven man gir til de man har glemt. Såeeh... Anonymkode: b7e7f...f07 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #15 Skrevet 20. desember 2020 At arbeidsgiver gir alkohol til sine ansatte høres rart ut... Det hadde aldri skjedd på min arbeidsplass hvertfall. Ulik verdi på julegaver høres også kjemperart ut, de MÅ jo innse at det fort kan bli gnisninger av sånt? Selv om alle setter opp en god mine og prøver å ikke ta det personlig, så gnager det fælt å føle seg mindre verdsatt enn sine kolleger. Dette høres ut som en dårlig vurdering fra arbeidsgiver. Hos oss har alle pleid å få samme julegave. I fjor fikk vi utdelt en katalog, og kunne plukke ut ønsket gave selv (en super måte å gjøre det på!). I år er det ikke penger til julegaver... Anonymkode: fb70e...939
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #16 Skrevet 20. desember 2020 Synes det er direkte uhørt å gi ulike julegaver på en arbeidsplass. Synes heller ikke man skal skille mellom ledelse og såkalt vanlige ansatte. Jeg jobber i administrasjonen på min arbeidsplass, og hadde syntes det var veldig ukomfortabelt om f.eks. renholdsarbeideren fikk en billigere gave enn meg. Hun bruker like mye av livet sitt på arbeidsplassen vår som jeg. Anonymkode: f1e9b...a9b 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #17 Skrevet 20. desember 2020 Vi gir aldri gaver her vi jobber, det er bare noe forbanna tull. Får bonus om det er noe, de deler også overskuddet med de ansatte. Anonymkode: 151db...13b
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #18 Skrevet 20. desember 2020 Gaver for over 2000 er skattepliktige. Og da må man betale for noe man ikke selv har valgt. Anonymkode: a238f...624
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #19 Skrevet 20. desember 2020 I min bedrift får kun ledere julegave, ikke de andre ansatte uavhengig av fulltid/deltid... forstå det den som kan... Anonymkode: e7191...e5c
Sydenkupp Skrevet 20. desember 2020 #20 Skrevet 20. desember 2020 Hva fikk de som fikk den dyre gaven?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå