Gå til innhold

Kollaga som tar fryktelig stor plass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, vedkommende er fryktelig høylydt og hennes humør går aldri upåaktet hen. Hun snakker så høyt og mye og ler i et slikt volum at det piper i ørene lenge etterpå. 😅 Lunchen er et mareritt og hun tar fullstendig over. Er hun stressa eller i dårlig humør får alle høre det. Jeg blir så sliten av henne.

Hvordan forholde man seg til slikt? 

Anonymkode: d9bd5...1ad

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Hesten88
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Altså, vedkommende er fryktelig høylydt og hennes humør går aldri upåaktet hen. Hun snakker så høyt og mye og ler i et slikt volum at det piper i ørene lenge etterpå. 😅 Lunchen er et mareritt og hun tar fullstendig over. Er hun stressa eller i dårlig humør får alle høre det. Jeg blir så sliten av henne.

Hvordan forholde man seg til slikt? 

Opplever nøyaktig det samme selv, kjøpte meg et bra headset og koser meg på asosialt vis i lunsjen.🤗

Skrevet

Du må nok bare holde ut, for hun er nok bare en person som tar stor plass. Du kan jo ikke be henne om å endre seg. 

Sånne mennesker vil man alltid komme borti, og lite og gjøre noe med.

Anonymkode: 8d01d...bee

• Liker 1
Skrevet

Jeg har noen sånne på jobben og jeg spiser ikke lunsj sammen med dem.

Anonymkode: 78626...190

• Liker 6
Skrevet

Skjønner hva du mener, for alle arbeidsplasser har sikkert en sånn en. Forstyrrer hun på en utidig måte slik at det ikke går an å gjennomføre telefonsamtaler osv, så må det jo tas opp med henne på en ordentlig måte. Med unntak av slike ting er det lite man kan gjøre. Alle er forskjellige og alle kan ikke være akkurat etter din smak. Det er dette man mener når det snakkes om en arbeidsplass med stor takhøyde. 

Anonymkode: 9355c...d6e

• Liker 2
Skrevet

Vi er et lite miljø, så det er ikke bare bare å gjemme seg bort i lunchen eller ta på headset. 

Hun er klar over hvordan hun er, og forteller historie på historie om hvilke episoder hun har vært en del av, og skryter av at alle husker henne (ikke alltid positivt synes nå jeg da). 

Synd de ikke ser selv hvordan andre påvirkes og hvordan de støter andre fra seg med væremåten sin. 

• Liker 2
Skrevet

Enig i at det skal være stor takhøyde altså :) Og stort sett er hun blid. Men altså, det volumet.. 🙉

Jeg er introvert og en helt annen type, men må kanskje lære noen teknikker slik at jeg ikke lar meg påvirke. 

Skrevet

Tenk om hun hadde irritert seg på samme måte over deg? At du er så stille og aldri byr på deg selv. Sier ikke at det er slik, men vi bør bli flinkere til å akseptere andre som de er og heller se det positive i de som er annerledes enn oss selv.

Anonymkode: 0221a...c80

• Liker 4
Skrevet

Vi andre slipper jo ikke til, eller så avbryter hun oss. De dagene hun ikke er på jobb har en helt annen stemning rundt lunchbordet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenk om hun hadde irritert seg på samme måte over deg? At du er så stille og aldri byr på deg selv. Sier ikke at det er slik, men vi bør bli flinkere til å akseptere andre som de er og heller se det positive i de som er annerledes enn oss selv.

Godt sagt! 

Anonymkode: aeee9...892

Skrevet

Kan det hende at hun har fysiske problemer hun ikke har oppdaget, som for eksempel overproduksjon av ørevoks (det har jeg selv hatt)? Det kan påvirke slikt.

Anonymkode: 576bf...cdd

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ikke det er greit om hun er en plage for andre kollegaer. Lydnivået kan jo reduseres. Og ikke greit å presse på alle mulige historier på andre som de er nada interessert i. Jeg ville tatt med headset neste gang og sagt at du har lyst å se noe på YouTube, podkast, lydbok. Si at du synes det er deilig koble helt av i ro. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Heldigvis skal man ikke by på seg selv i lunsjen, da skal man slappe av og spise på sin egen måte. Enten det er alene, eller sammen med kollegaer.

Pausen er jo en tid der man skal koble av, så da må man tilpasse den til seg selv.

Å sitte å høre på støy og masse snakking passer ikke for alle, du skal hvertfall ikke kreve at noen skal BY PÅ SEG SELV.

Anonymkode: e45b4...200

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.12.2020 den 21.41):

Rart det der. At personer som er litt mer dempet ikke "byr på seg selv." Det er ikke alltid alt som blir tilbudt er noe man takker for, eller vil ha mer av. Så kanskje man burde begynne å lytte mer og få seg noen overraskelser som ikke blir "tilbudt" rett i fleisen på deg. 

Anonymkode: 7f2d7...785

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...