Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Lenekin
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis broren hennes er døende så er vel det temaet nå? Jeg hadde i hvert fall latt det andre ligge. (Det betyr ikke at jeg ikke følger smittevernregler selv.)

• Liker 3
Skrevet

Her synes jeg du har trådd over grensene. Hun har faktisk fulgt retningslinjene etter beste evne. Hun er ikke alene om å slite med bosted som er «egnet» for karantene. Hun har også tatt test som tester negativt. At du vedvarer å hakke etter henne synes jeg fremstår utrolig unødvendig. Sykepleier eller ei. Du har trådd langt over det som er greit, og du sier at du er konfliktsky som jeg tenker vitner om manglende selvinnsikt (da hadde du ikke turet frem sånn) og at maset og pushing betyr at «vennskapet er ekte». Dette er bare tull, du kan ikke tråkke over grensene til folk og mene de må tåle det da det liksom bekrefter mer «ektehet» i et vennskap.

Jeg skjønner godt at hun ble sint til slutt. Når hun nevner sin døende bror så er det nok for å sette deg på plass i forhold til at du ikke vet alt, og bør kanskje være litt mer forståelsesfull og litt mindre besserwisser. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt. Hun skulle jo ha bodd på karantenehotell, hvis ikke burde hun ha holdt seg i utlandet. Skrekkelig hvordan flere voksne mennesker ikke evner å følge pålagte retningslinjer. 

Har selv noen venninner som driver å tester seg i hytt og pine fordi da kan de reise til andre kommuner osv, har forsøkt der å si at det ikke er greit, og at det kan gi falsk negativ. Men det går ikke inn. Tror du må gjøre som meg. Når det ikke fungerer å si fra, så må man bare trekke seg unna og ikke gidde å blande seg. Selv om de gjør noen ting som irriterer meg grenseløst.

• Liker 2
Skrevet

Du påpekte det åpenbare, at hun ikke følger karantenereglene. At hun protesterer på dette blir bare for dumt med tanke på at man får klar beskjed om hvordan karantenen skal gjennomføres ved ankomst til Norge. Sannsynligvis har hun også underskrevet på skjemaet man skriver under på når man ankommer landet, så hun lyver i tillegg. 

Jeg hadde bare latt dette ligge, og visst at jeg hadde rett i mine innsigelser. At hun ikke ser det samme, får hun stå for selv. Og så får hun bare satse på at hun ikke blir meldt for brudd på karantenereglene. 

• Liker 1
Skrevet

De færreste setter pris på å få råd og kritikk uoppfordret, særlig når det kommer fra folk det ikke angår i utgangspunktet. Hadde du truffet henne ute eller i andre situasjoner hvor hun utsatte deg og/eller andre for smitte, eller for den saks skyld nevnt det i en samtale når hun fortalte om løsningen hun hadde valg ville det vært noe annet, men å sende en anklagende melding på den måten skjønner jeg godt at hun reagerer på. At du har rett i sak betyr ikke at du har rett i framgangsmåte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...