Gå til innhold

Hvem er urimelig her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en diskusjon med min mor og kjenner jeg blir oppgitt. Vi er opprinnelig invitert til mine foreldre på kveldsmat lille julaften, julaften og frokost 1.dag, noe som er fast tradisjon. Så det blir til sammen 3 samlinger. Men vi drar hjem til oss selv og sover (10 min) unna og ser ingen andre i mellomtiden.
Hun er nå fast bestemt på at vi må kutte en av dagene pga tiltakene som sier maks 2 samlinger. Jeg mener hun er urimelig da vi kun drar hjem for å sove, og det blir de samme folkene alle dagene som heller ikke ser noen andre i mellomtiden. 
Det som gjør meg ekstra irritert er at reglene om 2 m avstand tydeligvis ikke er like viktig. Mannen min og jeg har en baby og den vil min mor at alle skal få holde. Selv om de som kommer er i risikogruppen. 

Anonymkode: f008e...903

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er selvfølgelig hun som vertinne som bestemmer. Synes hun 2 dager er nok så er det det. Kanskje hun rett og slett er lei av å stelle til selskap 3 dager på rad for de samme personene. Det hadde jeg vært.

• Liker 18
Skrevet

Min eneste kommentar her, er at babyen deres ikke skal holdes av andre enn mor og far. Om dere er hjemme eller ikke.

Anonymkode: 4c794...113

• Liker 4
Skrevet

Du kan jo invitere 3 dager på rad, du som er ung og sprek. Eller i hvert fall én av dagene, det vil sikkert moren din sette pris på.

Anonymkode: 85b23...e40

• Liker 6
Skrevet

I mine øyne bestemmer moren din dette med antall samlinger, siden hun er vertinne. Jeg ser poenget ditt med at det er samme mennesker som møtes, selv om hun vel strengt tatt har rett mtp. retningslinjene også, hvis man skal følge dem helt firkantet. 

Jeg er enig med deg i at det ikke er smart at alle holder babyen, risikogruppe eller ikke. Og jeg skjønner at det gjør deg irritert når hun plutselig ikke er streng på det området (hvor jeg også mener det er viktig å være det). 

Men det er uansett hun som inviterer, og som må få bestemme antall møter. 

Anonymkode: d37fc...c00

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har en diskusjon med min mor og kjenner jeg blir oppgitt. Vi er opprinnelig invitert til mine foreldre på kveldsmat lille julaften, julaften og frokost 1.dag, noe som er fast tradisjon. Så det blir til sammen 3 samlinger. Men vi drar hjem til oss selv og sover (10 min) unna og ser ingen andre i mellomtiden.
Hun er nå fast bestemt på at vi må kutte en av dagene pga tiltakene som sier maks 2 samlinger. Jeg mener hun er urimelig da vi kun drar hjem for å sove, og det blir de samme folkene alle dagene som heller ikke ser noen andre i mellomtiden. 
Det som gjør meg ekstra irritert er at reglene om 2 m avstand tydeligvis ikke er like viktig. Mannen min og jeg har en baby og den vil min mor at alle skal få holde. Selv om de som kommer er i risikogruppen. 

Urimelig..

Nice try 

Skrevet

Kanskje dette er en unnskyldning for å ikke styre og ordne i 3 dager. At hun ønsker å gå ned til 2.

Anonymkode: 7ecd0...210

• Liker 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Du er urimelig. 

Vertinnen bestemmer antall besøk. Lag ditt eget selskap. 

Hadde ikke latt noen røre babyen. 

Skrevet

Nå er det de som inviterer, og som bestemmer. Du kan ikke diskutere og bli irritert for det. Det er jo mye å ordne istand også! 

Og dere kan bare si fra at ingen skal holde babyen.

• Liker 2
Skrevet

At jeg kan lage mitt eget selskap er veldig unødvendig å kommentere da det ikke er relevant for spørsmålet.

Jeg stusser bare veldig på at hun er så nøye på akkurat den regelen når det i mine øyne er verre å la babyen gå fra fang til fang. Hun fortalte meg plutselig at vi måtte kutte ut en av dagene pga retningslinjene og når jeg da svarte at da fikk ingen holde baby heller ble det stille gitt. 

TS

Skrevet

Må bare legge til at min mor ikke hadde vært redd for å være ærlig hvis hun egentlig ikke orket 3 dager og dermed brukte det som unnskyldning . De har invitert oss og sagt de gleder seg mange ganger. 

Ts

Skrevet

Du er urimelig. Moren din bestemmer selv dette med antall sammenkomster hjemme hos seg selv, selvsagt. Dersom hun føler seg komfortabel med 2, som anbefalt nå, så bør det respekteres. Det er sikkert vanskeligere for dem å begrense dette med å holde babyen og å følge den regelen like strengt, siden de naturlig nok vil ha mest mulig kos med nytt barnebarn. Der er det opp til dere som foreldre å begrense og å holde på avstanden. 

Anonymkode: 2200d...0d9

• Liker 3
Skrevet

Det er anbefalinger, ikke lov. Det er for å begrense antall nærkontakter. Om dere er de samme ved alle samlinger, er jo det toppers.

Anonymkode: 71abf...511

Skrevet

Det hadde sikkert vært nyttig for TS om folk kunne holdt seg til det som hun faktisk skisserer som problemet her, nemlig morens sviktende logikk i sin argumentasjon for hvorfor de bare kan treffes to ganger. Som vanlig startes det ørten grunnløse spekulasjoner om andre årsaker til at moren bare vil invitere til selskap to ganger og ikke tre. Hvem har best forutsetninger for å vite om det ligger andre årsaker til grunn eller ei? Jo, TS. I stedet må TS sitte her og svare på tøysete påstander om underliggende motiver og selvfølgeligheter om at de som inviterer bestemmer hvor mange dager de ønsker å invitere. Er det mulig å konstatere noe mer innlysende enn de som inviterer bestemmer hvor mange dager de vil ha besøk? Det er uansett lov å bli oppgitt over folk som ikke kan servere et vettugt resonnement som holder vann. Sånn sett skjønner jeg TS godt, for det irriterer meg like mye å se samme type nonsens utspille seg her i tråden.

Anonymkode: 3c01e...046

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er greit å holde seg til retningslinjene. Og om en av dere er smittet så vil det jo øke smitterisikoen jo flere ganger dere møtes. Det å begrense det fra tre til to ganger er en fin måte å redusere risiko uten at det er et stort offer. 
Jeg ville ikke latt alle holde babyen, det er det dere som må bestemme. 

Anonymkode: c35ea...b80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...