Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Hei...

Som innbitt neglbiter har jeg naa klart aa slutte aa bite ett par mnds tid, det gaar som regel greit helt opp til 3 mnd, men da gaar det tilbake til samme gamle vanen igjen...

Naar jeg har "lange" negler tenker jeg alltid at sann skal det vare, det er saa stygt med nedbitte osv osv... Men , saa gaar jeg paa en smell, det er jo saa innmari kjedelig aa file de, lakke de(i noytral farge vel og merke) stelle de, jeg klorer meg overalt(har biti i 21 aar, er ikke fint med kloremerker i hele ansiktet heller :sjenert: ), det tar rett og slett for mye tid for meg og er for mye aa passe paa....

Er det noen som har noen gode raad for aa holde motet oppe? (ja, jeg kan ta manicure osv osv, men det tar jo tid og koster penger aa er ett tiltak) Veldig mye sutring her ser jeg naa, men samme hvor pent det er saa er jeg bare lei av at det "krever saa mye". (Er ikke lett naar jeg ikke har hatt noe aa "bekymre" meg over paa den fronten i nesten 22 aar, hehe)

xx (frustrert, men stolt over aa ikke bite negler :ler: )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tar normalt ca et halvt år før (skulle til å si suttebehovet), bitebehovet er borte.

I denne perioden er det endel som bruker kunstige negler.

Jeg er en av dem.

"Problemet" er jo at når neglene er blitt lange og fine, tar jeg av de falske neglene og tror hver gang at NUH skal alt gå så meget bedre enn forrige gang.

Det går bra toppen en uke, så bare MÅ jeg tygge av en liten flik, også videre og så videre, til jeg sitter der omtrent negleløs.

Men, du kan jo prøve å gå med kunstige negler i 6 mnd's tid og se om behovet for å tygge på den da er borte.

Darcy- Stort sett å se med kunstige negler.

Skrevet

hei, jeg sverger også til kunstige negler og bruker ei som koster 425kr å gjøre det hos, det er virkelig å annbefale.

ellers så har de noe på parfymeriene som gjør neglene virkelig holdbare og jeg vil tro at bitebehovet avtar når mann har virkelig fine negler for da vil man jo behold dem

ellers kurerte jeg en veninne for biting ved å gi henne en fil hver gang hun bet, for bitingen er som regel trigget av fliker som hekter seg fast i ting og uregelmessigheter på neglene, når hun filte dem bort sluttet hun å bite.

lykke til, neglebiteren

Skrevet

i dag klippa jeg de helt ned igjen, jeg hadde saa lyst til aa bite de av saa for aa forhindre at det skjedde saa klippa jeg de saa langt ned jeg kunne, tror jeg skal holde paa sann til bitebehovet gir seg, de er hvertfall ikke hakkete og stygge.

Neglfil var ett godt forslag, falske negler blir litt for dyrt for meg, desverre. Takk for raad:)

xx

Skrevet

Det finnes noe du kan ha på neglene som rett og slett smaker vondt. Kanskje det hadde hjulpet..?

Skrevet

Hehe, det spiser jeg og se(ekkelt, men sant :sjenert::) Ikke noe som hjelper, jeg maa bare holde de ute av munnen:) Har kommet over forste kneika naa, saa skal klare en stund til:)

xx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...