Gå til innhold

Noen som har opplevd komplikasjoner under / etter fødsel pga diabetes? også

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så nervøs. Har svangerskapsdiabetes og tar insulin og hører fra legen og jordmor om komplikasjoner. Har litt stor baby og de ønsker å sette meg igang neste uke senest pga blodsukkeret stiger nå og får ikke kontroll med hjelp av medisin.  Er veldig nervøs for at noe skjer med baby :(

Anonymkode: 0709f...ae6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal også begynne med insulin. Er 33 uker på vei. Hva er de negative sidene? Har ikke hørt noe om de enda dessverre. 

Anonymkode: 34081...3e6

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg skal også begynne med insulin. Er 33 uker på vei. Hva er de negative sidene? Har ikke hørt noe om de enda dessverre. 

For stort barn. Tøffere fødsel. Føling under fødsel osv. Større sjanse keisersnitt. Barnet kan få puste og hjertevansker så fort det er født. Dette fikk jeg ikke vite om før nå på slutten :(

Skrevet

Jeg Googlet andres erfaringer med det, og de fleste tilfellene jeg leste om gikk det helt fint. Gjennomsnittlig vekt osv.. 

Anonymkode: bf9d5...ce6

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

For stort barn. Tøffere fødsel. Føling under fødsel osv. Større sjanse keisersnitt. Barnet kan få puste og hjertevansker så fort det er født. Dette fikk jeg ikke vite om før nå på slutten :(

Men gjelder ikke det kun hvis man går ubehandlet? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men gjelder ikke det kun hvis man går ubehandlet? 

For min del har ikke insulin hjulpet med å stabilisere blodsukkeret. Jeg har høye verdier og øker dosen enda.  Og insulin videreføres ikke til barn. Hjelper kun mor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...