AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #1 Skrevet 17. desember 2020 Jeg har en venninne som venter en liten gutt på nyåret. Jeg selv fødte en gutt for noen måneder siden. Det virker som om veninnen min tror at hun skal få arve alle klær o.l etter min baby. hun kan finne på å si: åå den var fin, den er du vel ferdig med til min baby kommer osv. Noe kan jeg kansje gi bort, men noe vil jeg selge eller ta vare på. Er jeg frekk om jeg ikke gir bort de klærne osv som veninna mi vil ha? Hun påpeker hele tiden, og gjentar flere ganger når gutten min har på seg noen fine klær. Føler meg som en dårlig venn som ikke enda har tilbudt henne de klærne som allerede er for små for min baby Anonymkode: 0537f...78c 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #2 Skrevet 17. desember 2020 Nei jeg synes ikke det er frekt. Det er dermed frekt av venninnen din og hele tiden kommentere slikt og forvente at du skal gi henne klærne. Skal du ha flere barn er det jo klart at du vil spare klærne til nestemann. Anonymkode: 47366...772 14
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #3 Skrevet 17. desember 2020 Du er ikke frekk. Bare å si det som det er, at noe vil du spare og noe vil du selge. Så kan hun tilby seg selv å kjøpe. Anonymkode: aaa6b...87a 6
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #4 Skrevet 17. desember 2020 Syns hu er frekkere som bare står der å hinter til at hu kan få alt mulig 😳 Anonymkode: 3608d...3df 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #5 Skrevet 17. desember 2020 Oi, syns dette var lite diskret og direkte uhøflig av venninna di 😂 Men samtidig er det jo ikke alt man trenger å ta vare på heller, når det ikke passer. Med mindre dere eventuelt planlegger en liten til etter hvert da 😊 Ta heller å fyll en liiiten pose med klær som du/dere ikke trenger/vil ha lengre/ikke skal selge, så kan hun plukke i fra den posen. Om det er noe spesielt hun føler hun "savner", er det bare å si at du ønsker å ta vare på det selv av nostalgiske grunner eller at noe er for dyrt til å bare gi bort? 😊 Anonymkode: a04ac...2fd 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #6 Skrevet 17. desember 2020 Selvsagt er det ikke gitt at hun FÅR alle dine ting! Her bør du avvæpne når hun sier slikt, med en gang. Se din baby inn i øynene så sier du noe "Håhåneidu, dette skal vi ta vare på til lillebror eller lillesøster kommer, ååå såå koselig det blir når de får storebror sine ting!" Så selger du eller gir bort som DU selv ønsker. Skal du selge, så tilby henne å kjøpe før du legger ut. Gi henne et par ting som tegn på velvilje. Hun er veldig naiv... Anonymkode: 5d2f7...043 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #7 Skrevet 17. desember 2020 Jeg fikk akkurat ei jente, og min venninne har en jente fra før. Jeg ga beskjed om at hvis hun ønsket å selge noe, måtte hun gjerne gi beskjed. Og jeg var redd for at det var på grensen. Din venninne derimot er langt over grensen! Jeg ville parkert det med: «hvis jeg skal selge noe gir jeg beskjed», eller «jeg skal beholde alt i tilfelle vi får en til». Anonymkode: c3eaf...938 4
Wilma89 Skrevet 17. desember 2020 #8 Skrevet 17. desember 2020 Syns jo det er litt frekt å hinte, men her er vi en gjeng som har fått babyer etter hverandre. Klærne har gått på omgang og det har egentlig bare vært fint😊 Har omtrent fått tilbake alt jeg har lånt ut. Er veldig begrenset hvor mye de sliter på klærne når de er så små 2
Lunabelle Skrevet 17. desember 2020 #9 Skrevet 17. desember 2020 Jeg syns du må skylde deg selv litt her også. Hun hinter antagelig fordi hun aldri har fått noen tilbakemelding på hva du tenker deg. Hadde du vært voksen, så hadde du sagt klart ifra at du ønsker å ta vare på det meste,og resten kommer du til å selge. Eller hva du har tenkt å gjøre med det... Og si at hvis hun er interessert så kan hun få se om det er noe hun vil kjøpe før du legger det ut for salg. Da hadde hun fått et helt klart svar og hadde ikke trengt å hinte mer. Voksne folk kan ikke være redde for å si hva de mener og sette grenser. 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #10 Skrevet 17. desember 2020 Wilma89 skrev (10 minutter siden): Syns jo det er litt frekt å hinte, men her er vi en gjeng som har fått babyer etter hverandre. Klærne har gått på omgang og det har egentlig bare vært fint😊 Har omtrent fått tilbake alt jeg har lånt ut. Er veldig begrenset hvor mye de sliter på klærne når de er så små Akkurat sånn var det i min omgangskrets i barnas oppvekst. Jeg fikk (arvet) så utrolig mye, så det kunne ikke falt meg inn å ta penger for det ungene vokste fra. Det forsvant videre til nestemann som trengte det 😊 De minste babyklærne var vel inne hos 4-5 unger før de var blitt så flekkete eller slitt at de var ferdig i tjenesten 😄 Anonymkode: 16aba...397
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #11 Skrevet 17. desember 2020 Ts her. Ja jeg kan kansje selge noe til hun, men synes det er vanskelig å skulle sette en pris når det er veninne. Hun har og ei jente fra før. Når jeg fikk vite jeg var gravid fikk jeg låne litt klær fra hun, som hun ville ha tilbake. Det endte opp med at jeg ikke brukte noe da jeg var redd jeg skulle ødelegge eller ikke huske hvilke klær jeg måtte levere tilbake. Kunne gjerne ha lånt bort klær som jeg ikke vil kvitte meg med, men har dårlig erfaring med å låne til akuratt denne veninnen, da jeg må mase for å få det tilbake, eller så får jeg det ikke tilbake. Anonymkode: 0537f...78c
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #12 Skrevet 17. desember 2020 Er i akkuratt samme situasjon selv. Men her er det mer tullete hint.. Har bare sagt at jeg skal sprøve å selge ting i pakker fordi jeg ønsker å få litt igjen av alt jeg har brukt. Det er ikke rettferdig at hun skal få alt gratis å slippe unna alle de kostnadene som følger med uten at du får kle igjen for det. Så. Har jeg en del klær som det er flekker eller merker på som ikke går vekk eller er for nuppete å selge. Disse skal hun med glede få gratis 😅😂 Anonymkode: ff118...f4a
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #13 Skrevet 17. desember 2020 Det er mange som har den tankegangen om at klær alltid skal gå i arv. Jeg har en i slekta som forventer å arve etter barna mine. Det som irriterer meg mest er at hun ikke forstår hvor mye jeg har lagt ut for disse klærne. Hun tror jeg synes det er godt å få det unna. Det er mye Nøstebarn og andre dyre merker som jeg kunne solgt videre Anonymkode: 2af12...73b
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #14 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er mange som har den tankegangen om at klær alltid skal gå i arv. Jeg har en i slekta som forventer å arve etter barna mine. Det som irriterer meg mest er at hun ikke forstår hvor mye jeg har lagt ut for disse klærne. Hun tror jeg synes det er godt å få det unna. Det er mye Nøstebarn og andre dyre merker som jeg kunne solgt videre Anonymkode: 2af12...73b Ts. her. Jeg selv har ikke like vanskelig med å gi bort klær vist det skal komme noen flere tantunger, da det blir familie.. men det er ikke noe koselig å gi bort vist personen nærmest forventer det nei eller hinter om at de vil ha klærne. Det er ikke akuratt billig med klær til baby heller. Anonymkode: 0537f...78c
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #15 Skrevet 10. mars 2021 Her spør svigermor for svigerinna mi, etter spesifikke klær og klær til spesielt bruk. Vi har omtrent ikke arvet noe, fordi omgangskretsen ikke har barn. Jeg har kjøpt det meste nytt, og av god kvalitet, for å kunne selge videre, og kjøpe nytt igjen. Føler meg presset til å gi vekk ting, når hele familien sitter der. Ingen later til å skjønne hvor mye penger det er snakk om, at jeg vil gi noe til egne søskens barn, eller ta vare på noe. Jeg synes det er vanskelig å si noe også. Svigerinna og samboeren tjener dobbelt så mye som oss også, så jeg fatter ikke at de ikke kan kjøpe noe selv. Anonymkode: b7d65...de6
Sirinna Skrevet 11. mars 2021 #16 Skrevet 11. mars 2021 Her er jeg helt motsatt, synes det er kjempestas når noen vil ta over hverdagsklærne til jenta mi etterhvert som hun vokser ut av de. Føler ingen emosjonelle bånd til helt vanlige klær fra polarn, hm, name it osv. De få hundrelappene jeg kunne fått ved å styre med annonser og avtaler osv dropper jeg gladelig for å støtte eller glede noen jeg kjenner ved å la de få arve. Skal sies at vi også har fått en del arvetøy fra venner og familie - til begge barna. Tror det gjør at jeg synes det er veldig naturlig å «pay it forward» ☺️
Gjest O.G. Skrevet 11. mars 2021 #17 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Her spør svigermor for svigerinna mi, etter spesifikke klær og klær til spesielt bruk. Vi har omtrent ikke arvet noe, fordi omgangskretsen ikke har barn. Jeg har kjøpt det meste nytt, og av god kvalitet, for å kunne selge videre, og kjøpe nytt igjen. Føler meg presset til å gi vekk ting, når hele familien sitter der. Ingen later til å skjønne hvor mye penger det er snakk om, at jeg vil gi noe til egne søskens barn, eller ta vare på noe. Jeg synes det er vanskelig å si noe også. Svigerinna og samboeren tjener dobbelt så mye som oss også, så jeg fatter ikke at de ikke kan kjøpe noe selv. Anonymkode: b7d65...de6 Sett grenser for deg selv.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #18 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Her spør svigermor for svigerinna mi, etter spesifikke klær og klær til spesielt bruk. Vi har omtrent ikke arvet noe, fordi omgangskretsen ikke har barn. Jeg har kjøpt det meste nytt, og av god kvalitet, for å kunne selge videre, og kjøpe nytt igjen. Føler meg presset til å gi vekk ting, når hele familien sitter der. Ingen later til å skjønne hvor mye penger det er snakk om, at jeg vil gi noe til egne søskens barn, eller ta vare på noe. Jeg synes det er vanskelig å si noe også. Svigerinna og samboeren tjener dobbelt så mye som oss også, så jeg fatter ikke at de ikke kan kjøpe noe selv. Anonymkode: b7d65...de6 «Vi har pakket det bort for å ta vare på det, jeg ønsker å ha noen minner fra han var liten» «Det har vi allerede solgt» «Jeg har lovet det bort til Helene allerede» Massevis av grunner til å ikke gi bort klær. Om svigerinna har god råd selv, kan det hende hun liker det like dårlig som deg. Jeg har god råd, og kjøper heller få men fine ting. Så ønsker ikke å arve noe særlig. Kanskje hun er redd for å si fra andre veien? Anonymkode: 01f4f...6fc
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #19 Skrevet 11. mars 2021 Si du vil ta vare på tøyet tilfelle du skal ha flere barn.. eller gi det bort innad i familie etc. klær koster, og det er ikke vare å gi bort.. samtidig tror jeg kanskje at når barnet ditt har ett drøss med klær som er for smått blir du glad for å bli kvitt en del, for du må jo ha nytt hele tiden da han vokser. hadde hellers solgt enn å gitt bort Anonymkode: 5f824...1bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå