AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #1 Skrevet 17. desember 2020 Hun er null interessert i å snakke med meg. Om jeg ringer så hører jeg på henne at hun prøver å avslutte samtalen. Ellers så er det alltid drikker kaffe, jeg ser på tv, spiser, leser osv. Og er hun uenig i noe så slenger hun på røret. Hun gjør alt for broren min. Litt sårt dette. Pleier å være der i julen men går ikke mange dager før jeg får kjeft for et eller annet ubetydelig og jeg ikke føler meg velkommen mer. Når jeg var barn fikk jeg ofte juling og ris. Husker jeg fikk juling en gang fordi jeg hadde spurt en gang om å få is når vi var på tur et sted. Jeg sliter litt. Flere som har det sånn? Anonymkode: 66c8f...3f4
Nymerïa Skrevet 17. desember 2020 #2 Skrevet 17. desember 2020 Dette synes jeg var ordentlig ille å lese. Har du andre personer i familien din du kan få støtte fra? En onkel eller tante, bestemor? Når du ikke fikk den omsorgen du burde ha hatt fra moren din som barn, så tror jeg dessverre at det er overoptimistisk å håpe at den kommer nå. Du trenger støtte fra andre personer. Moren din får bare klare seg selv. 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #3 Skrevet 17. desember 2020 Skjønner. Jeg har liknende erfaring LED en av mine foreldre. Utrolig sårt og bli nedprioritert og forskjellsbehandlet. Jeg har kuttet ut min forelder. Det var så destruktivt for selvbildet mitt. Følte meg som søppel, og helt mentalt overkjørt etter å ha vært sammen. Trist, men sånn er det. Anonymkode: 6516e...910
PM75 Skrevet 17. desember 2020 #4 Skrevet 17. desember 2020 Sender deg en god klem ❤️ Det er dessverre ikke alle som burde bli foreldre. Som barn har man alltid et håp om at foreldrene vil fylle rollen sin. Og spesielt for deg som ser at broren din blir godt behandlet. Men du kan ikke endre på hvordan andre oppfører seg. Det beste du kan gjøre, hvis du klarer, er å ikke ha forventninger til henne & skape deg en annen krets/familie utenom.
Rant Skrevet 17. desember 2020 #5 Skrevet 17. desember 2020 Uff. Føler med deg. Har også opplevd mye ubegrunnet juling. Vold løser ingen ting og det setter spor. Men det verste for min del var psykisk vold. Har du prøvd å kutte henne ut for en periode?
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #6 Skrevet 17. desember 2020 Det er ikke alle som er så glad i å snakke over telefon. Kan det være det? Anonymkode: 65ce1...c33
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #7 Skrevet 17. desember 2020 Mi er også sånn. Hun begynner å snakke om været eller å ramse opp alle trappetrinnene hun har vasket og klærne og gulvene hun har vasket om jeg begynner å snakke på telefonen om samtaleemnet blir om annet enn henne selv. Hun er som en fjortenåring mentalt. Fikk også mye juling (kraftig juling) av min far som barn. Min bror derimot, kan hun snakke en hel time med, og han fikk ikke juling eller ble behandlet dårlig som jeg ble. Vi er voksne nå. Skal aldri bli som mine foreldre. Anonymkode: c7f8e...67e
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #8 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er ikke alle som er så glad i å snakke over telefon. Kan det være det? Anonymkode: 65ce1...c33 Tror ikke det, for hun kan snakke i timesvis på telefon med andre. Anonymkode: 66c8f...3f4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #9 Skrevet 18. desember 2020 Ja, vi er 2❤️ Ta avstand, lag deg trygge rammer utenfor dem (noen venner du stoler på?) . Involvert deg kun så mye du selv orker på dine premisser. Se deg ikke tilbake Anonymkode: b2c82...54b
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #10 Skrevet 18. desember 2020 Hørtes trist ut😓 Min mor ringer ikke ofte ti meg, men når hun gjør så kan jeg nesten legge fra meg telefon og bare gå og svare jaha, mm, å ja osv sånn inniblandt! Hun spør hvordan det står til- så rekker jeg svare et par ord, så setter hun igang med sitt... - og da er det alt mulig "pjatt" om seg og sitt.. Kan bare gi opp omtrent si mer herfra da.. Ikke alltid jeg gidder ta telefon heller- for vet det vil ta lang tid! ( og egentlig ikke så mye intr begge veier...) Anonymkode: d6b5f...524
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå