lillesky Skrevet 8. august 2005 #1 Skrevet 8. august 2005 Noen som har eller har prøvd Suzuki Ignis? Den er så fin, og jeg har lyst på ny bil! Har lyst på 4WD. Har egentlig mest lyst på Subaru Justy, men har hørt at Ignisen er ganske lik (?), men rimeligere.
Pølsa Skrevet 8. august 2005 #2 Skrevet 8. august 2005 Noen som har eller har prøvd Suzuki Ignis? Den er så fin, og jeg har lyst på ny bil! Har lyst på 4WD. Har egentlig mest lyst på Subaru Justy, men har hørt at Ignisen er ganske lik (?), men rimeligere. ← Hei Lillesky! Jeg har ikke prøvd Ignisen, men har prøvd Justy. Synes Justy var kjempefin å kjøre, og sikkert utrolig fin fremkommelighet på vinteren. Hvis jeg var deg ville jeg prøvd å spare den lille differansen, eller ta opp mer lån, for å få til en Justy. Suzuki Jimny er også en morsom bil, litt mindre, men litt tøffere.
Pølsa Skrevet 8. august 2005 #3 Skrevet 8. august 2005 Hei igjen! Glemte å fortelle noe. Ja, det stemmer at Ignis SUV er omtrent lik Justy G3X. Vil tippe de er omtrent like gode å kjøre også. Japansk driftsikkerhet er det også, noe som er et veldig stort pluss. Vet ikke om de kan skaffes med ESP (Elektronisk Stabilitets Program), men var jeg deg ville jeg prøvd å få en med dette systemet. Uansett, lykke til med bilkjøp! Det er både spennende og morsomt.
lillesky Skrevet 8. august 2005 Forfatter #4 Skrevet 8. august 2005 Takk, Pølsa! Nå var ikke Ignis så billig som jeg trodde, 180.000 (det er nypris da, og jeg kjøper nok ikke helt ny hvis jeg skal ha). Men skal jeg ha ny SKAL det være firehjulstrekk. Hva med vanlig Suzuki Ignis og den andre Suzuki Ignis SUV, er de ganske like? De ser helt prikk like ut iallefall! Vet du om andre bra 4WD i samme prisklasse som Justyen? Samboer er veldig opptatt av Subaru, så det blir nok lettere å kjøpe enn Subaru enn Suzuki.
lillesky Skrevet 8. august 2005 Forfatter #5 Skrevet 8. august 2005 Fant en test mellom de to vi snakker om: http://www.dinside.no/php/art.php?id=94729
Pølsa Skrevet 8. august 2005 #6 Skrevet 8. august 2005 Forskjellen mellom Ignis og Ignis SUV er ikke så stor! SUV utgaven har litt mer utstyr inkl i prisen når du kjøper den ny, bla. litt styling, tåkelykter, alufelger osv, men de fleste som har kjøpt den som bare hter Ignis har jo tatt med dette utstyret uansett. Garantiordningene hos Subaru og Suzuki er helt like så vidt jeg vet, så der skulle det ikke være noen forskjell. En annen 4x4 i samme prisklasse er Suzuki Baleno, den ser ut som en vanlig stasjonsvogn og er ikke like spennende, men har litt mer plass. Suzuki Jimny (som jeg synes er tøff), har mye mindre plass, men har de beste terrengegenskapene. Nå vet jeg ikke hvor mye du kjører ute i skogen Subaru har bra biler, men de aller fleste ligger ganske høyt i pris tror jeg. Kan sikkert få en brukt Impreza til ca 150,000 da.
lillesky Skrevet 8. august 2005 Forfatter #7 Skrevet 8. august 2005 Jeg bor ute i skogen, og kjører på grusveier. Men det jeg tenker mest på er snø og is. At 4wd er bedre der?
Pølsa Skrevet 8. august 2005 #8 Skrevet 8. august 2005 På snø og is, og på grusveier med mye rullestener o.l. er det helt klart en fordel å ha 4x4. Hadde jeg bodd slik til ville jeg også ha valgt en slik bil! Nå kjører jeg stort sett kun på asfalt, og det finnes knapt bakker der jeg bor. Jeg synes Ignis/Justy er kjempefine biler og tror de er et veldig bra valg. Spesielt den på bildet du hadde! Liker sort farge!
Gjest Trulselinemor Skrevet 9. august 2005 #9 Skrevet 9. august 2005 Jeg har kjørt både Suzuki Ignis og Suzuki Jimny. Herregud for noen biler. Rene sprett hoppa i veien, iallefall på vinteren med slapseføre. Og veldig trange. Ikke bagasjeplass i det hele tatt og trangt for de i baksete. Trange biler å komme ut og inn av. Ikke kollisjonssikre. Nei, jeg ville heller godt for Subaru eller andre merker som har firhjulstrekk. Beklager all det negative, men dette er min erfaring. Det var erfaring du spurte etter??
lillesky Skrevet 9. august 2005 Forfatter #10 Skrevet 9. august 2005 Pølsa: ja, jeg vil føle meg tryggere på glatta, selv om jeg har arfaring. Trulselinemor: er vant til liten bil jeg da, siden jeg har Nissan Micra. Men ja, jeg trenger erfaringer, både positive og negative!
Pølsa Skrevet 9. august 2005 #11 Skrevet 9. august 2005 Nei, jeg ville heller godt for Subaru eller andre merker som har firhjulstrekk. ← Alle merker har firehjulstrekk! Hvis det er kun 4x4 som er kravet kan man kjøpe omtrent hvilket som helst bilmerke. Men det blir for veldig dyrt! Suzuki Ignis SUV og Subaru Justy G3X er rimelige og bra biler. Hvis man ikke har store krav til kjempebagasjerom eller kjører med voksne baksetet hver dag trenger man faktisk ikke større bil. Bilene er litt stive, men det er gjort med alle 4x4 pga terrengegenskapene. Anbefaler rett og slett at du drar til en forhandler å spør om å få prøvekjøre en selv, Lillesky. Trenger ikke å kjøpe en helt ny for det.
Kelsey Skrevet 10. august 2005 #12 Skrevet 10. august 2005 Har også kjørt en Suzuki Ignis. Ikke mye, men et par ganger. Og er helt enig med Trulselinemor. Den hopper og spretter og føles ikke stabil på veien.
Gjest Catwoman Skrevet 10. august 2005 #13 Skrevet 10. august 2005 Jeg har også kjørt ignis. Synes det er en super bil å kjøre. Du sitter høyt når du kjører, noe jeg syns er en fordel i allefall. Og den er trygg og god på vinterføre. Jeg kjørte Ignis min første vinter med førerkort, og jeg følte meg trygg i den. Men som de andre sier det er trangt for de i baksetet. Og det er ikke allverdens med hestekrefter i den, så den kan være tung i bratte oppoverbakker. Men den er kjekk i bykjøring - kjapt og smette ut i kryss med ol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå