Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er litt nysjerrig av meg og lurer på hvilket livssyn dere her inne har og hvorfor dere tror/ ikke-tror på det dere tror/ikke-tror på :)

Kan dere fortelle meg litt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Dum Perignon
Skrevet

Jeg er en fundamentalistisk agnostiker.

Gjest SumoBryter
Skrevet

Jeg har tro, men er i mot organisert religion. :)

Skrevet

Tror ikke på noe jeg, og jeg trives med det. :)

Gjest Ingrid78
Skrevet

Hva er det?

Jeg er forresten en slags hindu. Den religionen tiltrekker meg på alle måter. Reinkarnasjon osv. Enkelt og greit. Jeg er norsk, men begynte å intrissere meg for hinduismen da jeg var rundt 12.

Skrevet

Jeg tilhører ikke noen religion. Jeg vil ikke kalle meg hverken ateist eller agnostiker, det er ikke slik at jeg ikke tror eller at jeg ikke vet, jeg bryr meg bare ikke. Jeg har ikke behov for noen Gud i livet mitt, jeg kan faktisk ta vare på meg selv.

Skrevet

Agnostiker

Får meg ikke helt til å tro på Gud og andre åndelige vesner, men kan jo ikke helt forkaste heller så lenge man ikke kan motbevise det. Usannsynlig finner jeg det derimot. 50/50 mellom ateist og agnostiker kanskje....

Gjest Dum Perignon
Skrevet

Hva er det?

Det betyr at jeg står steinhardt og uten slingringsmonn på spørsmålene mine

Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Ateist her. Var med i HEF gjennom oppveksten. Nå synes jeg de er like ille som andre trossamfunn (det kan man nesten kalle HEF nå), og er ikke med lenger.

Selv om jeg er udøpt ateist har jeg i voksen alder meldt meg inn i statskirken! Litt vanskelig å forklare hvorfor. Vil ikke at HEF skal få pengene mine mer, og har arbeidet i kirken som organist en god stund og blitt glad i og kjent med kulturen, de flotte salmene, ritualer generelt liker jeg, særlig de store ritualene som bryllup og begravelse.

Der og da føltes det iallefall helt riktig å melde seg inn! :)

For meg er kirken en flott kulturinstitusjon som bevarer historie, kunst i form av bl.a. billedkunst, arkitektur og musikk, så godt som noe levende museum.

Så støtter jeg i prinsippet all alternativ eksperimentell tankegang, det være seg at folk er kristne, tror på små nisser som lever iblant oss, eller er die-hard star-trek-fans!

Endret av soleil~noir
Skrevet

Plutselig satte jeg litt mer lit til eventyret om han karen som mettet noen tusen mennesker med et par fisker....

Hadde jeg fått servert noe sånt, hadde jeg nok vært "mett" jeg også gitt.

Skrevet

Er vel kanskje en agnostiker-ateist eller noe i den dur - hvis det går an... Jeg vet ikke om det finnes en gud, men jeg tror ikke.

Gjest King James
Skrevet

Self relazation fellowship

sikkert ingen som har hørt om den.

grunnen at jeg er med er at den ikke går rundt og sier at den har den eneste sannheten men at det ikke finnes en sann tro men sannheten ligger i andre relgioner

Gjest Spacegirl
Skrevet

Jeg tilhører religionen Wicca, som er en naturreligion. Tror også på reinkarnasjon, men det er det ikke alle wiccanere som gjør.

Skrevet (endret)

Jeg er kristen og medlem i Den norske kirke.

Endret av hera
Skrevet

Jeg er ateist. Tror ikke at det finnes noen gud enkelt og greit.

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Jeg er paganist, fordi jeg tror at samspillet mellom mennesket og naturen er viktig, både praktisk og spirituelt sett.

Skrevet

Jeg er med i Den Antikke Og Mystiske Ordenen Av Rosen Og Korset

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...