Gå til innhold

Beholde julegave fra "eks"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holdt på med en fyr i noen måneder, men avsluttet det for en stund siden - trodde jeg. Viser seg at han har veldig sterke følelser for meg, og ikke har tatt avvisningen min alvorlig, og han prøver stadig vekk å overtale meg til å ombestemme meg ved å fortelle, både med ord og i melding/brev (😑) hvor perfekt vi er for hverandre og hvor fint liv vi kommer til å ha sammen. Vi treffes ofte i jobbsammenheng, og for et par dager siden ga han meg en pose med flere julegaver i, selv om jeg innstendig ba han om å ikke gi meg julegave da han spurte meg om hva jeg ønsker meg til jul. Da vi holdt på ga han meg gaver stadig vekk, fordi "han følte det i hjertet sitt". Han er en veldig søt, snill pg følsom mann, men av forskjellige grunner ønsket jeg ikke å utvikle et forhold med han. Det virker nå som han endelig har skjønt beskjeden, for jeg har ikke hørt fra han eller sett han på jobb siste uken. 

Uansett, jeg skulle returnere gaven, en genser, i butikken, men får ikke igjen penger uten kvittering. Endte med at jeg byttet til et annet plagg. Genseren kostet rundt 1300,-. Jeg syns jo det er veldig feil å beholde gaven, og er egentlig litt irritert for at han ga meg gave selv om jeg veldig tydelig ba han om å ikke gjøre det. Hva gjør jeg? Har vurdert å vippse han pengene for genseren, men er redd for at han blir veldig såret av det, for det var jo "en gave fra hjertet" som han ville sagt.  

Anonymkode: 0b3cf...80b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Behold gaven og gå videre med livet. 

Anonymkode: 23958...467

• Liker 6
Skrevet

Det er ikke ditt ansvar. Du har takket nei til en romantisk relasjon med ham og satt dine grenser tydelig (høres det i hvert ut som), og at han krysser dine grenser og likevel velger å kjøpe en gave er hans problem. Du skylder ham i hvert fall ikke å vippse penger for et plagg du ikke ønsket å få i utgangspunktet. 

Bytt genseren til noe du kan bruke, helt pragmatisk, og ikke tenk mer på det. Det er uansett på tide at han lærer at han bare kaster penga sine ut vinduet ved å være så desperat, det er tross alt ganske invaderende oppførsel han holder på med her. 

Anonymkode: 21d58...2ca

• Liker 2
Skrevet

Behold genseren og gå videre. Ikke vipps han penger

Anonymkode: 5ea3d...b98

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Send gaven i retur til ham, da forstår han nok at du ikke er interessert. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg holdt på med en fyr i noen måneder, men avsluttet det for en stund siden - trodde jeg. Viser seg at han har veldig sterke følelser for meg, og ikke har tatt avvisningen min alvorlig, og han prøver stadig vekk å overtale meg til å ombestemme meg ved å fortelle, både med ord og i melding/brev (😑) hvor perfekt vi er for hverandre og hvor fint liv vi kommer til å ha sammen. Vi treffes ofte i jobbsammenheng, og for et par dager siden ga han meg en pose med flere julegaver i, selv om jeg innstendig ba han om å ikke gi meg julegave da han spurte meg om hva jeg ønsker meg til jul. Da vi holdt på ga han meg gaver stadig vekk, fordi "han følte det i hjertet sitt". Han er en veldig søt, snill pg følsom mann, men av forskjellige grunner ønsket jeg ikke å utvikle et forhold med han. Det virker nå som han endelig har skjønt beskjeden, for jeg har ikke hørt fra han eller sett han på jobb siste uken. 

Uansett, jeg skulle returnere gaven, en genser, i butikken, men får ikke igjen penger uten kvittering. Endte med at jeg byttet til et annet plagg. Genseren kostet rundt 1300,-. Jeg syns jo det er veldig feil å beholde gaven, og er egentlig litt irritert for at han ga meg gave selv om jeg veldig tydelig ba han om å ikke gjøre det. Hva gjør jeg? Har vurdert å vippse han pengene for genseren, men er redd for at han blir veldig såret av det, for det var jo "en gave fra hjertet" som han ville sagt.  

??? De andre gavene da ?

Anonymkode: f5824...a92

• Liker 1
Skrevet
Catalina Culès skrev (5 minutter siden):

Tenker det samme.

Beholder du den, tror han jo at det er sjanse. 

Du må lære deg å avvise. 

Anonymkode: 42c49...24f

• Liker 1
Skrevet
Catalina Culès skrev (7 minutter siden):

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenker det samme.

Beholder du den, tror han jo at det er sjanse. 

Du må lære deg å avvise. 

Det koster penger å sende gaver tilbake, og TS skal ikke stå i kø på et koronabefengt postkontor i julestria for noe så teit.

Det skal heller ikke være nødvendig å avvise for noen på nytt og på nytt, når man allerede har gitt beskjed om at man ikke er interessert, og har avsluttet en romantisk relasjon.

Vi må forvente at menn tar et nei for et nei når det blir ytret første gang, ikke legge ansvaret over på dama fordi hun ikke gidder å si nei IGJEN og sende uønskede gaver tilbake (!) ved tilnærmingsforsøk nummer 120. 

Det er ikke TS som må lære å avvise, men mannen som må lære å akseptere når kvinner ikke er interessert. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det koster penger å sende gaver tilbake, og TS skal ikke stå i kø på et koronabefengt postkontor i julestria for noe så teit.

Det skal heller ikke være nødvendig å avvise for noen på nytt og på nytt, når man allerede har gitt beskjed om at man ikke er interessert, og har avsluttet en romantisk relasjon.

Vi må forvente at menn tar et nei for et nei når det blir ytret første gang, ikke legge ansvaret over på dama fordi hun ikke gidder å si nei IGJEN og sende uønskede gaver tilbake (!) ved tilnærmingsforsøk nummer 120. 

Det er ikke TS som må lære å avvise, men mannen som må lære å akseptere når kvinner ikke er interessert. 

Lykke til i livet.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lykke til i livet.

Litt passiv aggressiv i dag? 

Anonymkode: d691f...9e4

• Liker 3
Skrevet

Jeg takler ikke menn som prøver å kjøpe meg..skjønner deg veldig godt. Jeg ville beholdt gavene, siden det blir veldig hardt å returnere dem. Han kan jo ikke bruke en damegenser. Men jeg ville søkt opp verdi på ALT og betalt han så jeg ikke følte jeg skyldte  noe. 

Anonymkode: 253ea...839

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Handling sier mer enn ord. «Nei jeg vil ikke ta imot gaven». - tar imot gaven.

Ikke gjør dette til en kjønnsgreie, ei dame kunne også gitt masse med håp om at det ble noe mer utav det. Det redeligste er å nekte å ta imot. Hun sier at han «ga henne en pose med gaver i», hun skulle aldri tatt imot. Ferdig snakka. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Litt passiv aggressiv i dag? 

Anonymkode: d691f...9e4

Nei, bare gidder ikke krangle med nok en naiv kverulant.

Skrevet

Og hvem bruker postkontor i våre dager? 

Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (6 minutter siden):

Ikke gjør dette til en kjønnsgreie, ei dame kunne også gitt masse med håp om at det ble noe mer utav det. Det redeligste er å nekte å ta imot. Hun sier at han «ga henne en pose med gaver i», hun skulle aldri tatt imot. Ferdig snakka. 

Akkurat. 

Skrevet

Ts her. 

Takk for tilbakemeldingene! Jeg er enig i at jeg ikke skulle tatt i mot posen med gavene. Han ga meg gavene i en situasjon som gjorde at det hadde blitt utrolig kleint og rart å avslå (var blant annet flere mennesker tilstede), så derfor ble jeg stuck med posen. 

De andre gavene var småting som f.eks. sjokolade, så det er bare genseren som har noen særlig verdi.

Jeg har som sagt byttet genseren i et annet plagg, så det beholder jeg. Han kommer derfor aldri til å se at jeg bruker gaven fra han. På en måte syns jeg det setter et veldig tydelig punktum å vippse han pengene, samtidig syns jeg det er kjedelig at jeg må bruke 1300 kroner av MINE penger på å "returnere" en gave jeg ikke ville ha in the first place. 

• Liker 2
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (1 time siden):

Hun har ikke "tatt imot" gaven. Hun har blitt påprakket den mot sin vilje, selv om hun "instendig har bedt ham om å la være å gi julegave" (som hun skriver i HI). Det er ingen grunn til at denne mannen ikke skal ha skjønt tegninga for lengst, og om han vil fortsette å drite seg ut og kaste penger ut av vinduet, så får han bare holde på. TS har ingen ansvar her, og burde ikke ha gjort noe annerledes. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts her. 

Takk for tilbakemeldingene! Jeg er enig i at jeg ikke skulle tatt i mot posen med gavene. Han ga meg gavene i en situasjon som gjorde at det hadde blitt utrolig kleint og rart å avslå (var blant annet flere mennesker tilstede), så derfor ble jeg stuck med posen. 

De andre gavene var småting som f.eks. sjokolade, så det er bare genseren som har noen særlig verdi.

Jeg har som sagt byttet genseren i et annet plagg, så det beholder jeg. Han kommer derfor aldri til å se at jeg bruker gaven fra han. På en måte syns jeg det setter et veldig tydelig punktum å vippse han pengene, samtidig syns jeg det er kjedelig at jeg må bruke 1300 kroner av MINE penger på å "returnere" en gave jeg ikke ville ha in the first place. 

Ikke gjør det. Denne mannen er ikke en liten gutt på 12 år som har kjøpt en altfor dyr rosebukett til den pene lærerinna for alle lommepengene sine, han er en voksen mann og du har sagt ifra fø. Stol på at dine ord er nok, og hvis folk ikke tar dem på alvor, så får det være deres problem. Veldig mange kvinner tror at alle grenseoverskridelser er deres skyld og at de kanskje "sender feil signaler", og det er jo ikke rart man føler det når man ser de andre svarene her.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ts her. 

Synes du gjør lurt i å vippse penger når du først har tatt i mot gaven.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ts her. 

Hans valg å gi en gave. Du skylder han ikke noe. En gave er noe du har fått som du ikke trenger betale for. 

Anonymkode: bf710...a95

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...