Gå til innhold

skal til syden, men tenkte meg uspesifisert

Gjest utpåtur

Anbefalte innlegg

Gjest utpåtur

vi er to stk som vil til syden nå i august. vi har alltid hatt spesifiserte reiser og gode hoteller. men denne gangen vil vi bort for en rimeligst mulig penge. er egentlig ikke så viktig hvor bare det er syden og varme og kanskje litt rimelige forhold der.. nesten prisen som avgjør hvor vi drar....

derfor tenkte vi å prøve uspesifisert, men hva innebærer dette. ser at det er både med og uten dusj, hvis vi g¨r for feks dobbeltrom eller leilighet med dusj og toalett får vi vel et ok sted??? eller kan man bestille uspesifisert og betale tillegg for å vite hvilket hotell????

hvordan gjøres dette? hva om vi ender på skikkelig møkka hotell???? jegh vet at det er en risk men... hva er det værste som kan skje.. hører jo at man kan ende på hotell som ikke engang står i katalogen, det er jo litt møkk da.. hva slags hotell lander vi på da???? hjeeelp...uviten ja... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man reiser uspesifisert kan selskapene nesten plassere deg hvor som helst. Leste om et par i avisen forrige uke som hadde fått privat innkvartering i Kroatia (de var fornøyde de altså).

Har reist uspesifisert noen ganger selv, og alltid vært fornøyd (heldig?). Jeg tenker som så at selskapene ønsker deg som kunde igjen, og det blir du ikke hvis du havner på et helt elendig hotell. Tror det var vanligere for noen år siden. Tror sydenturister har blitt mer kravstore, og at hotellene generelt holder en bra standard.

Reiste uspsifisert til Kos en gang i min ungdom og opplevdeå få hotellets beste rom, med hele taket som terrasse. Vi lo godt da noen svensker noen etasjer lenger ned så opp på oss og lurte på hvordan vi hadde fått det rommet, og vi svarte "mycke penger, mycke penger" :ler:

Uansett er det som oftest mulig å kjøpe seg opp i standard hvis du skulle finne at standarden er for dårlig når du kommer frem. Tror ikke du kan betale for å få vite hvilket hotell, men vi betalte en gang for at vi skulle havne på samme hotell som et vennepar.

Ta sjansen du og sats på at lykken står deg bi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere sjekker de ulike charterturene, kan dere faktisk få spesifisert til en like billig penge.

Dere kan være heldig og havne på et kjempe flott hotell, men dere kan også være maks uheldig. Jeg har opplevd begge deler, og foretrekker spesifisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt her om dagen å leste om de forskjellige uspesifiserte kategoriene.. Jeg tør ikke ta sjansen fordi:

- du kan ende opp uten privat dusj/wc

- du kan ende opp med å måtte dele rom med andre turister

- du bli flyttet på når som helst under oppholdet

- du har ingen anelse om hvor du blir plassert, 10 mil utenfor sentrum? Privat innkvartering? 5-stjerners hotell?

Mamma og noen venninner dra uspes. til London for noen år siden. De havnet i et "bøttekott" i en kjeller på et hotell, hvor de måtte en etasje opp for å bruke wc og dusj. Grusomt..

Men derimot havnet en kompis av meg på 4-stjerners hotell på stranda =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor folk driver og jager pris på selve turen for å tjene et par hundrelapper, når de likevel bruker penger som fulle sjømenn under selve ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vell kanskje derfor de vil ha billig tur ,for å bruke mer penger på festing...Noen alså..

Et par-tre hundrelapper tjent på selve reisen, gir vel ikke de store festutskeielsene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...