AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #1 Skrevet 17. desember 2020 Hei. Jeg startet på p-pillene Microgynon for omtrent 2 år siden. Jeg hadde ekstreme blødninger under menstruasjonene mine, og opplevde veldig mye negativt tilknyttet til at jeg mistet så utrolig mye blod den uka i måneden. Jeg blødde gjennom de største tampongene OB har, på bare 1 time på det verste. I tillegg var menstruasjonene mine 7-8 dager lange med friskt blod. Det var veldig slitsomt, og jeg følte jeg ikke taklet mer til slutt. Jeg dro til fastlegen og fikk skrevet ut de p-pillene jeg går på nå, og har fått veldig stor virkning av dem. Det eneste problemet jeg har nå er at sexlysten bare dabber mer og mer av. Jeg hadde veldig høy sexlyst og ble kåt flere ganger daglig før jeg begynte på p-pillene. Nå blir jeg tent og kåt av meg selv kanskje rundt 2 ganger i uka. Har en kjæreste som bor et stykke unna meg. Jeg kan ikke møte han nå selvfølgelig, på grunn av corona, men jeg stresser litt over at sexlysten min skal være like dårlig nå som når jeg møter han igjen. Jeg vil virkelig tilfredsstille han, og savner faktisk veldig å ha muligheten til å tennes på sekunder. Jeg vil ikke skuffe både han eller meg med at jeg strever med å bli kåt nok, for det problemet hadde jeg overhodet ikke før. Finnes det noen former for prevensjon som hindrer de ekstreme blødningene mine fra å komme tilbake, samtidig som at jeg får all sexlysten tilbake? Anonymkode: e2904...595
Leeloo Skrevet 17. desember 2020 #2 Skrevet 17. desember 2020 Jeg mister sexlyst av p-piller, men er tilbake til normalt med hormonspiral, har nesten ikke mens (men slet ikke med store blødninger som du). Vet at det er veldig variabelt hvordan kvinner reagerer på hormonspiral, men kan være verdt et forsøk?
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #3 Skrevet 17. desember 2020 Hormonspiral eller minipiller Anonymkode: 8311a...3b5
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #4 Skrevet 17. desember 2020 Jeg går på p-piller og blir ikke så ofte kåt av meg selv. MEN jeg blir veldig lett og ofte kåt når jeg er sammen med typen. Trenger ikke være noen sammenheng der Anonymkode: b2a4d...232
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #5 Skrevet 17. desember 2020 Hormonspiral, 80 % blør ikke etterhvert....men 20% av oss blør mye mindre...om ikke annet 😕 Jeg gikk fra grønne tamponger + bind til blå Ob Anonymkode: d8fdd...2a6
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #6 Skrevet 17. desember 2020 Hormonspiral hjalp på blødning. Men mister lysta av all prevansjon. Anonymkode: dec23...a91
SlemUlv Skrevet 17. desember 2020 #7 Skrevet 17. desember 2020 Jeg ville snakket med legen, nevn gjerne spiral. Legen min sendte meg til gyn for å spørre mine spørsmål, der fikk jeg satt inn hormonspiral samme timen. Angrer, men sånn kan man ikke vite
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #8 Skrevet 17. desember 2020 Hormonspiral, gikk fra megablødning i ei uke til et par dager med gul OB 👍🏼 Anonymkode: c881c...474
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #9 Skrevet 18. desember 2020 Klarer ikke tamponger dessverre. Bruker bind, og dem går det mange av. Nattbind fra Libresse, men sexlysten er den samme heldigvis. God sex mellom blødninger da. Og heldigvis litt dusjsex når det står på som verst.....hvis ikke hadde jeg ikke holdt ut krampene i magen... Anonymkode: 79542...c75
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #10 Skrevet 18. desember 2020 Jeg har gått på p-piller i 10år (oralcon). Stor sexlyst og ble kåt i tide og utide første årene. Men jeg datet, hadde ons osv. Så når jeg hadde sex var jo kanskje alt litt mer spennende. Ny person, men vet ikke helt hva som "skjer" osv. Nå har jeg vært sammen med typen i 5år. Etter 2år begynte kåtheten å dabbe litt av. Jeg har sexlyst, tenker på sex osv. Men blir ikke like fort våt eller type "må ha deg her og nå". Men jeg tror det mest har med spenning å gjøre. Vi har god og variert sex, men jeg kjenner han jo "ut og inn". Kan dette være tilfelle hos deg også? Jeg har også kraftige blødninger. Ønsker ikke spiral pga man ikke kan vite om det hjelper, om man får blødninger i tide og utide. Men i fjor fikk jeg resept på cyklokapron. Det hjelper veldig på blødningene! Gikk fra grønn OB til rosa (4t) eller blå (2t). Og er kun 1-2 dager slik. Ellers kan jeg bruke blå. Anonymkode: 45ae6...ca8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå