Gå til innhold

Vaksinen beskytter ikke mot smitte og videresmitte?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står i overskriften at spørsmålet er ubesvart.

• Liker 6
Skrevet (endret)
T-Rex skrev (1 minutt siden):

Det står i overskriften at spørsmålet er ubesvart.

De har ikke klart å finne ut om det beskytter mot smitte - bære viruset med seg - og smitte andre rundt? 

I løpet av den tiden vaksinen er testet ut? 

Og det kjøpes inn milliarder av vaksinen? 

Endret av Ann Mo
  • Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Ann Mo said:

De har ikke klart å finne ut om det beskytter mot smitte - bære viruset med seg - og smitte andre rundt? 

I løpet av den tiden vaksinen er testet ut? 

Og det kjøpes inn milliarder av vaksinen? 

Hvis alle tar vaksinen, så de er beskyttet mot viruset, hva er problemet?

Det er selvsagt et potensielt problem for de som ikke kan ta vaksiner, men hva mener du er alternativet?

• Liker 4
Skrevet

Ganske smarte vaksine-utviklere dersom dette var bevisst. 

Hvordan garantere at det må kjøpes inn vaksine til alle. :) 

Så rart at de ikke vet dette enda. Hvor lang tid bruker det å ta før de vet om vaksiner beskytter mot smitte? :) 

• Liker 3
Skrevet
Just now, Ann Mo said:

Ganske smarte vaksine-utviklere dersom dette var bevisst. 

Hvordan garantere at det må kjøpes inn vaksine til alle. :) 

Så rart at de ikke vet dette enda. Hvor lang tid bruker det å ta før de vet om vaksiner beskytter mot smitte? :) 

Tenk, gutten min. Tenk.

• Liker 1
Skrevet
T-Rex skrev (51 minutter siden):

Hvis alle tar vaksinen, så de er beskyttet mot viruset, hva er problemet?

Det er selvsagt et potensielt problem for de som ikke kan ta vaksiner, men hva mener du er alternativet?

Hvis man hadde satset på at alle andre tar den så har man jo nå et problem.

Skrevet
1 minutt siden, kvinneguide said:

Vi har et problem nå, som ingen har tatt vaksinen. Jo flere som tar vaksinen, desto mindre blir problemet.

• Liker 4
Skrevet

Vet ikke om dette er skrevet for å presse flest mulig til å ta vaksinen. En godt testet vaksine som det påstås at denne er, burde ikke hatt et så viktig spørsmål ubesvart.

Skrevet
Tutte skrev (13 timer siden):

Vet ikke om dette er skrevet for å presse flest mulig til å ta vaksinen. En godt testet vaksine som det påstås at denne er, burde ikke hatt et så viktig spørsmål ubesvart.

Ja, det virker litt uforståelig. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg blir mer og mer sikker på at jeg IKKE skal ha den vaksinen. Og jeg er vanligvis ivrig vaksineforkjemper.

• Liker 6
Skrevet
Tutte skrev (16 timer siden):

Den blir testet nå , i de landene som har tatt den i bruk uten godkjenning 😄

Jeg føler denne vaksinen er litt som å ta en «forhånds  kur» mot sykdom. Litt som å ta tre Paracet hver dag i tilfelle man skulle få feks.vondt i hodet-sånn at man kanskje får mindre vondt. 
Hvis man da får bivirkninger av Paracet så må man leve med det, for å forhindre hodepinen som kan komme og vare en dag eller uke.

• Liker 5
Skrevet

Nå må folk lese hva som står. Det står at de ikke har undersøkt om den hindrer smitte.

Det står IKKE at den overhodet ikke beskytter mot videre smitte. 

Det er ikke enten eller. Mest sannsynlig vil det gi god beskyttelse mot videre spredning, men kanskje ikke 100%. En vaksine gjør tross alt at kroppen bekjemper viruset mye raskere, men litt tid må det nødvendigvis. 

• Liker 3
Skrevet
kvinneguide skrev (21 timer siden):

Men det hjelper jo ikke uansett da man fortsatt kan bli smittet av dem.

Og hvordan kan jeg vite at jeg får et "mildere sykdomsforløp"? Hva er mildere enn jeg ellers ville opplevd? Dette sier de om kennelhostevaksinen også, men hunden min var jammen syk nok da hun ble syk av kennelhoste mens hun var vaksinert.

• Liker 1
Skrevet
mima skrev (4 timer siden):

Den blir testet nå , i de landene som har tatt den i bruk uten godkjenning 😄

Jeg føler denne vaksinen er litt som å ta en «forhånds  kur» mot sykdom. Litt som å ta tre Paracet hver dag i tilfelle man skulle få feks.vondt i hodet-sånn at man kanskje får mindre vondt. 
Hvis man da får bivirkninger av Paracet så må man leve med det, for å forhindre hodepinen som kan komme og vare en dag eller uke.

Det er visst i den retningen medisinen virker som den går. Også antibiotika skal de ha en til å ta på forhånd, dette er spesielt vanlig i husdyrbruk. Dette er for en stor del grunnen til at vi har antibiotikaresistens.

Skrevet
Cleopatra70 skrev (35 minutter siden):

Men det hjelper jo ikke uansett da man fortsatt kan bli smittet av dem.

Og hvordan kan jeg vite at jeg får et "mildere sykdomsforløp"? Hva er mildere enn jeg ellers ville opplevd? Dette sier de om kennelhostevaksinen også, men hunden min var jammen syk nok da hun ble syk av kennelhoste mens hun var vaksinert.

Ja? Det var det jeg kommenterte.

• Opprett ny...