AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #1 Skrevet 17. desember 2020 Jeg ble litt paff i går. Jeg satt på jobb og så fikk jeg melding fra barnehagen rundt 15:15: «Hei, har du mulighet til å hente X snart?» jeg ringte de opp og lurte på om barnet mitt hadde blitt syk, om det hadde skjedd noe eller om de hadde problemer med bemanningen. Den ansatte kunne da fortelle meg at det bare var to barn igjen på basen og at det andre barnet snart ble henta, og da ble det nok veldig kjedelig for mitt barn. Jeg ble litt satt ut og sa at jeg jobber til 16:00 som jeg gjør alle dager ellers i året og er da i barnehagen 16:10, så nei, det kan jeg dessverre ikke. Da jeg kom i barnehagen var mitt barn ferdig påkledd og det samme var den siste ansatte på avdelingen. Er dette virkelig vanlig? Det virka som de prøvde å sende hjem mitt barn for å kunne gå tidlig fra jobb?! Anonymkode: bcf81...9e6 39
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 17. desember 2020 Ja, de var nok gira på å komme seg tidlig hjem... Ikke uvanlig her i hvertfall! (Og samtidig er det full krise om noen henter 5 min for sent, slik at de må jobbe bittelitt over) Men å sende deg mld å spørre om du kan hente snart, det er faktisk nokså drøyt..!! Anonymkode: bdda8...4a5 97
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #3 Skrevet 17. desember 2020 Kanskje det er reduserte åpningstider for tida, pga jul eller korona, og du har ikke lest eposten? Ellers høres dette veldig merkelig ut... Anonymkode: a51d8...b9a 12
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 Populært innlegg #4 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg ble litt paff i går. Jeg satt på jobb og så fikk jeg melding fra barnehagen rundt 15:15: «Hei, har du mulighet til å hente X snart?» jeg ringte de opp og lurte på om barnet mitt hadde blitt syk, om det hadde skjedd noe eller om de hadde problemer med bemanningen. Den ansatte kunne da fortelle meg at det bare var to barn igjen på basen og at det andre barnet snart ble henta, og da ble det nok veldig kjedelig for mitt barn. Jeg ble litt satt ut og sa at jeg jobber til 16:00 som jeg gjør alle dager ellers i året og er da i barnehagen 16:10, så nei, det kan jeg dessverre ikke. Da jeg kom i barnehagen var mitt barn ferdig påkledd og det samme var den siste ansatte på avdelingen. Er dette virkelig vanlig? Det virka som de prøvde å sende hjem mitt barn for å kunne gå tidlig fra jobb?! Anonymkode: bcf81...9e6 Du tar nok ikke feil, de ville nok hjem tidlig. Altså vi har vel alle kjent på den gleden av å kunne gå hjem litt før, men det er absolutt ikke greit å ringe deg og spørre om du kan komme tidligere av den grunn! At de i sine egne tanker har ønsket at du dukket opp tidlig, helt greit. Men å faktisk spørre, ikke greit. Trodde det var vanlig for dem å vite at foreldre leverer barn i barnehagen for de selv har en jobb de må til. Anonymkode: f10d6...d05 66
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #5 Skrevet 17. desember 2020 Det er ikke greit med mindre det er redusert åpningstid. Ønske om å komme tidlig hjem er ingen grunn til å be foreldre hente Anonymkode: 17c2e...438 25
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 Populært innlegg #6 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kanskje det er reduserte åpningstider for tida, pga jul eller korona, og du har ikke lest eposten? Ellers høres dette veldig merkelig ut... Anonymkode: a51d8...b9a TS hadde ringt for å høre om det var noe spesielt, men det var det jo ikke. Jeg syns dette høres veldig rart ut, og det virket jo som det var den ansatte som ville hjem så fort som mulig. Tror jeg ville bare spurt litt rundt dette og si ifra at du misliker å bli oppringt fra bhg om det ikke er noe som har skjedd med barnet eller andre viktige beskjeder. Jeg syns den som var på vakt i bhg tråkket over en grense som ikke burde vært tråkket over. Anonymkode: fae7a...de4 50
Gjest Chroma Skrevet 17. desember 2020 #7 Skrevet 17. desember 2020 Enig med de som synes dette var merkelig.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #8 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Kanskje det er reduserte åpningstider for tida, pga jul eller korona, og du har ikke lest eposten? Ellers høres dette veldig merkelig ut... Anonymkode: a51d8...b9a Ta på deg brillene og les hi en gang til du! Anonymkode: f17ee...241 7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 Populært innlegg #9 Skrevet 17. desember 2020 What??! Nå fikk jeg helt hakeslepp her. Har jobbet i barnehage i over 30 år og har aldri hørt om, tenkt denne tanken selv eller opplevd noe lignende! Jeg blir nesten flau og skamfull på vegne av den som ringte deg. Man ber da virkelig ikke foreldre om å hente barnet sitt fordi de andre barna er hentet! Det er jo tvert i mot en ypperlig anledning for barnet som er igjen til å få alenetid og full oppmerksomhet fra den ansatte! Anonymkode: 1f72c...491 80
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #10 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): TS hadde ringt for å høre om det var noe spesielt, men det var det jo ikke. Jeg syns dette høres veldig rart ut, og det virket jo som det var den ansatte som ville hjem så fort som mulig. Tror jeg ville bare spurt litt rundt dette og si ifra at du misliker å bli oppringt fra bhg om det ikke er noe som har skjedd med barnet eller andre viktige beskjeder. Jeg syns den som var på vakt i bhg tråkket over en grense som ikke burde vært tråkket over. Anonymkode: fae7a...de4 Dette burde du gjøre, ts. Om barnehagen ber om at barnet hentes, burde det være pga sykdom o.l. Ikke at barnet skal hentes bare for å hentes. Ta å si fra til dem i morgen! Anonymkode: 5a786...d80 12
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #11 Skrevet 17. desember 2020 De neste dagene ville jeg ha hentet barnet mitt 1645 på trass. Anonymkode: 13cd9...d15 13
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #12 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg ble litt paff i går. Jeg satt på jobb og så fikk jeg melding fra barnehagen rundt 15:15: «Hei, har du mulighet til å hente X snart?» jeg ringte de opp og lurte på om barnet mitt hadde blitt syk, om det hadde skjedd noe eller om de hadde problemer med bemanningen. Den ansatte kunne da fortelle meg at det bare var to barn igjen på basen og at det andre barnet snart ble henta, og da ble det nok veldig kjedelig for mitt barn. Jeg ble litt satt ut og sa at jeg jobber til 16:00 som jeg gjør alle dager ellers i året og er da i barnehagen 16:10, så nei, det kan jeg dessverre ikke. Da jeg kom i barnehagen var mitt barn ferdig påkledd og det samme var den siste ansatte på avdelingen. Er dette virkelig vanlig? Det virka som de prøvde å sende hjem mitt barn for å kunne gå tidlig fra jobb?! Anonymkode: bcf81...9e6 Dette kan ikke være sant! Jeg jobber i barnehage, og dette er noe vi aldri ville finne på å gjøre. Vi får ikke gå fra jobb tidligere selv om barna er hentet. Det skal både vaskes og ryddes, og vi har alltid ting som skal gjøres som vi sliter med å finne tid til ellers. Så enten er dette tull, eller så er det uprofesjonelle ansatte i deres barnehage. Anonymkode: 7a655...a74 16
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #13 Skrevet 17. desember 2020 Takk! Da overreagerer jeg ikke. Vi er veldig fornøyd med barnehagen og de ansatte, og dette er en relativt ny vikar. Lurer på om jeg skal si i fra til ped.leder i morgen eller om jeg skal la være, vil ikke være «sladrete» heller. Skjønner jo hvis det er avspassering som må tas ut og at de ansatte vil hjem, det vil jo jeg også hehe, men synes det ble litt rart.. - TS. Anonymkode: bcf81...9e6 30
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 Populært innlegg #14 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk! Da overreagerer jeg ikke. Vi er veldig fornøyd med barnehagen og de ansatte, og dette er en relativt ny vikar. Lurer på om jeg skal si i fra til ped.leder i morgen eller om jeg skal la være, vil ikke være «sladrete» heller. Skjønner jo hvis det er avspassering som må tas ut og at de ansatte vil hjem, det vil jo jeg også hehe, men synes det ble litt rart.. - TS. Anonymkode: bcf81...9e6 Ville sagt fra til pedleder ja. Denne ansatte trenger tydelig mer opplæring for sånt gjør man ikke. Hilsen barnehagelærer Anonymkode: 9bfc9...3f5 68
Scoops Skrevet 17. desember 2020 #15 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette kan ikke være sant! Jeg jobber i barnehage, og dette er noe vi aldri ville finne på å gjøre. Vi får ikke gå fra jobb tidligere selv om barna er hentet. Det skal både vaskes og ryddes, og vi har alltid ting som skal gjøres som vi sliter med å finne tid til ellers. Så enten er dette tull, eller så er det uprofesjonelle ansatte i deres barnehage. Anonymkode: 7a655...a74 Vet at det er i veldig mange forskjellige barnehager vanlig og gå når siste barnet er hentet,mens andre barnehager ikke er lov ,så tull trenger det ikke å være selv om dere ikke får gå før. Uansett helt utrolig at de kan gjøre noe slikt visst de bare skal haste hjem.. Jeg kan skjønne at de kan kle på barnet og seg selv visst klokken er 16.30 (eller nåtid de stenger),men sånn som dette er jo bare ikke greit i det hele tatt 4
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #16 Skrevet 17. desember 2020 Hva er greien med at barnehageansatte mener barna kjeder seg når de er siste barnet igjen? Min datter på 12 år snakker fortsatt om den ene gangen hun måtte være i barnehagen onsdag før skjærtorsdag, og de kun hadde vært to barn. De hadde det kjempegøy, og det blir tydeligvis ikke glemt. Anonymkode: b92fc...f0b 29
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #17 Skrevet 17. desember 2020 Si fra i morgen, uten tvil!! Anonymkode: 77096...56d 7
sirenas Skrevet 17. desember 2020 #18 Skrevet 17. desember 2020 Hadde tatt en telefon rett til styrer. Det er faktisk langt i fra okay. 21
GammelKaktus Skrevet 17. desember 2020 #19 Skrevet 17. desember 2020 Dette hadde jeg klaget på, skriftlig. 7
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #20 Skrevet 17. desember 2020 17 minutter siden, AnonymBruker said: Takk! Da overreagerer jeg ikke. Vi er veldig fornøyd med barnehagen og de ansatte, og dette er en relativt ny vikar. Lurer på om jeg skal si i fra til ped.leder i morgen eller om jeg skal la være, vil ikke være «sladrete» heller. Skjønner jo hvis det er avspassering som må tas ut og at de ansatte vil hjem, det vil jo jeg også hehe, men synes det ble litt rart.. - TS. Anonymkode: bcf81...9e6 Må aldri finne på å si ifra eller sende mail. Sendte mail selv, som daglig leder tydligvis hadde delt med alle ansatte som da ble brydd av det. Saken var kritikk fra meg for å ringe meg å hente barnet pga litt snue, noe jeg synes er reinspikka bullshit. Dette var før Corona. Barnet mitt var helt i hundre og spiste godt, mao frisk og rask. Ble uglesett og fikk stadig stikk fra de ansatte. Det pågår den dag i dag, senest i går. Ikke si noe som helst og bytt barnehage. Du vil ikke trigge dem. Anonymkode: 59d7e...bbd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå