Gå til innhold

skal sende noe i posten


Gjest ikkevetjeg

Anbefalte innlegg

Gjest ikkevetjeg

skal sende et par gensere i posten, hvordan sendes dette rimeligst mulig? kan jeg pakke det inn i en pose, gjøre posen så liten som mulig og deretter sette på en stooor lapp med adresse og klistre på en haug med frimerker, eller må det mer til? hvor mye kan det koste??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pakkemottaker

Det er slutt på den tiden at man pakker inns selv. Du kjøper ferdig frankert eske som passer, på posten.

<Det blir ikke billigere å pakke inn selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid78

Hvis det du skal sende veier under en kilo, lønner det seg å pakke inn selv, for da kan du sende det som brev, hvis ikke så sparer du fra 10-50 kroner på å bruke postens egne esker, utifra hvor stor eske du må ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest megigjen

vet ikke hvor mye det veier, men det er snakk om 3 gensere bare. om jeg pakker detinn i en pose og tar ut luften av posen blir det fort lettere. -?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som regel er det billigst med eske ja.

Det er vel fordi det er lettere for postfolka å håndetere esker som har like størrelser, enklere det en masse pakker i alle slags former og størrelser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.posten.no/Portal/ProdukterOgTje...ke+01082005.htm

jeg forstod ikke dette jeg, om jeg kjøper en eske på posten såp koster det 84 kr for esken og for sendingen tilsammen på den minste esken??

men om jeg pakker den inn selv koster det 110 kroner for inntil 10 kilo??

da er dte jo billigst med eske??

Dette er målene på eskene...

Liten 32 x 23,5 x 4,5 cm kr 84,-

Medium 35 x 30 x 10 cm kr 97,-

Stor 47 x 26 x 18 cm kr 110,-

Ekstra stor 50 x 30 x 20 cm kr 142,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville pakket det så lite jeg kunne, tatt med adressen på en lapp og dratt til postkontoret å veid det og hørt hva som blir det billigste å gjøre, om jeg var deg.

lønner det seg da å sende det med postens eske, så finner du den minste som allikevel pakken din får plass i pga at du har pakket den liten, og trenger du ikke bruke eske, så klistrer du på adresselapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...