AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #101 Skrevet 17. desember 2020 PurpleRain skrev (2 minutter siden): Hva med når andre religioner har høytidsdager? Hvorfor er det greit å starte å snekre klokken 7 de dagene? Må evt en lovendring til hvis folk tilhørende andre religioner skal sikres helligdagsfred på sine høytidsdager. Dette kommer av at vi bor i Norge, og at det norske lovverket ennå er sterkt preget av det som inntil nylig var statsreligionen (kristendommen). Anonymkode: 2e94f...613
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #102 Skrevet 17. desember 2020 Jeg er ateist, og jobber ofte kristne helligdager og søndager. Om jeg har fri er det som en hvilken som helst annen fridag. Jeg synes disse dagene burde fjernes som felles/påtvungne fridager og erstattes av en ekstra ferieuke. Anonymkode: c8376...8b4
Frøkensina Skrevet 17. desember 2020 #103 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hvis ikke søndagen skal holdes hellig, så kan naboen bare dure på med sirkelsaga kl 07 på søndagsmorgenen, da? Det er greit for deg? Per i dag er dette (heldigvis) forbudt ved lov. Anonymkode: 2e94f...613 Ja dette ville jo blitt resultatet etter din egen logikk? I realiteten har alle godt av å ha en dag hvor det ikke er lov med masse støy, men hvis ro på søndager fra nå bare gjaldt de kristne (kristne etter din definisjon) så ville loven som sørger for den opphøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå