Gå til innhold

Tråden for vi som er i et "tynt" ekteskap/forhold.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Reiner med vi er flere... 

Desverre så sa samboeren min gjennom 10år at han var blitt litt lei. Han sier han ikke vet helt årsaken, men at han er veldig veldig glad i meg. Dette har igrunnen pågått i 2 mnd, og vi er her i hus enda. Jeg sier at han må ha tålmodighet og ikke gjøre beslutninger han kan angre på. Vi krangler overhodet ikke. Ikke utroskap (håper og tror ikke det), og vi er veldig gode venner. Er så redd om han vil vente til jula er over, så dra.. Er absolutt ikke sikkert han drar.  

Forstår ikke helt hva årsaken er hvis det. Han vil ikke snakke om det. Han er stille osv. Vi har 2 små barn som er felles og flere stebarn i bildet. 

Kjenner det er ekstent tunge dager. Vanskelig å stå opp å dra på jobb. 

Andre i min situasjon? 

Kvinne 34

Anonymkode: 27313...e57

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Reiner med vi er flere... 

Desverre så sa samboeren min gjennom 10år at han var blitt litt lei. Han sier han ikke vet helt årsaken, men at han er veldig veldig glad i meg. Dette har igrunnen pågått i 2 mnd, og vi er her i hus enda. Jeg sier at han må ha tålmodighet og ikke gjøre beslutninger han kan angre på. Vi krangler overhodet ikke. Ikke utroskap (håper og tror ikke det), og vi er veldig gode venner. Er så redd om han vil vente til jula er over, så dra.. Er absolutt ikke sikkert han drar.  

Forstår ikke helt hva årsaken er hvis det. Han vil ikke snakke om det. Han er stille osv. Vi har 2 små barn som er felles og flere stebarn i bildet. 

Kjenner det er ekstent tunge dager. Vanskelig å stå opp å dra på jobb. 

Andre i min situasjon? 

Kvinne 34

Det er rart med det. Når noen nære i vårt liv vil gå, vil vi ofte vite årsaken, og ha dem hos oss. Til tross for at de færreste selv vet hvorfor de mister følelser og at beste sjansen til å få dem tilbake ofte er å ta dem på ordet og sende dem avgårde. 

Anonymkode: 64499...d8c

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er rart med det. Når noen nære i vårt liv vil gå, vil vi ofte vite årsaken, og ha dem hos oss. Til tross for at de færreste selv vet hvorfor de mister følelser og at beste sjansen til å få dem tilbake ofte er å ta dem på ordet og sende dem avgårde. 

Men jeg er jo ikke forelsket selv etter alle disse årene. Men er så knyttet til han og jeg bare håper han endrer mening. Han er litt opp og ned der. Det er jo noen som velger å bli, tross at følelsene ikke er der helt 100%. 

Alle rutinene, samholdet med alle barna i bildet. Vil være helt surrealistisk å ikke ha dette livet mer. Føler jeg mister meg selv, gnisten k livet. Aldri kjent på dette før. Nesten litt panisk. 

Håper han blir. Vi har det jo ikke kjipt. Vi har så mye til felles her. Merkelig altså... ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men jeg er jo ikke forelsket selv etter alle disse årene. Men er så knyttet til han og jeg bare håper han endrer mening. Han er litt opp og ned der. Det er jo noen som velger å bli, tross at følelsene ikke er der helt 100%. 

Alle rutinene, samholdet med alle barna i bildet. Vil være helt surrealistisk å ikke ha dette livet mer. Føler jeg mister meg selv, gnisten k livet. Aldri kjent på dette før. Nesten litt panisk. 

Håper han blir. Vi har det jo ikke kjipt. Vi har så mye til felles her. Merkelig altså... ts

Skjønner godt han vil ut om du er såpass likegyldig til forholdet, og bare liker rutinene. "Vi har det jo ikke kjipt" er ingen erklæring om kjærlighet. 

• Liker 6
Skrevet

Hvordan er sexlivet og tenningen da? Hvis det er på plass, pleier mannen å holde seg noenlunde på plass også😅 Hvis det er rutinene og kosen rundt barna som er det eneste som betyr noe, er det lett for å kjede seg og bli litt lei. Viktig med par-tid innimellom (og tid fra hverandre kan også være gull verdt innimellom.) Et par glass vin når ungene er lagt, litt tull og tøys, eksperimentere litt i senga, huske på å holde seg attraktiv.. Dere klarer sikkert å fikse dette, men dere må gjøre en innsats begge to. Lykke til ❤️

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skjønner godt han vil ut om du er såpass likegyldig til forholdet, og bare liker rutinene. "Vi har det jo ikke kjipt" er ingen erklæring om kjærlighet. 

Man blir litt sånn etter mange år sammen. Alt blir en vane og man "glemmer" kjærligheten av og til. Det er da helt naturlig. Er du like forelsket hele tiden?  

Skrevet
Maggi2 skrev (7 minutter siden):

Hvordan er sexlivet og tenningen da? Hvis det er på plass, pleier mannen å holde seg noenlunde på plass også😅 Hvis det er rutinene og kosen rundt barna som er det eneste som betyr noe, er det lett for å kjede seg og bli litt lei. Viktig med par-tid innimellom (og tid fra hverandre kan også være gull verdt innimellom.) Et par glass vin når ungene er lagt, litt tull og tøys, eksperimentere litt i senga, huske på å holde seg attraktiv.. Dere klarer sikkert å fikse dette, men dere må gjøre en innsats begge to. Lykke til ❤️

Jo vet du hva? Det funker og har alltid funket bra!😁 Han sa det sist vi hadde (3 dager siden), at det iallefall ikke skulle stå på sexlivet. Jeg er 10år yngre enn han og er meget lysten. Så du sier noe der altså... ;)

Skrevet
Maggi2 skrev (10 minutter siden):

Tusen takk for lovende ord forresten😊💛

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Man blir litt sånn etter mange år sammen. Alt blir en vane og man "glemmer" kjærligheten av og til. Det er da helt naturlig. Er du like forelsket hele tiden?  

Rutinene var ikke det jeg savna da eksen dro etter 13 år, men nærheta, sexen, samholdet og følelsen av å være hverandres partner in crime. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Wow, skjønner godt at han vil ut!

Nei, man kan ikke glemme kjærligheten av og til, og samtidig ha et godt forhold.

Anonymkode: 08595...15f

• Liker 3
Skrevet

Ikke sånn for å være pessimist altså men det er meget sjelden en mann forlater damen sin som han i tillegg får sex av med mindre det er en annen dame inni bildet. 

Anonymkode: c3f2e...a6b

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke sånn for å være pessimist altså men det er meget sjelden en mann forlater damen sin som han i tillegg får sex av med mindre det er en annen dame inni bildet. 

Anonymkode: c3f2e...a6b

Jeg lurer på hvilken statistikk du baserer akkurat dette på.

Anonymkode: db0e4...2ad

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har dere sex?

Anonymkode: 22723...62a

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er du klar over at kjærlighet og forelskelse ikke er det samme?

Det mannen din føler er verken forelskelse eller kjærlighet lenger. Han har mistet begge deler mot deg. Når kjærligheten for deg forsvinner ser han ikke lenger poenget i å bli værende. Etter mange år sammen forsvinner for mange forelskelsen, men kjærligheten er den som tar helt over. Og enten dør kjærligheten ut etter hvert, ellers så blir den værende. 

Anonymkode: 5a053...adb

• Liker 2
Skrevet

Har dere sex?

Anonymkode: 22723...62a

Ja, han vil ha omtrent annen-tredje hver dag. Jeg sier han, fordi han tar initiativ til det. 

Skrevet

Er du klar over at kjærlighet og forelskelse ikke er det samme?

Det mannen din føler er verken forelskelse eller kjærlighet lenger. Han har mistet begge deler mot deg. Når kjærligheten for deg forsvinner ser han ikke lenger poenget i å bli værende. Etter mange år sammen forsvinner for mange forelskelsen, men kjærligheten er den som tar helt over. Og enten dør kjærligheten ut etter hvert, ellers så blir den værende. 

Anonymkode: 5a053...adb

Vi er opp og ned i kjærligheten. Han viser samtidig at han bryr seg. Ikke sikkert han drar. Da tenker jeg han aller mest vil bli pågrunn av familielivet, at han ikke helt klarer å gi slipp på det. 

Skrevet

Ja, er i en lignende situasjon, men vi har ikke barn.

Jeg har levd slik i flere måneder nå, og opplever det som ren tortur. Ligger på gjesterommet og gråter i timesvis hver eneste natt. Det er nesten så jeg ønsker at han bare river av plasteret og blir ferdig med det. For meg er han jo den store kjærligheten, men han innrømmet å aldri ha hatt annet enn vennefølelser for meg i årene vi har delt sammen.

Anonymkode: 5ad43...084

• Liker 4
Skrevet

Vondt... sånt gjør en usikker😥 

Hvordan har dere det ellers? Gode på å finne på koselig  og gøy ting sammen? Hvordan er samtaler?  Kan dere tulle og tøyse litt sammen i en ellers så grå og kjedelig hverdag med fullt av rutiner? - Etterpå, om alt dette er til stede håper jeg det er god sex også🙂 Vet bare med meg selv at om det meste av det første mangler, så mangler også sexlysten etterhvert.. og jeg har vært i et par sånne forhold.. Blitt til gode venner, men ingenting mer😑

Har tenkt litt nå i disse koronatider også...- Tror kanskje det til tider kan være litt mer vrient finne på like mye med sin partner også...Mye er stengt, mye avlyst med mer... 🤨

Anonymkode: 5eea9...59a

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja, han vil ha omtrent annen-tredje hver dag. Jeg sier han, fordi han tar initiativ til det. 

Er det kun han som tar initiativ? I såfall hvorfor tar ikke du iniativ? Viser du ham kjærlighet i hverdagen?

Anonymkode: 8af43...a7c

Skrevet

Ja, vi har et veldig vanskelig forhold akkurat nå fordi han har vært psykisk syk over flere år. Det har vært så mange vonde hendelser, tillitsbrudd og svik i løpet av de årene at jeg sliter med å ha de samme følelsene som før. Han begynner å bli bedre, så vi kjemper på. Men det er ikke lett, ofte har jeg lyst til å dra. Men samtidig vil jeg jo helst at vi skal klare oss gjennom det også, for jeg er jo glad i ham. Vi har også et lite barn (var gravid og fødte oppi det hele), og det beste er om vi klarer å holde sammen :)  Men ikke for enhver pris, hvis jeg har det bedre alene så kommer jeg ikke til å klamre meg fast for barnets eller hans skyld. 

Anonymkode: ef16f...fb1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...