AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #1 Del Skrevet 17. desember 2020 I september på den ordinære ultralyden fikk jeg ny time til kontroll i uke 32 (som er i morgen) men jeg fikk ikke noe beskjed om hvorfor så jeg tenkte at dette var noe alle hadde. Men nå er det flere som sier de bare hadde den ordinære ultralyder og vanlige kontroller hos jordmor utenom. Har du vært på sånn time på sykehuset i uke 32? Hva gjorde de og hvorfor var du der? Anonymkode: fe9cf...595 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #2 Del Skrevet 17. desember 2020 Jeg vet ikke helt sikkert, men tror det er vekstkontroll. Har du bmi som tilsvarer overvekt? Eller svangerskapsdiabetes? Anonymkode: 9e436...efb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #3 Del Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vet ikke helt sikkert, men tror det er vekstkontroll. Har du bmi som tilsvarer overvekt? Eller svangerskapsdiabetes? Anonymkode: 9e436...efb Nei, ingen av delene. Anonymkode: fe9cf...595 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #4 Del Skrevet 17. desember 2020 Noen få sykehus i Norge har vekstkontroll i uke 32 med UL som del av standard svangerskapsomsorg, herunder Skien/Porsgrunn. Det er imidlertid ikke vanlig i resten av landet. Anonymkode: a7641...8a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #5 Del Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, ingen av delene. Anonymkode: fe9cf...595 Hmm, da hadde jeg spurt i morgen😅 Kanskje noe med plassering av morkaken/navlesnoren? Kan sikkert være mye forskjellig. Anonymkode: 9e436...efb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #6 Del Skrevet 17. desember 2020 Hun sa på ultralyd i uke 19 at morkaka lå ved fremre vegg. Men ingen fler kommentarer rundt det. Er ikke det normalt?😬 Anonymkode: fe9cf...595 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #7 Del Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun sa på ultralyd i uke 19 at morkaka lå ved fremre vegg. Men ingen fler kommentarer rundt det. Er ikke det normalt?😬 Anonymkode: fe9cf...595 Som sagt vanlig i Skien/Porsgrunn. Anonymkode: a7641...8a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #8 Del Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Som sagt vanlig i Skien/Porsgrunn. Anonymkode: a7641...8a3 Hva har det med vekstkontroll å gjøre? Anonymkode: fe9cf...595 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #9 Del Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva har det med vekstkontroll å gjøre? Anonymkode: fe9cf...595 Hva mener du? Som jeg skrev over, har sykehusene her et tilbud om vekstkontroll til alle gravide i uke 32. Tilhører du dette helseforetaket? Hvis ja, er forklaringen din der. Anonymkode: a7641...8a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #10 Del Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva har det med vekstkontroll å gjøre? Anonymkode: fe9cf...595 Skjønner du ikke hva en vekstkontroll er for noe? Det er kontroll av veksten til barnet i magen, og det tilbys alle gravide i Skien/Porsgrunn. Anonymkode: a1332...190 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #11 Del Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skjønner du ikke hva en vekstkontroll er for noe? Det er kontroll av veksten til barnet i magen, og det tilbys alle gravide i Skien/Porsgrunn. Anonymkode: a1332...190 Mente hva det har med plassering på morkaka å gjøre. Jeg hører ikke til der, men innlandet. Anonymkode: fe9cf...595 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rem Skrevet 17. desember 2020 #12 Del Skrevet 17. desember 2020 Det er kontroll fordi morkaka ligger på fremre vegg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #13 Del Skrevet 17. desember 2020 Jeg tilhørte sykehuset i Skien/Porsgrunn, så jeg hadde også den kontrollen. De sjekket veksten, som andre sier, i tillegg til at organer ble sjekket igjen. Denne undersøkelsen var kortere enn TUL. Anonymkode: 30561...495 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #14 Del Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Mente hva det har med plassering på morkaka å gjøre. Jeg hører ikke til der, men innlandet. Anonymkode: fe9cf...595 Det er mulig Innlandet også har vekstkontroll for alle i uke 32. Hvis du ikke har hørt noe om avvik på OUL eller har tilleggsfaktorer, så er nok sykehuset ditt ett av sykehusene som praktiserer vekstkontroll for alle i uke 32. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tilhørte sykehuset i Skien/Porsgrunn, så jeg hadde også den kontrollen. De sjekket veksten, som andre sier, i tillegg til at organer ble sjekket igjen. Denne undersøkelsen var kortere enn TUL. Anonymkode: 30561...495 Jeg mente selvfølgelig OUL her. Anonymkode: 30561...495 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #15 Del Skrevet 17. desember 2020 Jeg fikk beskjed på OUL at morkaken lå for langt nede/ i veien for fødekanal. Måtte tilbake i uke 32 for å sjekke om den hadde flyttet på seg, eventuelt informasjon om prosess videre. Anonymkode: c0857...518 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #16 Del Skrevet 18. desember 2020 Jeg har ekstra UL i uke 34, har noe lakuner ( tror jeg det het) i morkaka som de tok en ekstra titt på. Ble såå stressa og spurte og gravde hos legen. Han sa til slutt: I Norge sjekker man heller en ekstra gang en ikke, selv om det er minimal sjanse for at noe er galt. Tror bare de følger veldig bra opp her og sjekker ting de aldri hadde sjekka for typ 20 år siden. Det er jo bra! Var det no alvorlig hadde du visst om det nå ja! Men bare spør og grav. Jeg spør alltid rett ut: er dette farlig for barnet? Får alltid veldig betryggende svar 😃 Som gravid kan man velge to veier, kose seg og tenke at dette er verdens mest naturlige ting og stort sett går det bra. Eller man kan lese og studere alle hvis om atte historier og bekymre seg i hjel. Det er egentlig ingen hokus pokus å få en unge vel? Jorden er overbefolket hehe Anonymkode: c19e0...564 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #17 Del Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 17.12.2020 den 17.10): Jeg fikk beskjed på OUL at morkaken lå for langt nede/ i veien for fødekanal. Måtte tilbake i uke 32 for å sjekke om den hadde flyttet på seg, eventuelt informasjon om prosess videre. Anonymkode: c0857...518 Akkurat det samme her. Anonymkode: 5c8c5...83e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #18 Del Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Akkurat det samme her. Anonymkode: 5c8c5...83e Her og! Anonymkode: 5c15b...32d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #19 Del Skrevet 19. desember 2020 On 12/17/2020 at 3:18 PM, AnonymBruker said: I september på den ordinære ultralyden fikk jeg ny time til kontroll i uke 32 (som er i morgen) men jeg fikk ikke noe beskjed om hvorfor så jeg tenkte at dette var noe alle hadde. Men nå er det flere som sier de bare hadde den ordinære ultralyder og vanlige kontroller hos jordmor utenom. Har du vært på sånn time på sykehuset i uke 32? Hva gjorde de og hvorfor var du der? Anonymkode: fe9cf...595 Ja, jeg var det. Morkaken satt litt langt ned på ordinær ultralyd, så de skulle bare sjekke at detn ikke dekket over åpningen. (Om den sitter foran åpningen så må baby tas med keisersnitt.) Anonymkode: f7d07...e95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå