powerpuffen Skrevet 17. desember 2020 #1 Skrevet 17. desember 2020 Altså, jeg må være tidenes pingle, men jeg brakk meg noe så sinnsykt av å få pinnen i halsen. Nesa var null problem for meg, men halsen? Jeg orker ikke... Vi snakker ikke om litt brekninger, men jeg brakk meg kanskje 8-10 ganger før hun som testet meg var fornøyd. Skal ta en ny test i neste uke. finnes det noe som helst kjerringråd for å redusere brekningsrefleksen noe? Bør jo i utgangspunktet ikke være noe problem for en voksen å gjennomføre dette, men jeg har så sterk brekningsrefleks.. 1
tindar Skrevet 17. desember 2020 #2 Skrevet 17. desember 2020 Jeg også brakk meg veldig første gang jeg tok testen. Tok den på nytt for to dager siden, og hadde ingen problemer med det. Så det kan godt hende du/vi bare var uheldige med personen som tok testen sist. Det går nok fint. Lykke til 1
Alt_er_opptatt Skrevet 17. desember 2020 #3 Skrevet 17. desember 2020 Må du ta både i halsen og nesen da?
powerpuffen Skrevet 17. desember 2020 Forfatter #4 Skrevet 17. desember 2020 Alt_er_opptatt skrev (2 minutter siden): Må du ta både i halsen og nesen da? Virker slik. Da jeg tok testen sist virket det som om halsen ikke var til å unngå, selv om testen fra nesen er det sikreste såvidt jeg vet.
Tordensky Skrevet 17. desember 2020 #5 Skrevet 17. desember 2020 Første gang jeg tok var det bare i halsen. Tok 3 forsøk før hun sa at det sikkert var greit. Jeg brakk meg så sykt... Andre gang jeg tok testen tok det 7 forsøk og 2 testpinner for jeg brakk meg sånn at jeg kom borti pinnen med tungen.. Verste jeg har vært med på. Da tok hun også i nesen og den kjente jeg ikke en gang! Har ikke annen trøst til deg enn at jeg føler med deg og gleder meg til blodprøven eller spyttprøven kommer! 2
Sirinna Skrevet 17. desember 2020 #6 Skrevet 17. desember 2020 Du kan bare si fra at du kun vil testes i nesen. Det er du som bestemmer det. 1
powerpuffen Skrevet 18. desember 2020 Forfatter #7 Skrevet 18. desember 2020 Sirinna skrev (16 timer siden): Du kan bare si fra at du kun vil testes i nesen. Det er du som bestemmer det. Virkelig???? Hun var veldig bestemt sist på at hun MÅTTE ta i halsen. Her var det ingen nåde 🙄 får høre med neste som tester hvordan de forholder seg til dette og bare presisere at de får tåle både brekninger og oppkast om jeg får den i halsen.
Gjest Chroma Skrevet 18. desember 2020 #8 Skrevet 18. desember 2020 Sprinkle skrev (3 minutter siden): Virkelig???? Hun var veldig bestemt sist på at hun MÅTTE ta i halsen. Her var det ingen nåde 🙄 får høre med neste som tester hvordan de forholder seg til dette og bare presisere at de får tåle både brekninger og oppkast om jeg får den i halsen. De kan selvsagt ikke tvinge deg dersom du sier at du ikke vil. Det holder helt sikkert å bare teste i nesen, de gjør jo det mange steder!
powerpuffen Skrevet 18. desember 2020 Forfatter #9 Skrevet 18. desember 2020 Chroma skrev (4 minutter siden): De kan selvsagt ikke tvinge deg dersom du sier at du ikke vil. Det holder helt sikkert å bare teste i nesen, de gjør jo det mange steder! I Norge også? Ser at de gjør det slik i USA iallfall
Gjest Chroma Skrevet 18. desember 2020 #10 Skrevet 18. desember 2020 Sprinkle skrev (Akkurat nå): I Norge også? Ser at de gjør det slik i USA iallfall Jeg bor i Bergen og har kun tatt i nesen. Begge barna mine som har tatt test tok også kun i nesen. Har hørt at det gjøres forskjellig, noen tester kun i halsen, noen kun i nesen og noen begge.
powerpuffen Skrevet 18. desember 2020 Forfatter #11 Skrevet 18. desember 2020 Chroma skrev (11 minutter siden): Jeg bor i Bergen og har kun tatt i nesen. Begge barna mine som har tatt test tok også kun i nesen. Har hørt at det gjøres forskjellig, noen tester kun i halsen, noen kun i nesen og noen begge. Da skal jeg be om å få kun i nesen!
SoftKitty Skrevet 18. desember 2020 #12 Skrevet 18. desember 2020 Øv litt hjemme på forhånd? Litt kort tid å øve på da men man kan øve seg opp til å kontrollere brekningsrefleksen sin. Det viktigste er å puste rolig og bare fokusere på noe annet enn følelsen i halsen, så er det etterhvert lettere. 1
powerpuffen Skrevet 18. desember 2020 Forfatter #13 Skrevet 18. desember 2020 SoftKitty skrev (41 minutter siden): Øv litt hjemme på forhånd? Litt kort tid å øve på da men man kan øve seg opp til å kontrollere brekningsrefleksen sin. Det viktigste er å puste rolig og bare fokusere på noe annet enn følelsen i halsen, så er det etterhvert lettere. Jeg gjorde det, men det hjalp ikke når jeg sto der
MoKath Skrevet 21. desember 2020 #14 Skrevet 21. desember 2020 Jeg må sannsynligvis teste meg nå og gruer meg veldig til å ta den i nesen. Kanskje jeg bare kan ta i halsen?
powerpuffen Skrevet 24. desember 2020 Forfatter #15 Skrevet 24. desember 2020 Beklager litt sent svar! Jeg måtte ta både i halsen og nesen. Gikk mye bedre denne gangen faktisk. Har du testet deg? Hvordan gikk det? 1
KillerKitty Skrevet 26. desember 2020 #16 Skrevet 26. desember 2020 Kan det oppleves verre å ta testen i halsen om man har hatt bulimi? Jeg er redd for å spy om jeg må ta testen. Har ikke bulimi nå, men redd for at jeg automatisk spyr om jeg får noe ned i halsen.
powerpuffen Skrevet 27. desember 2020 Forfatter #17 Skrevet 27. desember 2020 (endret) KillerKitty skrev (På 26.12.2020 den 1.07): Kan det oppleves verre å ta testen i halsen om man har hatt bulimi? Jeg er redd for å spy om jeg må ta testen. Har ikke bulimi nå, men redd for at jeg automatisk spyr om jeg får noe ned i halsen. Det vet jeg dessverre ikke, da jeg ikke har hatt bulimi. Jeg valgte å komme fastende til testen, bare i tilfelle 😅 Endret 27. desember 2020 av Sprinkle
Anbefalte innlegg