AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #1 Skrevet 17. desember 2020 Nettopp hatt en og fikk veldig dårlig karakter. Kom ikke som noe sjokk, siden jeg alltid presterer dårligere på muntlig. Får alltid tilbakemelding om at jeg må være mer frempå og virke mer sikker på stoffet. Er veldig rolig og beskjeden av meg, så slike presentasjoner gir meg mye hjerneteppe og usikkerhet. Hvordan kan jeg bli bedre på dette? Tenker til neste gang, skal nok forbedre karakteren om ett år.. Anonymkode: 7cfb0...5ad
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #2 Skrevet 17. desember 2020 Du bør kunne stoffet så godt at du "eier" det, og kan trekke linjer mellom ulike deler av pensum. Da blir samtalen mer naturlig og du viser god forståelse, og kan "kamuflere" usikkerheten. Jeg anbefaler å lage punktvise sammendrag til hvert tema, og øve deg på å presentere det høyt. Tegn også gjerne tankekart, hvor du fletter temaene sammen. Da er det enklere å komme på hva som er relevant å dra inn videre av pensum i eksamenssituasjonen. Jeg er også super nervøs for muntlige eksamener, men sammendrag og mye øving på å presentere pensum har gjort at jeg har fått god karakter likevel. Prøver også å roe nervene med pusteteknikker og å minne meg selv på at det finnes verre ting enn om eksamen ikke går superbra 🙂 Sensor er på ditt lag, og vil at du skal vise frem det du kan! Anonymkode: cffd6...12f
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #3 Skrevet 17. desember 2020 Snakk MASSE om stoffet med medstudenter. Du må være trygg på å formulere deg. Når du kan stoffet vil du også lettere kunne diskutere og reflektere over det, da blir du også tryggere på det. Anonymkode: 0c0b6...abd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå