AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #1 Skrevet 17. desember 2020 De utnytter andre for å tilfredsstille eget behov. Det er kvalmt og unaturlig. Anonymkode: 67bda...b69 4
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #2 Skrevet 17. desember 2020 Hvordan mener du at det er utnyttelse å "ordne seg et barn"? I form av assistert befruktning, liksom? Anonymkode: db06e...de8 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #3 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan mener du at det er utnyttelse å "ordne seg et barn"? I form av assistert befruktning, liksom? Anonymkode: db06e...de8 De utnytter barnet. Anonymkode: 67bda...b69 1
Frøyamor Skrevet 17. desember 2020 #4 Skrevet 17. desember 2020 Jeg tenker det faktisk er verre å «ordne seg et barn», enn å kjøpe sex. 9
Rotemor Skrevet 17. desember 2020 #5 Skrevet 17. desember 2020 Du fpr bestemme deg for hvilken debatt du vil ha. Sammenligningen lar seg ikke gjøre. Det er som å sammenligne epler og gravemaskiner. 11
Gjest shash90 Skrevet 17. desember 2020 #6 Skrevet 17. desember 2020 Jeg syns de foreldrene som får barn og ikke er i stand til å ta vare på barnet er like ille som incels.
Rotemor Skrevet 17. desember 2020 #7 Skrevet 17. desember 2020 shash90 skrev (1 time siden): Jeg syns de foreldrene som får barn og ikke er i stand til å ta vare på barnet er like ille som incels. Det var vel i overkant generaliserende.... Det skjer uforutsette ting i alles liv. Med mindre du er et barn så er denne kommentaren svært lite reflektert. 5
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #8 Skrevet 17. desember 2020 Rotemor skrev (2 minutter siden): Med mindre du er et barn så er denne kommentaren svært lite reflektert. Heldigvis hører det til sjeldenhetene at folk gjør det her på KG, skriver lite reflekterte kommentarer. Anonymkode: 3de98...7a9
T-Rex Skrevet 17. desember 2020 #9 Skrevet 17. desember 2020 (endret) Det var en ekstremt snodig sammenligning. Endret 17. desember 2020 av T-Rex 8
herzeleid Skrevet 17. desember 2020 #10 Skrevet 17. desember 2020 Jeg vet ikke hva som legges i å "ordne seg" barn og jeg synes "ille" er en vanskelig størrelse å forholde seg til. Samtidig tenker jeg at det å velge å få et barn med en tilfeldig mann som ikke ønsker det, velge få barn som aldri får oppleve å ha en far eller to foreldre eller velge å "stille sin sed til disposisjon" for enslige og dermed være med å sette til verden barn som ikke får ha en far eller to foreldre, i likhet med prostitusjon er etisk vanskelige problemstillinger. 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #11 Skrevet 17. desember 2020 Herregud, for en umulig sammenligning 🙈🤪 Du mener barn utnyttes ved å FØDES? Alternativet er å ikke eksistere 😀 Anonymkode: bd0da...f52 3
Gjest shash90 Skrevet 17. desember 2020 #12 Skrevet 17. desember 2020 Rotemor skrev (3 timer siden): Det var vel i overkant generaliserende.... Det skjer uforutsette ting i alles liv. Med mindre du er et barn så er denne kommentaren svært lite reflektert. Sier alle som ikke klarer å ta vare på barna. Jeg snakker om foreldre som slår barn og mishandler de. Ikke de som har dårlig råd og er fattige. Du er lite reflektert selv, ikke kan du tolke litt engang.
linsejesus Skrevet 17. desember 2020 #13 Skrevet 17. desember 2020 Jeg ser flere betenkeligheter ved å bevisst sette farløse barn til verden enn å kjøpe sex. Men det kommer selvsagt an på situasjonen: hvis noen frivillig selger sex ser jeg ikke det moralske problemet. Og kvinner som velger sæddonor har sannsynligvis et så sterkt morsinstinkt og ønske om å få barn at de vil bli bedre mødre enn mange av dem som får barn med en fast partner. Det vil aldri være tvil om at barnet var ønsket. Likevel skurrer det for meg at folk bevisst velger å skape et menneske som ikke skal ha sin biologiske far til stede, eller enda verre, aldri få vite hvem han er. 1
Rotemor Skrevet 17. desember 2020 #14 Skrevet 17. desember 2020 shash90 skrev (1 time siden): Sier alle som ikke klarer å ta vare på barna. Jeg snakker om foreldre som slår barn og mishandler de. Ikke de som har dårlig råd og er fattige. Du er lite reflektert selv, ikke kan du tolke litt engang. Andre skal ikke måtte tolke. Du må skrive presist. Du gjentar «alle som ikke klarer å ta vare på barna sine». det du faktisk skriver er at foreldre som blir psykisk eller fysisk syke eller på annen måte mister muligheten til å gi bra nok omsorg er like ille som incels. Men du mener det motsatte?? Eller? For du skjærer alle under en kam. Jeg er ikke lite reflektert når jeg krever av meddebattanter at de skriver det de mener. Det er vel omvendt. Prøv speil.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #15 Skrevet 17. desember 2020 Kvinne kjøper kroppsvæske. Hvordan kan det være like ille som å leie en annen persons kropp på timebasis? Anonymkode: 5837b...38f 1
Zienna Skrevet 17. desember 2020 #16 Skrevet 17. desember 2020 Hvis du med "ordne seg et barn" mener å lure en mann til å ha sex med seg i hensikt å bli gravid, så er jeg enig med deg. Lyver hun bevisst, f.eks. ved å si at hun bruker prevensjon når ikke gjør, så er det bedrag og utnytting. Da utnytter hun en annens godtroenhet og naivitet bevisst. Derimot har jeg all respekt for de kvinnene som tar en ordentlig og veloverveid beslutning om å bruke donor og sædinseminasjon. Disse kvinnene kan med stolthet fortelle sannheten til barnet sitt.
Silva Pluvialis Skrevet 17. desember 2020 #17 Skrevet 17. desember 2020 Du mener altså at det er like ille å skape et barn man gir omsorg og kjærlighet til som å utnytte en prostituert? Seriøst? Det siste er i tillegg ulovlig. 4
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #18 Skrevet 17. desember 2020 linsejesus skrev (2 timer siden): Jeg ser flere betenkeligheter ved å bevisst sette farløse barn til verden enn å kjøpe sex. Men det kommer selvsagt an på situasjonen: hvis noen frivillig selger sex ser jeg ikke det moralske problemet. Og kvinner som velger sæddonor har sannsynligvis et så sterkt morsinstinkt og ønske om å få barn at de vil bli bedre mødre enn mange av dem som får barn med en fast partner. Det vil aldri være tvil om at barnet var ønsket. Likevel skurrer det for meg at folk bevisst velger å skape et menneske som ikke skal ha sin biologiske far til stede, eller enda verre, aldri få vite hvem han er. Jeg antar du har vokst opp med to biologiske foreldre som er frisk og normal siden du tror det er bra for alle barn å ha to biologiske foreldre som er til stede? Tro meg, det er ikke sånn for alle, og det kan jeg personlig skrive under på. Jeg skulle ønske jeg hverken visste eller måtte ha min biologiske mor til stede i min oppvekst. Selv om jeg tross alt har greid meg bra og har det greit og til og med er både psykisk frisk og har høy utdannelse (og det skulle man ikke tro var mulig med alt jeg har gått igjennom), så hadde jeg hatt det mye bedre med bare 1 forelder, altså min far. Og noen barn har det bedre uten noen av sine biologiske foreldre. Man trenger ikke to biologiske foreldre for å få en god oppvekst. Anonymkode: d67c7...d52 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #19 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 timer siden): De utnytter andre for å tilfredsstille eget behov. Det er kvalmt og unaturlig. Anonymkode: 67bda...b69 Betalt voldtekt det vil si seksuell penetrasjon av en kvinne som ikke ønsker det og opplever det som den fornedringen det er, er noe annet enn at en kvinne produserer, føder og ivaretar økonomisk praktisk og følelsesmessig omsorg for eget barn. Men jeg antar du er "gutt 15". Anonymkode: 5bba0...fd6 2
Gjest shash90 Skrevet 17. desember 2020 #20 Skrevet 17. desember 2020 Rotemor skrev (42 minutter siden): Andre skal ikke måtte tolke. Du må skrive presist. Du gjentar «alle som ikke klarer å ta vare på barna sine». det du faktisk skriver er at foreldre som blir psykisk eller fysisk syke eller på annen måte mister muligheten til å gi bra nok omsorg er like ille som incels. Men du mener det motsatte?? Eller? For du skjærer alle under en kam. Jeg er ikke lite reflektert når jeg krever av meddebattanter at de skriver det de mener. Det er vel omvendt. Prøv speil. Hold deg til tema du. Her sammenligner vi ting vi ikke kan sammenligne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå