Gå til innhold

Hvordan er stemningen ved middagsbordet hjemme hos deg og din familie? Snakker dere godt sammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det dårlig stemning?

Anonymkode: 4ad49...e19

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

OBS. høy lyd på slutten. 

Skrevet

Bedre enn det der, i hvert fall 😆 

Norsk film fra 70-80 tallet, grøss og gru

Anonymkode: cde16...c73

• Liker 2
Skrevet

Vi har alltid god stemning med middagsbordet, og det er den tiden vi kan snakke om ting vi skal gjøre, hvordan dagen har vært eller andre ting som er viktig der og da :) 

Skrevet

Ved måltidene er det ofte slik at jeg holder praten i gang, spør barna om dagen deres, om hva som har hendt på skolen, el andre ting. I starten, de første par minuttene, er det alltid hyggelig. SÅ: Storesøster blir kjempesint på grunn av at lillebror tygger med munnen åpen. Hun er over gjennomsnittet var på spiselyder. Jeg prøver å støtte lillebror selv om jeg også irriterer meg over slafsing, sier at fra NÅ skal lillebror holde munnen igjen, prøver å smile og glatte over, han prøver så godt han kan. Vi spiser videre, mens storesøster skuler på lillebror, og bare venter på at han skal glemme seg igjen og tygge med munnen åpen. Når det skjer (og det skjer alltid, før det går lang tid), blir hun rasende, og løper ut for å hente øreklokker. Lillebror blir lei seg. Mannen min blir sint på storesøster, storesøster tar med seg tallerkenen ut i stua.

Vi har aldri knekkebrød hjemme hos oss, det er å be om bråk. :)

Anonymkode: e4d71...49b

• Liker 3
Skrevet

Håper ingen har det slik rundt middagsbordet!! 

Anonymkode: 8dd7d...2a6

Skrevet

Jeg måtte faktisk spørre barna nå om vi har kranglet noensinne ved middagsbordet. Gutten sier nei, jenta sier at vi har diskutert. Diskutering i vår familie er det enkelte vil kalle kverulering. Uansett en ganske lystbetont greie som vi anser som god sport.

Selvfølgelig aldri håndgemeng, vi har et møblert hjem.

Skrevet

For det meste bra. Sitter kun i helgene sammen og spiser, tidsklemma. Lillebror sier gåter og vi gjetter. Den som gjetter rett må fortelle neste gåte osv. Er litt lei, men det er litt koselig også da.  

Anonymkode: b7ae3...0d1

Skrevet

Som regel bare kos. Hjalp godt på når vi/minsten etter mye mas fikk enighet på at alt skal smakes på uansett. Veldig kresen fyr.

Anonymkode: a9019...a58

Skrevet

Slik var mine opplevelser rundt middagsbordet som barn. Som voksen får jeg skikkelig angst når jeg er i besøk og må sitte rundt et bord med andre. 

Anonymkode: 8d49d...180

Skrevet

Jeg er vokst opp i en familie med veldig høy takhøyde - også ved middagsbordet. Vi spøker og ler, praten går lett og enkelte middager har rett og slett endt opp i latterkramper. Synes det er helt herlig. ❤️ 

Samboer sin familie er det heldigvis likedan med. Ikke like mye moro som hos min familie nødvendigvis, men god stemning også der ved middagsbordet. 

Anonymkode: dcbf0...99b

Skrevet

Dette har jeg også lurt på. Vi er en familie på 5, og vi spiser alltid middag sammen rundt middagsbordet. Jeg føler at jeg er den eneste som prøver å holde praten i gang med å spørre om åssen folk har hatt det på jobb, skole og barnehage. Samboeren er fullstendig oppslukt i maten og litt i sin egen verden, og ungdommen er ikke spesielt interessert i å si noe. Så føler noen ganger vi er en unormal familie som ikke prater og ler rundt middagsbordet:P 

Anonymkode: 51134...e3d

Skrevet

Hos oss er det oftest helt stille. Ofte kjefter/kverulerer pappa litt med samboeren fordi hun har pynta seg for mye, sier noe feil feks "åå så deilig med fiskegrateng i dag:)" hvor han raser ut med "ER DET OGSÅ FEIL??? ER JO BARE JEG SOM GJØR ALT!! LAG DIN EGEN MAT. SKAL SLUTTE Å LAGE MAT JEG, SÅ KAN DERE SE HVOR LENGE DERE KLARER DERE" Yes, han drar inn oss alle selv om han snakker med en person. Man vet egentlig aldri om han klikker eller tar det man sier med et stoneface. HATER å spise middag samlet. Men det gjør vi dessverre ofte. Sliter med å få i meg mat fordi jeg blir helt stressa over hvor anspent situasjonen er. Hvertfall for min del, for jeg hater å få kjeft og høye stemmer uten grunn for det. 

Anonymkode: 37866...298

Skrevet

Hos oss er det gjennomgang av dagen, historier og mye latter. Kan også være diskusjoner, men alltid god stemning. Ofte er, utenom nå for tiden, venner og kjærester rundt bordet også. Nå begynner de å bli så stor, en er student og en som jobber/trener mye, så vi utnytter de måltidene vi har sammen. Beste stunden på dagen.

Anonymkode: 594ec...757

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...