AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #1 Skrevet 17. desember 2020 Så jeg kommer sikkert til å bli krenket nå, hvis noen nevner mitt område🤣. Jeg starter Overvurdert - Holmenkollåsen etter Besserud, langt til byen, tåkete, lang vinter, bare høyrefolk overalt, vulgære 70-tallshus - Snarøya, langt fra byen, dårlig kollektivdekning, bare høyrefolk overalt, lite spennende arkitektur. Tett i tett med dølle hus. Undervurderte - Risløkka , et veldig hyggelig område ikke så fortettet enda( men det er vel ikke lenge til) - Godlia, hyggelig område med pene boliger og gode solforhold. Utsikten er god for en del hus. Kort vei til byen og marka. Ikke superflashy - Løren/Hasle, Villaområdet er veldig fint, stille og samtidig kort vei til byen. - Arctanderbyen og Lodalen. Hyggelige murhus med utsikt over byen. Anonymkode: c5ba9...6fa 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #2 Skrevet 17. desember 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Så jeg kommer sikkert til å bli krenket nå, hvis noen nevner mitt område🤣. Jeg starter Overvurdert - Holmenkollåsen etter Besserud, langt til byen, tåkete, lang vinter, bare høyrefolk overalt, vulgære 70-tallshus - Snarøya, langt fra byen, dårlig kollektivdekning, bare høyrefolk overalt, lite spennende arkitektur. Tett i tett med dølle hus. Undervurderte - Risløkka , et veldig hyggelig område ikke så fortettet enda( men det er vel ikke lenge til) - Godlia, hyggelig område med pene boliger og gode solforhold. Utsikten er god for en del hus. Kort vei til byen og marka. Ikke superflashy - Løren/Hasle, Villaområdet er veldig fint, stille og samtidig kort vei til byen. - Arctanderbyen og Lodalen. Hyggelige murhus med utsikt over byen. Anonymkode: c5ba9...6fa Disse områdene ligger veldig nede i gryta, og er noe trafikkutsatt. Det betyr mer luftforurensning. Men trivelige områder er det! Anonymkode: 82490...c93
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #3 Skrevet 17. desember 2020 Vil si Høyenhall, Manglerud, Nordstrand, nedre Bekkelaget og Ljan er undervurdert. Jeg syntes flere av de områdene du nevner er overvurderte, både Løren, Lodalen og Hasle selges hardt inn som «barnevennlig», men jeg syntes ikke det. Trangt, vanskelig med barnehageplass, vanskelig å ha bil (som mange barnefamilier trenger) og til dels ganske overpriset. Anonymkode: bcaf2...ada 8
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #4 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vil si Høyenhall, Manglerud, Nordstrand, nedre Bekkelaget og Ljan er undervurdert. Jeg syntes flere av de områdene du nevner er overvurderte, både Løren, Lodalen og Hasle selges hardt inn som «barnevennlig», men jeg syntes ikke det. Trangt, vanskelig med barnehageplass, vanskelig å ha bil (som mange barnefamilier trenger) og til dels ganske overpriset. Anonymkode: bcaf2...ada Er nordstrand "undervurdert"? Anonymkode: e5957...b6b 11
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #5 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er nordstrand "undervurdert"? Anonymkode: e5957...b6b Ja, det syntes jeg. Det er betraktelig billigere på Nordstrand enn mange andre områder jeg syntes er overvurdert. (Tåsen, Berg, Kjelsås etc.) har aldri forstått hvorfor Kjelsås er så rådyrt. Anonymkode: bcaf2...ada 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #6 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, det syntes jeg. Det er betraktelig billigere på Nordstrand enn mange andre områder jeg syntes er overvurdert. (Tåsen, Berg, Kjelsås etc.) har aldri forstått hvorfor Kjelsås er så rådyrt. Anonymkode: bcaf2...ada Det er ikke billigere på Nordstrand enn Kjelsås. Nordstrandsplatået er ca det samme og skråningen er dyrere. Ingen steder på Kjelsås kan måle seg med beste Solveien. Anonymkode: c5ba9...6fa 5
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #7 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er ikke billigere på Nordstrand enn Kjelsås. Nordstrandsplatået er ca det samme og skråningen er dyrere. Ingen steder på Kjelsås kan måle seg med beste Solveien. Anonymkode: c5ba9...6fa Solveien er dyrt, men ellers er det ikke så dyrt på Nordstrand. Anonymkode: bcaf2...ada 3
Høstfarge Skrevet 17. desember 2020 #8 Skrevet 17. desember 2020 Holmenkollen er overvurdert, tåkete og jævlig langt til sentrum Nå banner jeg sikker i kirka men jeg synes Holmlia er sterk undervurdert, bor her selv. God utsikt og kort til sentrum. god byplan 12
Drizzt Skrevet 17. desember 2020 #9 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Spoiler Så jeg kommer sikkert til å bli krenket nå, hvis noen nevner mitt område🤣. Jeg starter Overvurdert - Holmenkollåsen etter Besserud, langt til byen, tåkete, lang vinter, bare høyrefolk overalt, vulgære 70-tallshus - Snarøya, langt fra byen, dårlig kollektivdekning, bare høyrefolk overalt, lite spennende arkitektur. Tett i tett med dølle hus. Spoiler Undervurderte - Risløkka , et veldig hyggelig område ikke så fortettet enda( men det er vel ikke lenge til) - Godlia, hyggelig område med pene boliger og gode solforhold. Utsikten er god for en del hus. Kort vei til byen og marka. Ikke superflashy - Løren/Hasle, Villaområdet er veldig fint, stille og samtidig kort vei til byen. - Arctanderbyen og Lodalen. Hyggelige murhus med utsikt over byen. Anonymkode: c5ba9...6fa Seriøst? Er du på jakt etter områder hvor det er sosialister og kommunister overalt? 8
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #10 Skrevet 17. desember 2020 25 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, det syntes jeg. Det er betraktelig billigere på Nordstrand enn mange andre områder jeg syntes er overvurdert. (Tåsen, Berg, Kjelsås etc.) har aldri forstått hvorfor Kjelsås er så rådyrt. Anonymkode: bcaf2...ada Tåsen og Berg er nokså nær sentrum. Og villaområder. Du kan gå hjem fra byen, om du er i form. Kjelsås? Tja. Anonymkode: 82490...c93
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #11 Skrevet 17. desember 2020 Drizzt skrev (10 minutter siden): Seriøst? Er du på jakt etter områder hvor det er sosialister og kommunister overalt? Ja, faktisk Det er derfor jeg trives i Bydel Sagene ❤️ Anonymkode: 45c2f...b23 6
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #12 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Solveien er dyrt, men ellers er det ikke så dyrt på Nordstrand. Anonymkode: bcaf2...ada Nei men det er ikke Kjelsås heller. Du kan ikke sammenligne beste Kjelsås med vanlig Nordstrand. Flere høyrevelgere på Nordstrand også. Anonymkode: c5ba9...6fa 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #13 Skrevet 17. desember 2020 Drizzt skrev (11 minutter siden): Seriøst? Er du på jakt etter områder hvor det er sosialister og kommunister overalt? Har jeg sagt det? En blanding er fint. Anonymkode: c5ba9...6fa
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #14 Skrevet 17. desember 2020 Synes vel egentlig hele Østensjø bydel er undervurdert. Markanært, ikke så langt til byen, ikke overfortettet, mange hyggelige steder. At ikke alle vil dit er for meg uforståelig Ellers synes jeg kanskje Holmenkollen, Ullerntoppen og Løren overvurderte. Har aldri skjønt greia med Løren overhodet. Anonymkode: 37d41...818 3
Drizzt Skrevet 17. desember 2020 #15 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Ja, faktisk Det er derfor jeg trives i Bydel Sagene ❤️ Anonymkode: 45c2f...b23 Det var ikke deg jeg spurte nå siden du ikke er TS 😄 TS, jeg reagerer bare på det at du skriver om ''bare høyrefolk overalt'' som noe negativt Hvis du vil unngå å ha mange høyrefolk rundt deg, så kan jeg fraråde omtrent hele Bærum med unntak av Rykkinn og et par til. 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #16 Skrevet 17. desember 2020 Enig i at Holmenkollen er overvurdert - som sagt tåkete, ser ikke sola fra oktober til april og mye gamle penger og rariteter. Jeg bor på Røa, og synes det er undervurdert! Slett ikke snobbete som jeg hadde fryktet da vi flyttet hit, men mye småbarnsfamilier, blanding av villastrøk og leiligheter og ikke minst ligger Hovseter rett ved som en buffer mot alt av snobberi🤣 Anonymkode: a3c9a...999 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #17 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Synes vel egentlig hele Østensjø bydel er undervurdert. Markanært, ikke så langt til byen, ikke overfortettet, mange hyggelige steder. At ikke alle vil dit er for meg uforståelig Ellers synes jeg kanskje Holmenkollen, Ullerntoppen og Løren overvurderte. Har aldri skjønt greia med Løren overhodet. Anonymkode: 37d41...818 For 10 år siden er jeg enig i at bydel Østensjø var undervurdert, men med den enorme prisstigningen som har vært der syntes jeg nesten det begynner å bli overvurdert igjen😆 jeg tror Løren kommer til å gå på en smell, SÅ mange boliger bygget nesten samtidig tett i tett. Om 20 år så er arkitekturen på Løren like avskydd som andre drabantbyer der alt ble bygget samtidig som Holmlia eller Romsås. Anonymkode: bcaf2...ada 6
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #18 Skrevet 17. desember 2020 11 minutter siden, AnonymBruker said: For 10 år siden er jeg enig i at bydel Østensjø var undervurdert, men med den enorme prisstigningen som har vært der syntes jeg nesten det begynner å bli overvurdert igjen😆 jeg tror Løren kommer til å gå på en smell, SÅ mange boliger bygget nesten samtidig tett i tett. Om 20 år så er arkitekturen på Løren like avskydd som andre drabantbyer der alt ble bygget samtidig som Holmlia eller Romsås. Anonymkode: bcaf2...ada Helt enig med deg om begge. Jeg jobber på Løren og liker meg ikke her. Hater den grå arkitekturen, som er bygget altfor tett. Det er mange garasjeanlegg under blokkene og jeg har inntrykk av at mange har bil, og kjører til jobb. Det fører til veldig mye biltrafikk på et ganske lite område. Det er totalt sjelløst, og jeg gremmes over at de ikke klarer å få til litt mer grønt. Det er knapt plantet trær her, det er helt uforståelig! Bydel Østensjø syns jeg er superfint, men jeg er sjokkert over hvor mye eneboligene der nå går for. Anonymkode: 32928...272 5
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #19 Skrevet 17. desember 2020 Mange steder i Groruddalen er undervurdert syntes jeg. Rødtvet og Ellingsrud er helt inntil nydelige steder i marka. Nordtvet er kjempekoselig med gården og veldig barnevennlig. Høybråten, Grorud ved kirka, Gamle Furuset og Gamle Stovner har mange fine områder. Romsås har flott utsikt og er midt i marka - nydelig utsikt fra Røverkollen og masta. Ammerud har stilig atriumhus og koselig bakkebygrend mot marka. Anonymkode: 60f88...9d9 8
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #20 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Synes vel egentlig hele Østensjø bydel er undervurdert. Markanært, ikke så langt til byen, ikke overfortettet, mange hyggelige steder. At ikke alle vil dit er for meg uforståelig Ellers synes jeg kanskje Holmenkollen, Ullerntoppen og Løren overvurderte. Har aldri skjønt greia med Løren overhodet. Anonymkode: 37d41...818 Løren var et ålreit område inntil for 10-15 år siden. I dag er det dyrt og utrivelig. De stygge bomaskinene, som en også finner eks. i Nydalen, kommer til å eldes raskt. Anonymkode: bcaeb...9bb 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå