Jerry Lee Skrevet 17. desember 2020 #21 Skrevet 17. desember 2020 Ullvott skrev (5 minutter siden): Potetsalat er veldig godt til røkt og salt svinekjøtt, som juleskinke og bayonneskinke, eller sommerkoteletter for den del. Kan ikke annet enn å si.... Tiltredes på det voldsomste.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #22 Skrevet 17. desember 2020 Hamburger, pomfri, pølse i brød Anonymkode: 06e9d...ab3 1
Hunter7 Skrevet 17. desember 2020 #23 Skrevet 17. desember 2020 Det er avhengig av hvilken type potetsalat det er snakk om. Ikke-kremet potetsalat, helst lun, spiser jeg mer enn gjerne til Wiener Schitzel. Kremet potetsalat til varme pølser eller frikadeller. 3
Jerry Lee Skrevet 17. desember 2020 #24 Skrevet 17. desember 2020 Hunter7 skrev (32 minutter siden): Det er avhengig av hvilken type potetsalat det er snakk om. Ikke-kremet potetsalat, helst lun, spiser jeg mer enn gjerne til Wiener Schitzel. Kremet potetsalat til varme pølser eller frikadeller. Men du mekker jo alltid rar utaskjærsmat de færreste kjenner til... ( ) 1
Hunter7 Skrevet 17. desember 2020 #25 Skrevet 17. desember 2020 3 minutter siden, Jerry Lee said: Men du mekker jo alltid rar utaskjærsmat de færreste kjenner til... ( ) Hihi, Jeg er sikker på at du hadde likt denne utaskjærsmaten, jeg. Men du lager jo mye god innaskjærsmat du også, da. Og Wiener Schitzel er jeg sikker på hadde gått ned på høykant hos deg. Flatbanket og panert kalvefilet stekt i så store smørmengder at det er nærmere frittering enn steking - det må jo bare bli godt. 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #26 Skrevet 17. desember 2020 Pølser (både grill og kjøttpølser), koteletter, spekemat, karbonade, roastbeef, vårruller og sikkert mye annet 😅 Er i overkant glad i potetsalat da 😂 Anonymkode: c1b95...fc6 1
Jerry Lee Skrevet 17. desember 2020 #27 Skrevet 17. desember 2020 (endret) Hunter7 skrev (8 minutter siden): Hihi, Jeg er sikker på at du hadde likt denne utaskjærsmaten, jeg. Men du lager jo mye god innaskjærsmat du også, da. Og Wiener Schitzel er jeg sikker på hadde gått ned på høykant hos deg. Flatbanket og panert kalvefilet stekt i så store smørmengder at det er nærmere frittering enn steking - det må jo bare bli godt. Helt sikkert. 😀 Og selvsagt vet jeg hva ulike schnitzler er... og for å følge tråden.. DE er det godt med potesalat til, også. Endret 17. desember 2020 av Jerry Lee 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #28 Skrevet 17. desember 2020 Den klassiske kremede varianten spiser jeg stort sett kun til grillmat om sommeren og eventuelt spekemat i høytider, som julefrokost etc. Men jeg lager en lettere, rustikk potetsalat som jeg spiser til mange hverdagsmiddager, f.eks. laks, ørret, koteletter... Den lager jeg sånn: Enten kokte nypoteter (om sommeren) eller stekte mandelpoteter (vinteren), som jeg blander med hakket rødløk, hakket sylteargurk, halve småtomater, kapers og fersk dill, og så heller jeg over en enkel vinaigrette av olivenolje, sennep, sitron, hvitvinseddik og litt honning. Om jeg har noe stekesjy til overs fra kjøtt/fisk som har stått i ovnen, så helles det også over. Og om jeg har noen grønnsaker som bør brukes opp, f.eks. noen rosenkål eller asparges, så er det supert å steike i panna og så blande sammen med potetsalaten. Anonymkode: 51892...d7a 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #29 Skrevet 18. desember 2020 Kyllingvinger/kyllinglår, snitzel (med ris +salat og div tilbehor), stekt pølse, koteletter, grillmat, spekemat, koldtbord, karbonader, på brødskive sammen med feks roastbiff/karbonade og sprøløk/sylteagurk. Liker det også på hamburger og bare ha en klatt på tallerken til forskjellige typer middager. Elsker potetsalat da, kan spise det alene også😆 Anonymkode: 63d23...7a1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #30 Skrevet 18. desember 2020 Hjemmelaget potetsalat er sååå godt! Godt brød med potetsalat og roastbiff, og gjerne løk på toppen 😋 Anonymkode: 03a08...f3a
PassionatePatti Skrevet 18. desember 2020 #31 Skrevet 18. desember 2020 Kylling, koteletter, skinke, og i noen tilfeller grill- og wienerpølser, når verken brød eller lomper frister. Sikkert flere, men det er det jeg kommer på i farten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå