Gå til innhold

Samboer, men vil flytte for å studere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er en jente på 22 år, og er samboer med en på snart 27. Har bodd sammen de siste 1.5 årene. Vi har et veldig seriøst forhold og jeg elsker han veldig høyt...

Vi bor i en mellomstor by på sør-vestlandet, men jeg ønsker å flytte og studere i Bergen (neste høst). Jeg visste jo at jeg ville dette før vi flyttet sammen, for jeg har jo tatt fag som privatist siden vi møttes for å komme inn. Og jeg fortalte det jo til han også, men i den helt nyforelskede perioden la vi vel ikke så mye vekt på det...

Han har sagt han er villig til å flytte med meg til Bergen, men jeg tror egentlig ikke han har så veldig lyst, det er mer at han ikke vil miste meg... Studiet er også i Trondheim, Oslo og Tromsø, men han ønsker definitivt ikke å flytte til noen av disse plassene. Nærmeste universitetet her vi bor har absolutt ingen studier jeg ønsker...

Han liker ikke å bo i "storby", men vi kan jo finne en plass litt utenfor sentrum. Han har en eldre bror som bor i Bergen, og vi har ganske mange vi kjenner der, men ikke nære venner da. Hobbyene våre som vi deler sammen er også ganske ideelt å holde på med der borte. Men han har aldri flyttet fra der vi bor nå (kjøpte seg leilighet 5 min fra barndomshjemmet)... Så det ville jo vært sunt for han å prøvd å bo en annen plass?

Han eier leiligheten vi bor i nå, som han kjøpte for 1.5 år siden... Ville dere anbefalt å selge leiligheten og kjøpe ny i Bergen? Jeg har litt i egenkapital som jeg kunne hjulpet med å kjøpt leilighet, men har jo ikke fast jobb da... Studiet varer i 5 år. Tenkte at hvis han leier ut leiligheten vi bor i nå, og så leier i Bergen, vil jo det på en måte bli mye dyrere? Siden han må betale avdrag til banken + halvparten av leie? I tillegg så har ikke jeg råd til å betale halvparten av leien for en leilighet med standarden vi bor i nå...

Jeg får også litt dårlig samvittighet av å få han til å flytte med meg, for tenk hvis vi slår opp om f.eks 2 år. Og så har han fått ny jobb i Bergen, eventuelt solgt leiligheten og kjøpt ny... Har noen råd til hva vi skal gjør?

Anonymkode: 7053b...752

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avstandsforhold i starten, og så kan han flytte etter etterhvert. 

• Liker 2
Skrevet

Flytt. Det er din framtid, han må forstå det. Elsker dere hverandre som du sier vil det ordne seg uansett. Dere kan besøke hverandre i helger, ferier eller studieuker. 

Jeg flyttet selv til Bergen for å studere mens kjæresten begynte et annet studie i Oslo. Gikk fint det.

Anonymkode: a7439...b3b

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk for svarene! 

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Flytt. Det er din framtid, han må forstå det. Elsker dere hverandre som du sier vil det ordne seg uansett. Dere kan besøke hverandre i helger, ferier eller studieuker. 

Jeg flyttet selv til Bergen for å studere mens kjæresten begynte et annet studie i Oslo. Gikk fint det.

Anonymkode: a7439...b3b

Hvor lenge studerte dere? 

Anonymkode: 7053b...752

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...