AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #421 Skrevet 24. januar 2021 Prøver å legge ved bilder. Anonymkode: e8ce1...579
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #422 Skrevet 24. januar 2021 Får ikke lagt ut bilde, men kan skrive opp summen på noen av lønnsslippene jeg har funnet: 9658. 13 902. 10 969. 8502. 12 033. 11 965. 6833. 8584. 12 380. Med andre ord så hadde jeg en lønn som ofte tilsvarer mindre enn arbeidsavklaringspenger. Så en av dere forsvarte at vi som har jobbet har hatt høyere utbetalinger. Høres dette ut som høye utbetalinger for deg? Anonymkode: e8ce1...579 1
altflyter Skrevet 24. januar 2021 #423 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Får ikke lagt ut bilde, men kan skrive opp summen på noen av lønnsslippene jeg har funnet: 9658. 13 902. 10 969. 8502. 12 033. 11 965. 6833. 8584. 12 380. Med andre ord så hadde jeg en lønn som ofte tilsvarer mindre enn arbeidsavklaringspenger. Så en av dere forsvarte at vi som har jobbet har hatt høyere utbetalinger. Høres dette ut som høye utbetalinger for deg? Anonymkode: e8ce1...579 Jeg tror mange som aldri har vært i jobb mangler en forståelse av hva folk i lavlønnsyrker faktisk tjener. Jeg tror også at en del kanskje er bitter over at de aldri fikk prøvd seg i arbeidslivet, noe som er veldig forståelig. Problemet er den misoppfatningen av at så lenge du har hatt en jobb, så er det ensbetydende med at du kunne jobbet deg opp og tjent godt. Fordi du ikke valgte millionlønn kan du bare ha det så godt.... jeg tror ikke det er vond vilje. Jeg tror bare noen ikke forstår at verden dessverre ikke er så enkel at man bare kan plukke gode jobber med høy lønn fra den hylla man blir tildelt. Jeg ser det blant uføre venner som har fått innprentet fra alle kanaler at de er ufør, derfor har de dårlig råd. Jeg tjener mindre enn dem, men de er alltid blakk. De forstår ikke at jeg faktisk har mindre inn hver måned enn de har. De har ikke noe sammenligningsgrunnlag. 6
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #424 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Selv om man får innvilget ufør som ung , må målet være å komme seg i jobb etterhvert ! Anonymkode: 80076...4ab Målet mitt er å ha så gode dager som overhode mulig mulig! Om det fører til at jeg en gang i fremtiden får meg en liten jobb så er jo det bra, men å få meg en jobb er ikke hovedmålet mitt på noen som helst måte! Jeg konsentrerer meg heller på å takle smerter, komme meg ut i naturen og få litt bevegelse og frisk luft, gå på trening, klare å være med på en spillekveld, klare å ha niesene mine på besøk, være med venner, gå på kino, være frivillig en gang i blant osv. (nå skriver jeg som om det ikke er en pågående pandemi, bare så det er sagt!) Anonymkode: 002c8...8ed 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #425 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Målet mitt er å ha så gode dager som overhode mulig mulig! Om det fører til at jeg en gang i fremtiden får meg en liten jobb så er jo det bra, men å få meg en jobb er ikke hovedmålet mitt på noen som helst måte! Jeg konsentrerer meg heller på å takle smerter, komme meg ut i naturen og få litt bevegelse og frisk luft, gå på trening, klare å være med på en spillekveld, klare å ha niesene mine på besøk, være med venner, gå på kino, være frivillig en gang i blant osv. (nå skriver jeg som om det ikke er en pågående pandemi, bare så det er sagt!) Anonymkode: 002c8...8ed Så når man får innvilget ufør er målet å leve et behageliv liv mens andre må jobbe... Er det ikke et mål å bli frisk nok til å komme ut i arbeidslivet igjen? Anonymkode: 80076...4ab 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #426 Skrevet 24. januar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Så når man får innvilget ufør er målet å leve et behageliv liv mens andre må jobbe... Er det ikke et mål å bli frisk nok til å komme ut i arbeidslivet igjen? Anonymkode: 80076...4ab Ofte er det jo det, men det er ikke alle sykdommer man blir frisk av. Det er heller ikke gitt at man har egenskaper en arbeidsgiver vil ha. Anonymkode: 71e1a...a39 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #427 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Så når man får innvilget ufør er målet å leve et behageliv liv mens andre må jobbe... Er det ikke et mål å bli frisk nok til å komme ut i arbeidslivet igjen? Anonymkode: 80076...4ab Nei, et så behagelig liv som mulig, som ufør. En stor forskjell. Anonymkode: 7497c...adf 8
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #428 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så når man får innvilget ufør er målet å leve et behageliv liv mens andre må jobbe... Er det ikke et mål å bli frisk nok til å komme ut i arbeidslivet igjen? Anonymkode: 80076...4ab Ja, for meg er det det! Jeg kan nemlig ikke bli frisk, har en degenerende sykdom... så nei, i utgangspunktet har jeg ikke mål om å komme ut i arbeid igjen! Anonymkode: 002c8...8ed 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #429 Skrevet 25. januar 2021 Her i Norge er 10% uføre, og det er latterlig mye. Jeg har sett "uføre" i min hjembygd i Nord-Norge - det er latterlig og trist. Mange nordmenn som drikker seg stupfulle på pengene og tar opp forbrukslån på verdien til huset sitt med uføretrygd for å kjøpe dyre ting. Noen av dem så friske at de tar seg god tid til å klippe og stelle plenen sikkerlig og gjøre alt mulig håndverkerarbeid selv på huset sitt. Husker en utenlandsk dame som giftet seg med en herfra. Hun visste ikke at han var fattig og likte han ikke. Da hun skilte seg og skjønte hun måtte jobbe begynte hun å dikte opp sykdommer. Hun var for pen til å jobbe sa hun og hadde aldri gjort det i utlandet, for det var mannen som skulle forsørge henne. Hun klarte å få sosialstønad for å bo og leve fra Norge ... Og etter hvert gifte seg med noen andre. Hun hadde ett barn. Dette barnet vet jeg hvem er, barnet er sterkt og helt friskt - gikk i min klasse. Barnet begynte å jobbe når han ble gammel nok til å gå ut av skolen. Da sa hun at h*n var dum som begynte å jobbe når man kunne få penger gratis av staten. Det var bare å være utspekulert og dikte opp sykdommer osv. osv. og aldri finne på å jobbe. Sist jeg sjekker er dette barnet nå ung ufør, tror det var før de strammet inn reglene da. Barnet har vel blitt sånn som moren med sugerør ned i statskassa tenker jeg. Jeg vet folk er rettmessig uføretrygdet for jeg kjenner folk som fortjener det, men jeg hater disse folkene som ikke genuint har nok problemer til å ikke kunne jobbe og bare er ute etter å putte sugerør i statskassa - jeg blir sint og forbanna. Det er lett å skjønne at andre folk ikke synes dette er greit! Hadde jeg ikke sett og visst alt dette her personlig så tror jeg nok jeg hadde hatt en annen innstilling. Jeg har sett værre ting, f.eks. en innvandrerfamilie som har masse støtte fra staten. De er rotete og får hjelp til å lage mat og vaske, de har uttrykt ting som "vi skal drepe nordmenn" o.l. og trenger flere fra kommunen for å passe på dem. Noen ganger lurer jeg på om velferdsstaten skal kollapse så dumsnille som vi er når oljepengene uteblir i fremtiden, jeg håper vi er klar for et fattig Norge. Nå har jeg flyttet fra galskapen til byen, men er mye rart som skjer her også - sist var det politi i blokka pga. dop og folk som drar i håndtakene for å prøve å komme seg inn. Tror også noen drepte kona si her i nærheten i en blokk. Som ung kanskje jeg har vært for naiv, men jeg skal nok stå på og jobbe - jeg håper jeg en gang kommer meg til middelklasse og kan leve en fritt for all denne elendigheten rundt meg. Anonymkode: f8c88...008 1
Nuka Skrevet 25. januar 2021 #430 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ofte er det jo det, men det er ikke alle sykdommer man blir frisk av. Det er heller ikke gitt at man har egenskaper en arbeidsgiver vil ha. Anonymkode: 71e1a...a39 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Nei, et så behagelig liv som mulig, som ufør. En stor forskjell. Anonymkode: 7497c...adf Syns svarene var særs beherska ut fra kommentaren det ble svart på 😅 npr konklusjonen blir dette AnonymBruker skrev (17 timer siden): Så når man får innvilget ufør er målet å leve et behageliv liv mens andre må jobbe... Er det ikke et mål å bli frisk nok til å komme ut i arbeidslivet igjen? Anonymkode: 80076...4ab Ut fra et slikt svar: AnonymBruker skrev (22 timer siden): Målet mitt er å ha så gode dager som overhode mulig mulig! Om det fører til at jeg en gang i fremtiden får meg en liten jobb så er jo det bra, men å få meg en jobb er ikke hovedmålet mitt på noen som helst måte! Jeg konsentrerer meg heller på å takle smerter, komme meg ut i naturen og få litt bevegelse og frisk luft, gå på trening, klare å være med på en spillekveld, klare å ha niesene mine på besøk, være med venner, gå på kino, være frivillig en gang i blant osv. (nå skriver jeg som om det ikke er en pågående pandemi, bare så det er sagt!) Anonymkode: 002c8...8ed 🙄 Ikke alle som vil bli ufør Anonymkode: 80076...4ab.. Vedkommende skriver jo tydelig at mål er å holde hodet over vannet så godt som mulig å takle smerter eventuelt klare å være en smule sosial og om man på sikt skal klare en liten jobb er det et pluss. De fleste har litt smerter i ulik grad, men den graden som kvalifiserer til ufør er ikke "allemanns-smerter.." ei heller sliten, det er utmatta osv i en grad så hinsides arbeidsfolk forstår. Tviler sterkt på at disse eksemplene er fordelt bare på ei uke. Skjønner at det utrivelig for de som jobber rævva av seg med sine egne utfordringer, men ikke alle uføre sitter med beina på bordet og nyter uføretrygden med telefon i hånda der de planlegger fullstappa uke med masse gøy 🌺 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #431 Skrevet 25. januar 2021 Nuka skrev (1 time siden): Syns svarene var særs beherska ut fra kommentaren det ble svart på 😅 npr konklusjonen blir dette Ut fra et slikt svar: 🙄 Ikke alle som vil bli ufør Anonymkode: 80076...4ab.. Vedkommende skriver jo tydelig at mål er å holde hodet over vannet så godt som mulig å takle smerter eventuelt klare å være en smule sosial og om man på sikt skal klare en liten jobb er det et pluss. De fleste har litt smerter i ulik grad, men den graden som kvalifiserer til ufør er ikke "allemanns-smerter.." ei heller sliten, det er utmatta osv i en grad så hinsides arbeidsfolk forstår. Tviler sterkt på at disse eksemplene er fordelt bare på ei uke. Skjønner at det utrivelig for de som jobber rævva av seg med sine egne utfordringer, men ikke alle uføre sitter med beina på bordet og nyter uføretrygden med telefon i hånda der de planlegger fullstappa uke med masse gøy 🌺 Hvem har noensinne trodd at alle vil bli ufør og hvem har noensinne trodd at alle uføre sitter med føttene på bordet og planlegger fullstappede uker? Anonymkode: 7497c...adf 1
Gjest PunkCouture Skrevet 25. januar 2021 #432 Skrevet 25. januar 2021 (endret) Sånn er det bare. Slik er regelverket. Sånn sett er det rettferdig. Det å i det hele tatt få noe støtte er jo en stor velsignelse. Jeg står i en liknende situasjon som deg, men irriterer meg ikke over at jeg ikke får mer. Rett og slett er jeg utrolig takknemlig for å få noe som helst. Det hjelper meg og familien mye. I mange land får man ingen støtte, og får det langt vanskeligere enn oss. Verden er ikke rettferdig. Endret 25. januar 2021 av PunkCouture
Nuka Skrevet 25. januar 2021 #433 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvem har noensinne trodd at alle vil bli ufør og hvem har noensinne trodd at alle uføre sitter med føttene på bordet og planlegger fullstappede uker? Anonymkode: 7497c...adf Det finnes flere eksempler på det her inne dessverre, men ikke nødvendigvis i denne tråden. Brukte dessverre ditt eksempel fordi jeg syns det var et godt svar, med tanke på spørsmål om behagelig liv mens andre jobber fra 4ab.
PetterKanin Skrevet 26. januar 2021 #434 Skrevet 26. januar 2021 Nuka skrev (10 timer siden): Det finnes flere eksempler på det her inne dessverre, men ikke nødvendigvis i denne tråden. Brukte dessverre ditt eksempel fordi jeg syns det var et godt svar, med tanke på spørsmål om behagelig liv mens andre jobber fra 4ab. Nei, det gjør det ikke.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #435 Skrevet 26. januar 2021 PunkCouture skrev (22 timer siden): Sånn er det bare. Slik er regelverket. Sånn sett er det rettferdig. Det å i det hele tatt få noe støtte er jo en stor velsignelse. Jeg står i en liknende situasjon som deg, men irriterer meg ikke over at jeg ikke får mer. Rett og slett er jeg utrolig takknemlig for å få noe som helst. Det hjelper meg og familien mye. I mange land får man ingen støtte, og får det langt vanskeligere enn oss. Verden er ikke rettferdig. Ja, sånn er det bare, derfor er denne urettferdigheten helt greit? Jeg lover deg at du etter flere år på minstesats kommer til å se at de over totusen ekstra de med unge ufør har, skulle du også gjerne hatt. Ja, er selv sjeleglad for å bo i Norge og ordningen vi har, men dette med ung ufør er urettferdig. Man blir straffet for å ha prøvd og belønnet hvis man ikke har det. Anonymkode: e8ce1...579 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #436 Skrevet 26. januar 2021 Nuka skrev (19 timer siden): Det finnes flere eksempler på det her inne dessverre, men ikke nødvendigvis i denne tråden. Brukte dessverre ditt eksempel fordi jeg syns det var et godt svar, med tanke på spørsmål om behagelig liv mens andre jobber fra 4ab. Da må du vise til et av disse eksemplene. Kan du ikke det, fremstår du bare som en som tillegger folk ting de ikke har sagt for å hause opp hele greia. Anonymkode: 7497c...adf 1
Nuka Skrevet 26. januar 2021 #437 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Da må du vise til et av disse eksemplene. Kan du ikke det, fremstår du bare som en som tillegger folk ting de ikke har sagt for å hause opp hele greia. Anonymkode: 7497c...adf Kan du ikke å søke samt lese sjøl får du heller la være å kommentere bare for å skape sur stemning. Det er nok av stygge og nedverdigende svar blant de utallige uføre-trådene inne her der det både direkte og indirekte går ut på at alle eller de fleste uføre har masse tid til aktiviteter og spiller på sykdommen for å bli ufør, ønsker å bli det fordi de er late eller anna piss. Ikke min oppgave å skaffe dokumentasjon på en ting du og Petterkanin absolutt skal krangle på! 🤟😜
PetterKanin Skrevet 26. januar 2021 #438 Skrevet 26. januar 2021 Nuka skrev (42 minutter siden): Kan du ikke å søke samt lese sjøl får du heller la være å kommentere bare for å skape sur stemning. Det er nok av stygge og nedverdigende svar blant de utallige uføre-trådene inne her der det både direkte og indirekte går ut på at alle eller de fleste uføre har masse tid til aktiviteter og spiller på sykdommen for å bli ufør, ønsker å bli det fordi de er late eller anna piss. Ikke min oppgave å skaffe dokumentasjon på en ting du og Petterkanin absolutt skal krangle på! 🤟😜 Du kan ikke komme med eksempler fordi det ikke finnes eksempler. 1
Nuka Skrevet 26. januar 2021 #439 Skrevet 26. januar 2021 PetterKanin skrev (31 minutter siden): Du kan ikke komme med eksempler fordi det ikke finnes eksempler. Vi hadde en diskusjon angående detta på forrige tråd der du også nekta på trass av at du faktisk fikk eksempler, men likevel nekta så det er faktisk ingen vits. 😏 Sikkert noen eksempler her og, men det vet jeg ærlig talt ikke. Osv osv osv osv... De som oppriktig mener mennesker som slenger ut påstander om at uføre er late, ikke gidder, sitter hjemme og planlegger fulle aktiviteter osv ikke eksisterer kunne kanskje giddet å ta et søk sjøl. Jeg mente ikke at mange tror alle vil bli uføre, så det var skriveleif (evt glemsel av et ord) 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #440 Skrevet 26. januar 2021 Nuka skrev (1 time siden): Kan du ikke å søke samt lese sjøl får du heller la være å kommentere bare for å skape sur stemning. Det er nok av stygge og nedverdigende svar blant de utallige uføre-trådene inne her der det både direkte og indirekte går ut på at alle eller de fleste uføre har masse tid til aktiviteter og spiller på sykdommen for å bli ufør, ønsker å bli det fordi de er late eller anna piss. Ikke min oppgave å skaffe dokumentasjon på en ting du og Petterkanin absolutt skal krangle på! 🤟😜 Påstår du at jeg og PetterKanin har en skjult agenda? Anonymkode: 7497c...adf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå