AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #381 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg utviklet irritabel tarm, variant D, som følge av at jeg konstant følte på stress i jobbsituasjon. Fastlegen min dokumenterte også dette i klagen til Nav. Anonymkode: e8ce1...579 Det finnes ikke varianter av irritabel tarm. Du har grader du kan være plaget, men det finnes ingenting som heter ibs, variant D Anonymkode: 2c081...206
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #382 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det finnes ikke varianter av irritabel tarm. Du har grader du kan være plaget, men det finnes ingenting som heter ibs, variant D Anonymkode: 2c081...206 Jo det finnes det. Variant D er de med diare, mens andre varianter er de med bare hard avføring, så har du de med begge deler. Anonymkode: 2f19d...6f5 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #383 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jo det finnes det. Variant D er de med diare, mens andre varianter er de med bare hard avføring, så har du de med begge deler. Anonymkode: 2f19d...6f5 Takk Anonymkode: e8ce1...579
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #384 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 17.12.2020 den 13.06): Jeg bare fatter det ikke. Ble nylig ufør etter nærmere 13 år med sykdom, behandling, arbeidstrening, motivasjonskurs og hundre forskjellige saksbehandlere. Da jeg ble syk var jeg i gang med en mastergrad, og hadde sånn sett jobbet lite, men jeg var akkurat passert 28, så hadde tydeligvis ikke rett på dette tillegget. Ser nå at inntektstaket på bostøtte også er høyere for unge uføre. Sykdommen min er genetisk, kronisk og hadde rammet meg før eller senere uansett, men fordi jeg ble syk to år for sent, taper jeg altså tusenvis av kroner i måneden. Sliter hardt med å få det til gå rundt med ca. 16 000 utbetalt, og bare skjønner ikke hvorfor det er slik. Hvorfor ikke bare droppe denne forskjellsbehandlingen og ha samme minstesats for alle? Anonymkode: 71e1a...a39 Hvis du ble syk før du var 28 så er det det de går etter. Jeg ble ufør i en alder av 29, men siden jeg har hatt sykdom siden jeg var 2 år så fikk jeg ung ufør. Å dessuten taper du ikke tusenvis, du får det til å høres ut som de med ung ufør har en veldig god trygd og mye utbetalt i mnd. Jeg er som sagt ufør, og har utbetalt ca 17.500. Så tusenvis er det ikke mellom 16.000 og 17.500! Anonymkode: e2345...e45 2
Silva Pluvialis Skrevet 15. januar 2021 #385 Skrevet 15. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 21.12.2020 den 17.30): Sånt klarer/orker man jo ikke hvis man er ekte ufør. Anonymkode: 9a3f5...378 Jaha? Så folk som er ut og inn av psykoser og veksler mellom beltelegging og tvangsinnleggelser, er ikke ufør fordi de kan gå på cafe i friske perioder? De færreste er kronisk psykotiske, men stress og krav (i jobb f.eks) kan utløse psykose. Eller hva med folk som har psykisk utviklingshemming? Eller folk som sitter i rullestol med kognitiv svikt? Eller folk med hjerneskader og bevegelseshemning etter ulykker ? Eller folk med langtkommet fysisk eller psykisk sykdom som bor i omsorgsbolig og er avhengig av hjemmesykepleie? Eller mennesker med alvorlige traumelidelser som ikke sover på nettene og sliter med angst for å bli oppsøkt, noe som ikke gjør det trygt å oppholde seg fast på en fysisk arbeidsplass? Eller multihandikappede mennesker som ikke kan gå, snakke eller bevege seg? Alle disse kan gå på cafe. Noen alene, noen med venner, noen med støttekontakt og ledsager. Til og med folk som er innlagt på sykehus eller i psykiatrien blir tatt med ut på tur, på kafé, på butikken m.m. Det er svært få mennesker i Norge som er fullstendig sengeliggende 24/7 over mange år. Mener du for ramme alvor at man må være fullstendig sengeliggende for å være ufør? Endret 15. januar 2021 av Uatskillelig 8
Silva Pluvialis Skrevet 15. januar 2021 #386 Skrevet 15. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 14.1.2021 den 16.49): Jeg skjønner ikke...hva slags kroniske mageproblemer kommer ut av dette? Anonymkode: 7497c...adf Stress påvirker mage- og tarmsystemet, og mange med stresslidelser har slike problemer. Det er kroppens respons på aktivering og alarmberedskap. Mennesker som har levd under kronisk forhøyet stress vil ofte oppleve fysiske plager, og mageproblemer er blant de mest vanlige. Endret 9. oktober 2022 av Tvillingsjel 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #387 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvis du ble syk før du var 28 så er det det de går etter. Jeg ble ufør i en alder av 29, men siden jeg har hatt sykdom siden jeg var 2 år så fikk jeg ung ufør. Å dessuten taper du ikke tusenvis, du får det til å høres ut som de med ung ufør har en veldig god trygd og mye utbetalt i mnd. Jeg er som sagt ufør, og har utbetalt ca 17.500. Så tusenvis er det ikke mellom 16.000 og 17.500! Anonymkode: e2345...e45 Da skatter du mye? De jeg kjenner som har ung ufør har 19.000 ubetalt. Anonymkode: e8ce1...579
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #388 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Da skatter du mye? De jeg kjenner som har ung ufør har 19.000 ubetalt. Anonymkode: e8ce1...579 Utbetalt mente jeg 😂 Anonymkode: e8ce1...579
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #389 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 15.1.2021 den 17.07): Hvis du ble syk før du var 28 så er det det de går etter. Jeg ble ufør i en alder av 29, men siden jeg har hatt sykdom siden jeg var 2 år så fikk jeg ung ufør. Å dessuten taper du ikke tusenvis, du får det til å høres ut som de med ung ufør har en veldig god trygd og mye utbetalt i mnd. Jeg er som sagt ufør, og har utbetalt ca 17.500. Så tusenvis er det ikke mellom 16.000 og 17.500! Anonymkode: e2345...e45 Forskjellen i kroner med og uten "ung"-tillegg er gitt et utall ganger her. Før skatt er det 2.91G vs. 2.48G Jo, det er snakk om "tusenvis" i forskjell for to som er i ellers helt like situasjoner (enslig 100% ufør) Anonymkode: a9407...fff 5
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #390 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 15.1.2021 den 17.07): Hvis du ble syk før du var 28 så er det det de går etter. Jeg ble ufør i en alder av 29, men siden jeg har hatt sykdom siden jeg var 2 år så fikk jeg ung ufør. Å dessuten taper du ikke tusenvis, du får det til å høres ut som de med ung ufør har en veldig god trygd og mye utbetalt i mnd. Jeg er som sagt ufør, og har utbetalt ca 17.500. Så tusenvis er det ikke mellom 16.000 og 17.500! Anonymkode: e2345...e45 Ung ufør enslig brutto : 24 578 kroner Minstesats ufør enslig brutto : 20 946 kroner Altså har dere med ung ufør 3 632 kroner mer enn oss på minstesats. Så det blir jo noen tusen i året. Helt nøyaktig 43 581 kroner mer i året. Anonymkode: 2f19d...6f5 7
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #391 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ung ufør enslig brutto : 24 578 kroner Minstesats ufør enslig brutto : 20 946 kroner Altså har dere med ung ufør 3 632 kroner mer enn oss på minstesats. Så det blir jo noen tusen i året. Helt nøyaktig 43 581 kroner mer i året. Anonymkode: 2f19d...6f5 43 581 kr mer i året er vel brutto, så hvor mye mer netto? Anonymkode: 80076...4ab
PetterKanin Skrevet 20. januar 2021 #392 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 43 581 kr mer i året er vel brutto, så hvor mye mer netto? Anonymkode: 80076...4ab Minste netto enslig 100% ufør 209 335 Minste netto enslig ung 100% ufør 238 213
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #393 Skrevet 20. januar 2021 PetterKanin skrev (33 minutter siden): Minste netto enslig 100% ufør 209 335 Minste netto enslig ung 100% ufør 238 213 Nesten 2500 kr mer utbetalt i mnd som ung ufør? Anonymkode: 80076...4ab
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #394 Skrevet 20. januar 2021 Jeg synes ikke ung ufør er rettferdig. Man blir straffet for å holde ut og prøve. Jeg ble ufør 34 år gammel. Har barnevernspapirer, skolepapirer, legejournaler, politidokumenter osv som viste at jeg var født med abstinenser pga misbruk, flere barnevernssaker i fam da jeg var barn, sendt til psykolog da jeg var 12, beviselig voldtekt da jeg var 13, og jeg kunne med papirer dermed vise at jeg slet i barnehage, på skole, og utdanning hele veien. Selv med dokumentasjon på alt dette kunne ikke jeg få ung ufør, og da blir dette tillegget for meg en dårlig vits. Dette handler om prinsipp, jeg har det fint på "vanlig" ufør, lærte meg å være sparsom i tiden på aap. Jeg er ikke butthurt, bare synes ikke ordningen gir mening slik den er i dag. Anonymkode: 2157f...502 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #395 Skrevet 20. januar 2021 Hadde dere vært minstesats ufør, aldri jobbet og vært syk hele livet. Så hadde dere syntes at det er urettferdig å bli satt i samme bås som de som har jobbet i mange år, og da får høyere utbetaling. Ung ufør tillegget er rettferdig og nødvendig. Anonymkode: 95011...a93 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #396 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde dere vært minstesats ufør, aldri jobbet og vært syk hele livet. Så hadde dere syntes at det er urettferdig å bli satt i samme bås som de som har jobbet i mange år, og da får høyere utbetaling. Ung ufør tillegget er rettferdig og nødvendig. Anonymkode: 95011...a93 Men det er jo mange av oss som ikke får det som også er så og si minstesats..? Jeg studerte i 7 år. Etter det fikk jeg ikke jobb (delvis pga mine skader), jeg klarte meg med vikarjobbing, strøjobber og studielånet, hadde aldri noen direkte fast stilling. Og så aap. Så det å aldri fått jobbet utenom litt deltid random her og der, er jo noe som er vanlig for de som har problemer. Ofte er jo grunnene til at folk ikke vil ansette oss, noen av de samme som gjør at vi sliter. Anonymkode: 2157f...502 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #397 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Men det er jo mange av oss som ikke får det som også er så og si minstesats..? Jeg studerte i 7 år. Etter det fikk jeg ikke jobb (delvis pga mine skader), jeg klarte meg med vikarjobbing, strøjobber og studielånet, hadde aldri noen direkte fast stilling. Og så aap. Så det å aldri fått jobbet utenom litt deltid random her og der, er jo noe som er vanlig for de som har problemer. Ofte er jo grunnene til at folk ikke vil ansette oss, noen av de samme som gjør at vi sliter. Anonymkode: 2157f...502 Men det at du velger studie i 7 år sammenhengene, det var jo ditt valg. 7 år er ufattelig lenge når man ikke har noen inntekt å leve av. Satsene på uføretrygd, også ung ufør, er generelt dårlige. Det er der problemet ligget. De aller fleste havner langt nede på fattiggrensen, med den unnskyldningen om at "det skal lønne seg å jobbe". Man burde heller gjøre det strengere å få uføretrygd da, om det er mange som snylter og svindler i stede for å jobbe. Men så har du også de som mottar 400.000 - 500.000 og uføre seg for små ting i 40 årene for å få en tidlig pensjon. Ja, tro meg, de finnes og det finnes det mange av. Det at to stk som har jobbet i 20-30 år har så stor forskjell.. det er sykt. Fra fattig 200.000 til rike 400.000. Det er sykt! Det er også urettferdig at noen har rett på ekstra fra andre ordninger. Slik som uføreforsikring. En ung ufør har ikke rett på slik forsikring, for de er ofte syk før de blir gamle nok til å tegne forsikring og i det hele tatt finne ut at det finnes en slik forsikring. Det er mange som jobber i kommunen og de vil få ekstra fra kommunen når de blir ufør. Mens andre igjen vil så igjen på minstesats med ingenting. Ingen rettigheter. Ingen bostøtte. Ingen tillegg. Disse tilleggene er urettferdig, dersom ung ufør forsvinner og bostøtte bør bli tilgjengelig for minstesatsene. Det er ikke ung ufør tillegget som er problemet. For den er for de som har vært så syk, at de ikke har opparbeidet seg noe ekstra. Det at du velger å tusle rundt på skolen i blinde i 7 år. Det er ditt dårlige livsvalg, du kan ikke skylde på noen andre enn deg selv. Og om du ikke en gang var syk den gang, så har du i alle fall ingenting å klage over. Men det er ingen som velger å bli kronisk syk/skadet i ung alder før livet i det hele tatt starter. Hovedproblemet er at minstesatsen ikke er å leve av. Den må heves. Lave satser på AAP og sosialhjelp er greit, for det er midlertidige stønader. Mens uføretrygd er varig. De bør kutte ned på maks-beløpet, for det er latterlig og hånlig høyt. Mens de laveste satsene bør forhøyes nok til at det er mulig å leve av. Men er det en ting som er sikkert, så er det at ung ufør tillegget er rettferdig, men aldersgrensen bør heves fra 26 til 30. Med tanke på hvor mange som er så sein ute i jobb i dag, på grunn av økonomisk støtte av lånekassen og fordi flere går skole og mange sykdommer merkes ikke før man møter voksenlivet. Anonymkode: 95011...a93 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #398 Skrevet 21. januar 2021 Ung ufør bør kunne bli innvilget frem til man er 30år. Fordi noen kommer sent ut i jobb på grunn av lange studier og andre fordi de får 2-3 barn tidlig uten å ha vært i jobb før de blir syke. Anonymkode: 80076...4ab
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #399 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men det at du velger studie i 7 år sammenhengene, det var jo ditt valg. 7 år er ufattelig lenge når man ikke har noen inntekt å leve av. Satsene på uføretrygd, også ung ufør, er generelt dårlige. Det er der problemet ligget. De aller fleste havner langt nede på fattiggrensen, med den unnskyldningen om at "det skal lønne seg å jobbe". Man burde heller gjøre det strengere å få uføretrygd da, om det er mange som snylter og svindler i stede for å jobbe. Men så har du også de som mottar 400.000 - 500.000 og uføre seg for små ting i 40 årene for å få en tidlig pensjon. Ja, tro meg, de finnes og det finnes det mange av. Det at to stk som har jobbet i 20-30 år har så stor forskjell.. det er sykt. Fra fattig 200.000 til rike 400.000. Det er sykt! Det er også urettferdig at noen har rett på ekstra fra andre ordninger. Slik som uføreforsikring. En ung ufør har ikke rett på slik forsikring, for de er ofte syk før de blir gamle nok til å tegne forsikring og i det hele tatt finne ut at det finnes en slik forsikring. Det er mange som jobber i kommunen og de vil få ekstra fra kommunen når de blir ufør. Mens andre igjen vil så igjen på minstesats med ingenting. Ingen rettigheter. Ingen bostøtte. Ingen tillegg. Disse tilleggene er urettferdig, dersom ung ufør forsvinner og bostøtte bør bli tilgjengelig for minstesatsene. Det er ikke ung ufør tillegget som er problemet. For den er for de som har vært så syk, at de ikke har opparbeidet seg noe ekstra. Det at du velger å tusle rundt på skolen i blinde i 7 år. Det er ditt dårlige livsvalg, du kan ikke skylde på noen andre enn deg selv. Og om du ikke en gang var syk den gang, så har du i alle fall ingenting å klage over. Men det er ingen som velger å bli kronisk syk/skadet i ung alder før livet i det hele tatt starter. Hovedproblemet er at minstesatsen ikke er å leve av. Den må heves. Lave satser på AAP og sosialhjelp er greit, for det er midlertidige stønader. Mens uføretrygd er varig. De bør kutte ned på maks-beløpet, for det er latterlig og hånlig høyt. Mens de laveste satsene bør forhøyes nok til at det er mulig å leve av. Men er det en ting som er sikkert, så er det at ung ufør tillegget er rettferdig, men aldersgrensen bør heves fra 26 til 30. Med tanke på hvor mange som er så sein ute i jobb i dag, på grunn av økonomisk støtte av lånekassen og fordi flere går skole og mange sykdommer merkes ikke før man møter voksenlivet. Anonymkode: 95011...a93 Her må vi be om en oversikt. Anonymkode: 7497c...adf 1
altflyter Skrevet 21. januar 2021 #400 Skrevet 21. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men det at du velger studie i 7 år sammenhengene, det var jo ditt valg. 7 år er ufattelig lenge når man ikke har noen inntekt å leve av. Satsene på uføretrygd, også ung ufør, er generelt dårlige. Det er der problemet ligget. De aller fleste havner langt nede på fattiggrensen, med den unnskyldningen om at "det skal lønne seg å jobbe". Man burde heller gjøre det strengere å få uføretrygd da, om det er mange som snylter og svindler i stede for å jobbe. Men så har du også de som mottar 400.000 - 500.000 og uføre seg for små ting i 40 årene for å få en tidlig pensjon. Ja, tro meg, de finnes og det finnes det mange av. Det at to stk som har jobbet i 20-30 år har så stor forskjell.. det er sykt. Fra fattig 200.000 til rike 400.000. Det er sykt! Det er også urettferdig at noen har rett på ekstra fra andre ordninger. Slik som uføreforsikring. En ung ufør har ikke rett på slik forsikring, for de er ofte syk før de blir gamle nok til å tegne forsikring og i det hele tatt finne ut at det finnes en slik forsikring. Det er mange som jobber i kommunen og de vil få ekstra fra kommunen når de blir ufør. Mens andre igjen vil så igjen på minstesats med ingenting. Ingen rettigheter. Ingen bostøtte. Ingen tillegg. Disse tilleggene er urettferdig, dersom ung ufør forsvinner og bostøtte bør bli tilgjengelig for minstesatsene. Det er ikke ung ufør tillegget som er problemet. For den er for de som har vært så syk, at de ikke har opparbeidet seg noe ekstra. Det at du velger å tusle rundt på skolen i blinde i 7 år. Det er ditt dårlige livsvalg, du kan ikke skylde på noen andre enn deg selv. Og om du ikke en gang var syk den gang, så har du i alle fall ingenting å klage over. Men det er ingen som velger å bli kronisk syk/skadet i ung alder før livet i det hele tatt starter. Hovedproblemet er at minstesatsen ikke er å leve av. Den må heves. Lave satser på AAP og sosialhjelp er greit, for det er midlertidige stønader. Mens uføretrygd er varig. De bør kutte ned på maks-beløpet, for det er latterlig og hånlig høyt. Mens de laveste satsene bør forhøyes nok til at det er mulig å leve av. Men er det en ting som er sikkert, så er det at ung ufør tillegget er rettferdig, men aldersgrensen bør heves fra 26 til 30. Med tanke på hvor mange som er så sein ute i jobb i dag, på grunn av økonomisk støtte av lånekassen og fordi flere går skole og mange sykdommer merkes ikke før man møter voksenlivet. Unnskyld meg men det der var forferdelig navlebeskuende skrevet. Du har ingen forutsetning for å vite hvorfor folk brukte tid på å bli ufør. Jeg kjenner en som ble alvorlig syk i tenårene. Denne personen gjorde alt for å kunne komme seg ut i jobb. Hen begynte på studier 5 ganger i håp om å klare det. Hen kom seg aldri lenger enn en måned inn og mistet plassen fordi hen ikke klarte å møte til undervisning. Denne personen fikk innvilget uføretrygd i en alder av 25 år og jeg kan garantere deg at hen ikke hadde muligheter til å opparbeide seg verken høyere inntektsgrunnlag eller å tegne forsikring av noe slag. Det fikk hen ikke grunnet omfanget av sykdommen. Hen er ufør på minstesats og fikk etter mange års kamp i trygderetten avslag på ung ufør. Vet du hva begrunnelsen var? At hen hadde PRØVD høyere utdanning. Da var ikke sykdommen alvorlig nok visstnok. Personen var sengeliggende og det hen gjorde var å søke på studie, komme inn og bli liggende i sengen til studieplassen ble oppsagt. På hvilken måte mener du det er rettferdig at denne personen ikke fikk ung ufør? Dårlige livsvalg? Virkelig? At noen studerer i 7 år sier faktisk potensielt mye om funksjonsnivået til denne personen under studiene. Hvordan våger du å kalle det dårlige livsvalg at folk har prøvd å unngå å bli ufør? Jeg sier hvordan våger du fordi du har et syn på andre mennesker som rett og slett skremmer meg. Ser du ikke urimeligheten i det du selv skriver? Du snakker om urettferdighet. Det er blodig urettferdig at min venn må leve på 2500 kr mindre enn f.eks deg i måneden KUN fordi hen prøvde å unngå uføretrygd. Mange har aldri hatt muligheten til å jobbe seg opp et inntektsgrunnlag fordi de har prøvd for lenge. Andre igjen har gått i lavlønnsyrker i årevis fordi de ikke har helse til å jobbe seg oppover, noen har jobbet i lave stillingsprosenter fordi de heller ville jobbe 30% enn å bli ufør. Disse får mindre penger enn en ung ufør i måneden. Er det rettferdig? De har prøvd å jobbe, prøvd å studere men ikke klart det. De blir ufør på minstesats. Det oppleves av dem som en straff. De straffes for å prøve, mens det har vist seg at hvis man ikke prøver eller ikke klarer å prøve får man gjerne ung ufør innvilget. Urettferdigheten ligger i at ung før belønnes til dem som enten ikke har vært i stand til å prøve i det hele tatt eller dem som har latt være å prøve. Dem som har prøvd, men ikke klart ender opp med aller minst. Ofte er det uforståelig hvem som får innvilget dette tillegget og hvem som får avslag. Det er et rent lotteri. Hvor i all verden er rettferdigheten i det? Jeg er enig med deg i at minstesats uføretrygd er for lav, men ung ufør er helt innafor. Som ung ufør tjener man faktisk mer enn lavlønnsyrker i full jobb. Jeg har selv mindre utbetalt i måneden enn en ung ufør og jeg unner de unge uføre en lønn å leve av, så det er helt greit for meg, men å påstå man ikke kan leve av det er rett og slett ikke sant. Da må man lære seg å prioritere pengene sine bedre. Jeg lever selv godt på snaue 18 000 utbetalt i måneden og jeg bor i en dyr landsdel og tro det eller ei, men jeg har høye helseutgifter. Å ha mye utgifter til helsehjelp er ikke unikt for unge uføre. Jeg er overrasket over at mange tilsynelatende tror at det er null problem for hvem som helst å jobbe seg opp til millionlønn. Å være i et lavlønnsyrke, lave stillingsprosenter osv er svært sjelden et valg. Det er det eneste alternativet for personen det gjelder. Det som bør endres er: Minstesats ufør bør heves til samme nivå som ung ufør og man bør fjerne regelen om at man får lavere sats hvis man har samboer. Dette er en regel som KUN straffer dem med minstesats. Å øke ung ufør som allerede har langt mer penger enn andre er verken bærekraftig eller rimelig. Edit: Kan for ordens skyld legge til summen jeg tjener før skatt. Jeg tjener 21 453 kr i måneden før skatt. Det er lite sannsynlig at jeg noensinne vil tjene særlig mer rett og slett på grunn av helsen min. En ung ufør har rundt 23 000 før skatt. Det syntes jeg er helt greit og jeg lever godt med min egen lønn, men jeg syntes ikke unge uføre skal få mer enn dette, nettopp fordi å klare seg på den summen er uproblematisk så lenge man har god økonomistyring. Derfor mener jeg kurs i økonomistyring er en langt bedre ide for dere som mener ung ufør er umulig å leve på. Endret 21. januar 2021 av altflyter 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå