AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #241 Skrevet 20. desember 2020 PetterKanin skrev (1 time siden): Jeg ser det ikke, så hvordan kan du og AB 81d se det? Du er jo alltid ute etter å henge ut uføre så selvsagt ser ikke du det Anonymkode: f6af4...310 3
Nalini Skrevet 20. desember 2020 #242 Skrevet 20. desember 2020 (endret) Jytte skrev (47 minutter siden): Det jeg har lest i tråden har ingen fått direkte personangrep rettet mot seg, men noen har skrevet fjern tillegget. Problemet er vel ikke tillegget, men at de uten har for lite å leve av spesielt etter at bostøtten ble revet bort. Hadde aldri klart meg på 16K. Ikke alle kan flytte til et markspist råteskadet hus i en skog eller på en fjelltopp. Vis meg budsjettet deres, dere som mener noe annet. Bor du i en større by og leier, er det ikke mulig. Men dersom det er mindre sted og lav husleie går det. Budsjettet er for enslige Mat 2000 kr Internett, tv. 1000kr Mobil 500 kr Strøm 1200 kr Innboforsikring 300 kr Div 3000 kr Sum 8000 kr 8000 kr igjen til bolig. I Oslo går det ikke å leie en liten leilighet for 8000 kr. Endret 20. desember 2020 av frysja
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #243 Skrevet 20. desember 2020 Jytte skrev (19 minutter siden): Jo, men du sier selv at du verken har familie eller venner. Da har du ikke utgifter på det? Høres trist ut. Noen ganger har jeg lyst å selge og flytte langt f... i vold, men har familie (og barnebarn) og nettverket mitt her, pluss det å finne ny jobb. Ikke alle kan flytte, og selve flytteprosessen må man også ta høyde for at man har penger til. En som er trygdet er ofte ganske låst. Klart det er trist men det er slik livet mitt med sykdom er. Om jeg så hadde hatt venner og familie så måtte jeg nok sagt nei til ganske mye, eventuelt foreslått å gjøre noe som ikke koster noe. Anonymkode: ccba3...a2a 2
PetterKanin Skrevet 20. desember 2020 #244 Skrevet 20. desember 2020 frysja skrev (4 minutter siden): Bor du i en større by og leier, er det ikke mulig. Men dersom det er mindre sted og lav husleie går det. Budsjettet er for enslige Mat 2000 kr Internett, tv. 1000kr Mobil 500 kr Strøm 1200 kr Innboforsikring 300 kr Div 3000 kr Sum 8000 kr 8000 kr igjen til bolig. I Oslo går det ikke å leie en liten leilighet for 8000 kr. For ikke å glemme at en enslig uføretrygdet med minstesats har minst 1364 kroner mer nettoinntekt per mnd enn dette.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #245 Skrevet 20. desember 2020 frysja skrev (8 minutter siden): Bor du i en større by og leier, er det ikke mulig. Men dersom det er mindre sted og lav husleie går det. Budsjettet er for enslige Mat 2000 kr Internett, tv. 1000kr Mobil 500 kr Strøm 1200 kr Innboforsikring 300 kr Div 3000 kr Sum 8000 kr 8000 kr igjen til bolig. I Oslo går det ikke å leie en liten leilighet for 8000 kr. Da må man bo i kollektiv eller flytte ut av byen. Anonymkode: ccba3...a2a
Nalini Skrevet 20. desember 2020 #246 Skrevet 20. desember 2020 (endret) PetterKanin skrev (10 minutter siden): For ikke å glemme at en enslig uføretrygdet med minstesats har minst 1364 kroner mer nettoinntekt per mnd enn dette. 1364 kr mer enn hva, 8000 eller 16000kr? Endret 20. desember 2020 av frysja
Jytte Skrevet 20. desember 2020 #247 Skrevet 20. desember 2020 frysja skrev (1 minutt siden): Bor du i en større by og leier, er det ikke mulig. Men dersom det er mindre sted og lav husleie går det. Budsjettet er Mat 2000 kr Internett, tv. 1000kr Mobil 500 kr Strøm 1200 kr Innboforsikring 300 kr Div 3000 kr Sum 8000 kr 8000 kr igjen til bolig. I Oslo går det ikke å leie en liten leilighet for 8000 kr. De fleste bruker mer enn to tusen på mat, men greit hvis du klarer deg på det. Diverseposten hadde ikke jeg klart meg med. Optiker, tannlege, gaver til barnebarna, lege, medisiner, transport, frisør. Ett eksempel, men bare i år har jeg brukt over tolv tusen på tannlege, en visdomstann måtte trekkes og en fylling og en bit av en tann måtte repareres. Ny billig pc, fem tusen. Optiker på nyåret cirka ti tusen. Ny mobil fem tusen (den hangler). Ting går i stykker, har f.eks. ikke satt av tusen kroner i måneden til tannlege. Har en liten tv på 27 tommer, er ikke kravstor. Matprisene har steget mye, legger merke til det. Jeg tjener litt mer enn en ung uføre, men ikke mye mer. Har lave boutgifter, kjøpte mens prisene var overkommelige, er heldig sånn. Er avhengig av å ha par hobbyer, noe jeg antar de fleste er? Gaming og tv er ikke innen mine største interesser. Man skal kunne ha et verdig liv, ikke bare tak over hodet og til vann og brød. 1
PetterKanin Skrevet 20. desember 2020 #248 Skrevet 20. desember 2020 frysja skrev (1 minutt siden): 1364 kr mer enn hva, 8000 eller 16000kr? Mer enn 16000. Altså 17364 kr per mnd netto. 1
Nalini Skrevet 20. desember 2020 #249 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Da må man bo i kollektiv eller flytte ut av byen. Anonymkode: ccba3...a2a Ihvertfall de store byene.
PetterKanin Skrevet 20. desember 2020 #250 Skrevet 20. desember 2020 Jytte skrev (Akkurat nå): De fleste bruker mer enn to tusen på mat, men greit hvis du klarer deg på det. Diverseposten hadde ikke jeg klart meg med. Optiker, tannlege, gaver til barnebarna, lege, medisiner, transport, frisør. Ett eksempel, men bare i år har jeg brukt over tolv tusen på tannlege, en visdomstann måtte trekkes og en fylling og en bit av en tann måtte repareres. Ny billig pc, fem tusen. Optiker på nyåret cirka ti tusen. Ny mobil fem tusen (den hangler). Ting går i stykker, har f.eks. ikke satt av tusen kroner i måneden til tannlege. Har en liten tv på 27 tommer, er ikke kravstor. Matprisene har steget mye, legger merke til det. Jeg tjener litt mer enn en ung uføre, men ikke mye mer. Har lave boutgifter, kjøpte mens prisene var overkommelige, er heldig sånn. Er avhengig av å ha par hobbyer, noe jeg antar de fleste er? Gaming og tv er ikke innen mine største interesser. Man skal kunne ha et verdig liv, ikke bare tak over hodet og til vann og brød. Mange av utgiftene du nevner her er valgfrie å ha, pg valgfritt nivå på.
Jytte Skrevet 20. desember 2020 #251 Skrevet 20. desember 2020 (endret) PetterKanin skrev (4 minutter siden): Mange av utgiftene du nevner her er valgfrie å ha, pg valgfritt nivå på. Javel? Så i dag skal man ikke ha tenner, ikke pc og mobil? edit. Glemte at du også mener at man ikke skal kunne lese eller se ordentlig. Endret 20. desember 2020 av Jytte 2
PetterKanin Skrevet 20. desember 2020 #252 Skrevet 20. desember 2020 Jytte skrev (Akkurat nå): Javel? Så i dag skal man ikke ha tenner, ikke pc og mobil? Poenget er at man ikke trenger å kjøpe PC til 5000 når man får PC til halve prisen. Hvilken prisklasse du kjøper gave til dine barnebarn vet jeg ikke, men der er det samme prinsipp. Frisør er fullstendig valgfritt.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #253 Skrevet 20. desember 2020 Jytte skrev (6 minutter siden): Javel? Så i dag skal man ikke ha tenner, ikke pc og mobil? edit. Glemte at du også mener at man ikke skal kunne lese eller se ordentlig. Tenner burde man fått økonomisk støtte til hvis man har mye problemer. Pc og mobil kan man velge det billigste slik som jeg har vært nødt til å gjøre. Anonymkode: ccba3...a2a
Jytte Skrevet 20. desember 2020 #254 Skrevet 20. desember 2020 (endret) PetterKanin skrev (På 20.12.2020 den 17.29): Poenget er at man ikke trenger å kjøpe PC til 5000 når man får PC til halve prisen. Hvilken prisklasse du kjøper gave til dine barnebarn vet jeg ikke, men der er det samme prinsipp. Frisør er fullstendig valgfritt. Som kvinne er jeg avhengig av frisør, tro det om du vil. Om du velger å være skinhead gjør ikke jeg det. Og hvordan skal jeg kunne se prisen på matvarer uten briller? Uten syn og uten tenner, du har noen høyst rare meninger som ingen deler med deg. Har forstått hva du står for etter at jeg leste hva ab skriver om deg. Takk for samtalen. Ryddet for brukerangrep. Perelandra, mod. Endret 22. desember 2020 av Perelandra 3
Nalini Skrevet 20. desember 2020 #255 Skrevet 20. desember 2020 (endret) Jeg fører regnskap, bor i egen leilighet og bruker 10000kr pr mnd. Husleie, strøm, mat, månedskort, bil. Jeg er frisk og trenger ikke å bruke penger på medisin. Det som kommer er når noe må skiftes ut, som kjøleskap, pc, tv, mobil. Kvitter jeg med bilen, har jeg følgende kostnader Husleie og strøm 5000 kr Mat 2000 kr Mobil 300 kr Innbo, 200 kr Månedskort 800 kr 8300 kr Med 16000 utbetalt, ville jeg hatt 8000 kr til andre utgifter. Dersom jeg skulle leid samme leilighet, ville det kostet 10000 kr ekstra, noe som ikke ville gått. Endret 20. desember 2020 av frysja 1
Jytte Skrevet 20. desember 2020 #256 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tenner burde man fått økonomisk støtte til hvis man har mye problemer. Pc og mobil kan man velge det billigste slik som jeg har vært nødt til å gjøre. Anonymkode: ccba3...a2a Har ikke problemer med tennene, dette kom brått på. Får det ikke dekket. Var den billigste pc-en jeg fant, et sted mellom fire og fem tusen. Joda, kan gå tilbake til en gammel nokia hvis jeg må, men det var ikke poenget. 1
PetterKanin Skrevet 20. desember 2020 #257 Skrevet 20. desember 2020 (endret) Jytte skrev (På 20.12.2020 den 17.34): Som kvinne er jeg avhengig av frisør, tro det om du vil. Om du velger å være skinhead gjør ikke jeg det. Og hvordan skal jeg kunne se prisen på matvarer uten briller? Uten syn og uten tenner, du har noen høyst rare meninger som ingen deler med deg. Har forstått hva du står for etter at jeg leste hva ab skriver om deg. Takk for samtalen. Ryddet for brukerangrep. Perelandra, mod. Usakligheter er altså.det eneste du har? Ingen er selvsagt avhengige av frisør. Du får heller lære deg å prioritere slik andre folk må gjøre. Endret 22. desember 2020 av Perelandra
Jytte Skrevet 20. desember 2020 #258 Skrevet 20. desember 2020 PetterKanin skrev (Akkurat nå): Usakligheter er altså.det eneste du har? Ingen er selvsagt avhengige av frisør. Du får heller lære deg å prioritere slik andre folk må gjøre. Saken er at jeg prioriterer. Hvorfor nevner du ikke utgifter til optiker og tannlege? Ikke sitt og gni deg i hendene nå, for jeg svarer deg ikke mer. 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #259 Skrevet 20. desember 2020 Jytte skrev (2 minutter siden): Har ikke problemer med tennene, dette kom brått på. Får det ikke dekket. Var den billigste pc-en jeg fant, et sted mellom fire og fem tusen. Joda, kan gå tilbake til en gammel nokia hvis jeg må, men det var ikke poenget. Da må man lete bedre. Billigste pcen jeg fant på Power nå ligger på 2299: https://www.power.no/data-og-tilbehoer/pc/baerbar-pc/hp-chromebook-14-db0006no-14-baerbar-pc/p-1012312/ Anonymkode: ccba3...a2a 2
PetterKanin Skrevet 20. desember 2020 #260 Skrevet 20. desember 2020 Jytte skrev (Akkurat nå): Saken er at jeg prioriterer. Hvorfor nevner du ikke utgifter til optiker og tannlege? Ikke sitt og gni deg i hendene nå, for jeg svarer deg ikke mer. Hvorfor skulle jeg nevne det? De utgiftene er det neppe ikke all verdens rom for å gjøre noe med, men det er mye rom for å gkøre noe med de jeg nevner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå