AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #201 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Dere skal så inderlig vite at jeg på timen hadde byttet bort ung ufør og uføretrygden min, hvis jeg kunne ved et trylleslag blitt helt frisk. Men så lenge jeg uansett hva jeg gjør aldri blir frisk, så føler jeg at jeg har lov til å motta det jeg får. Ja, jeg går noen turer, men når jeg nesten ikke klarer å gå fra stuen til badet,ser du meg ikke. Her skrev nav at de anbefalte meg 100 % ufør. Her setter jeg pris på dager jeg kan gå sånn noenlunde iallefall. Jeg har fysiske diagnoser, men ingen psykiske. Anonymkode: fa10d...64b Men du misser hele poenget her! Problemet er ikke at du får hjelp/penger, men at andre ikke får det, til tross for lik/samme situasjon på mange måter. Jeg orker ikke å gå veldig konkret inn i min situasjon, men jeg har fysiske diagnoser. Dette handler ikke om meg spesifikt heller, det handler om at man har en rekke folk som av ulike årsaker havner mellom to stoler. I mange tilfeller kan man nok si at de rett og slett har hatt mye uflaks. Anonymkode: a9407...fff 5
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #202 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg går på AAP etter å ha jobbet deltid i et lavtlønnet sliteryrke i over 30 år, å jeg får så lite i AAP at jeg må tvinge meg tilbake i jobb. Jeg må jobbe til jeg stuper rett og slett. Dette er blodig urettferdig da jeg har jobbet og bidratt i samfunnet i mange år. Ikke 100% for det har jeg ikke klart pga helsen, men har jobbet ca 70%. Hvor mange under 80 år tror du bor i omsorgsbolig? Å hva innbiller du deg at det koster? Det er ganske høy husleie i omsorgsboliger. Husker ikke prisen, men husleie i tillegg til mat, lintøy, vask av klær og praktisk bistand spiser opp mer enn en minstepensjonist har utbetalt. Anonymkode: 5f3cb...d76 10 500 betaler min bror i husleie, da inkludert omsorgstjenestene. I tillegg kommer mat, helseutgifter, transport, klær, fritid, mobil, nett, tv, møbler og interiør, hvitevarer og rørlegger, elektriker etc ved behov. Anonymkode: c26d4...cda 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #203 Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (13 timer siden): 🙄 Jeg har ikke krav på noe som helst jeg heller fordi jeg er ung... Sitter her uten noe som helst, gjort i mange år👍 Mannen betaler. Kjempefint😒 Jeg syns jo det hele løste seg bra med det. Straffe mannen istedenfor, det var jo egentlig det de gjorde. Anonymkode: 57fd6...0ff Hvordan kan du ikke ha rett på noe fordi du er ung..? Anonymkode: fe35e...428
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #204 Skrevet 20. desember 2020 De burde fjerne ung uføretrygd og heller sette dagens minstesats til samme sum som ung ufør. Anonymkode: ccba3...a2a 6
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #205 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): De burde fjerne ung uføretrygd og heller sette dagens minstesats til samme sum som ung ufør. Anonymkode: ccba3...a2a Omvendt er bedre. Anonymkode: e8098...81d
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #206 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Omvendt er bedre. Anonymkode: e8098...81d Hvorfor det? Anonymkode: ccba3...a2a 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #207 Skrevet 20. desember 2020 Ung ufør er utgått på dato. Det er absurd å ha ett system som straffer de som prøver så godt de kan å ta del i arbeidslivet. Det er jo som å si: Om du har en sykdom som kan gi ufør så bør du legge deg ned å gi opp med det samme, da blir du belønnet med tillegg om du er heldig. Ikke tro du kan få ta utdannelse eller stå i en deltidsstilling noen år uten å ta din straff, liksom... Intensjonen bak tillegget er god, resultatet og urettferdigheten i utførelsen er slående. Anonymkode: 7ff59...a0b 10
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #208 Skrevet 20. desember 2020 Samme sum til alle. Kun 220 000 året. Skal lønne seg å jobbe. Anonymkode: b3106...adb 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #209 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Samme sum til alle. Kun 220 000 året. Skal lønne seg å jobbe. Anonymkode: b3106...adb Det skal lønne seg å jobbe, men det blir ikke noe billigere for samfunnet om folk er direkte fattige heller. Det vil bli mer sykdom, atferdsproblemer hos barn og kanskje de ikke klarer jobb heller. Den beste investeringen for samfunnet er å gi folk rimelig gode levekår. Og så er jeg enig at det selvfølgelig ikke kan være mer enn man får i jobb. Anonymkode: d3906...328 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #210 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Samme sum til alle. Kun 220 000 året. Skal lønne seg å jobbe. Anonymkode: b3106...adb Unge uføre har vel ca 220 000 kr utbetalt i året da.. Anonymkode: 80076...4ab 4
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #211 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvorfor det? Anonymkode: ccba3...a2a Pga at en trenger ikke øse ut mer penger enn nødvendig. At folk vil ha mer, er ikke ekvivalent med bærekraftig. Anonymkode: e8098...81d
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #212 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Pga at en trenger ikke øse ut mer penger enn nødvendig. At folk vil ha mer, er ikke ekvivalent med bærekraftig. Anonymkode: e8098...81d Lettere å få seg venner hvis alle er like fattige da.... Anonymkode: 80076...4ab
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #213 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Men du misser hele poenget her! Problemet er ikke at du får hjelp/penger, men at andre ikke får det, til tross for lik/samme situasjon på mange måter. Jeg orker ikke å gå veldig konkret inn i min situasjon, men jeg har fysiske diagnoser. Dette handler ikke om meg spesifikt heller, det handler om at man har en rekke folk som av ulike årsaker havner mellom to stoler. I mange tilfeller kan man nok si at de rett og slett har hatt mye uflaks. Anonymkode: a9407...fff Det har vært mange innlegg i tråden som angriper oss som har særtillegget og det er ikke ok. Det er da ikke våres skyld at regelverket er som det er. Anonymkode: f6af4...310 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #214 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det har vært mange innlegg i tråden som angriper oss som har særtillegget og det er ikke ok. Det er da ikke våres skyld at regelverket er som det er. Anonymkode: f6af4...310 Vis til disse innleggene som angriper dere og ikke selve tillegget? Anonymkode: e8098...81d 8
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #215 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vis til disse innleggene som angriper dere og ikke selve tillegget? Anonymkode: e8098...81d Jeg gidder ikke bla igjen hele tråden for å finne de innleggene,men hadde du lest hvert eneste innlegge (og ja jeg har gjort det) hadde du sett selv. Og om du påstår du har lest hele tråden uten og ha sett det har du ikke lest godt nok Anonymkode: f6af4...310 1
PetterKanin Skrevet 20. desember 2020 #216 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg gidder ikke bla igjen hele tråden for å finne de innleggene,men hadde du lest hvert eneste innlegge (og ja jeg har gjort det) hadde du sett selv. Og om du påstår du har lest hele tråden uten og ha sett det har du ikke lest godt nok Anonymkode: f6af4...310 Jeg ser det ikke, så hvordan kan du og AB 81d se det? 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #217 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg gidder ikke bla igjen hele tråden for å finne de innleggene,men hadde du lest hvert eneste innlegge (og ja jeg har gjort det) hadde du sett selv. Og om du påstår du har lest hele tråden uten og ha sett det har du ikke lest godt nok Anonymkode: f6af4...310 Som vanlig kan ikke disse påstandene vises til. At dere ikke blir lei. Anonymkode: e8098...81d 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #218 Skrevet 20. desember 2020 PetterKanin skrev (13 minutter siden): Jeg ser det ikke, så hvordan kan du og AB 81d se det? Jeg ser det ikke. Anonymkode: e8098...81d
Jytte Skrevet 20. desember 2020 #219 Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg ser det ikke. Anonymkode: e8098...81d Det jeg har lest i tråden har ingen fått direkte personangrep rettet mot seg, men noen har skrevet fjern tillegget. Problemet er vel ikke tillegget, men at de uten har for lite å leve av spesielt etter at bostøtten ble revet bort. Hadde aldri klart meg på 16K. Ikke alle kan flytte til et markspist råteskadet hus i en skog eller på en fjelltopp. Vis meg budsjettet deres, dere som mener noe annet. 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #220 Skrevet 20. desember 2020 Jytte skrev (2 minutter siden): Det jeg har lest i tråden har ingen fått direkte personangrep rettet mot seg, men noen har skrevet fjern tillegget. Problemet er vel ikke tillegget, men at de uten har for lite å leve av spesielt etter at bostøtten ble revet bort. Hadde aldri klart meg på 16K. Ikke alle kan flytte til et markspist råteskadet hus i en skog eller på en fjelltopp. Vis meg budsjettet deres, dere som mener noe annet. Man klarer seg, men man må ofre mye. Ferier, fritidsaktiviteter, shopping og å gå på byen/ cafe m.m må man kutter enten helt ut eller kutte kraftig ned på. Anonymkode: ccba3...a2a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå