AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #1 Skrevet 17. desember 2020 Jeg og kjæresten skal gi gave til våre foreldre fra oss, jeg foreslo en spesifikk ting til hans foreldre som jeg er 100% sikker på at de blir glade for, og som de trenger. Det er snakk om at de har noe som fungerer, men at jeg vil gi de noe som er ment for det. Se for dere at de bruker bærepose til trening og jeg vil gi de en ordentlig flott gymbag, at de drikker av gamle colaflasker og jeg vil gi de en termos osv, det er i den skalaen der. Kjæresten min sa at det er bortkasta og unødvendig siden de kan bruke noe annet og virker fornøyd. Jeg er helt uenig, hva tenker dere? Dette er ikke snakk om at de ønsker eller ikke, men at han mener det de har duger, da kan vi kjøpe helt annet. Da tenker jeg vi risikerer at de får noe de absolutt ikke får bruk for. Anonymkode: 7727d...04d
Supernova17 Skrevet 17. desember 2020 #2 Skrevet 17. desember 2020 Det kommer fortsatt an på hva du ønsker å kjøpe. Også hvor mye det koster. Dersom en termos koster et par tusen kroner, hadde jeg også sagt nei. Likevel synes jeg det er bedre å kjøpe noe de trenger enn noe som står i et skap for alltid. Har de ei ønskeliste? 6
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #3 Skrevet 17. desember 2020 Jeg tenker at han kjenner foreldrene sine bedre enn deg. Eksempelet. Kanskje de har fått "gymbag" / "termos" før, men at de foretrekker "handlepose" / "tomflaske". Det kan også hende at han tar feil. Uansett blir de sikkert glad uansett, og hvis de har lyst på en "gymbag" så er det gjerne bedre at de selv kjøper en de liker. Anonymkode: 86340...d6a 13
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #4 Skrevet 17. desember 2020 Det har ikke noe med hvem som har rett å gjøre. Det har med forståelsen av "trenger" å gjøre. Hans mening/oppfatning er heller ikke overraskende den samme som hans foreldres - det er ikke nødvendig med termos, det holder med en colaflaske. Anonymkode: cefcc...32f 9
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #5 Skrevet 17. desember 2020 Det er ikke dyrt eller noe, og jeg ser spesielt for meg at svigerfar ville blitt veldig glad. Det er noe begge har veldig bruk for, har såååå lyst å gi de det. Anonymkode: 7727d...04d 2
solmåneogstjerner Skrevet 17. desember 2020 #6 Skrevet 17. desember 2020 Men har han et annet forslag da? Isåfall så synes jeg dere skal gå for det, han kjenner dem jo best. Hvis ikke så burde dere gå for det du foreslår. 6
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #7 Skrevet 17. desember 2020 Supernova17 skrev (6 minutter siden): Det kommer fortsatt an på hva du ønsker å kjøpe. Også hvor mye det koster. Dersom en termos koster et par tusen kroner, hadde jeg også sagt nei. Likevel synes jeg det er bedre å kjøpe noe de trenger enn noe som står i et skap for alltid. Har de ei ønskeliste? Ingen ønskeliste typ Blir glad for alt... men jeg vet de hadde blitt ekstra glade for noe de trenger. De er nøkterne folk og bruker mer på andre enn seg selv har jeg merket Anonymkode: 7727d...04d 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #8 Skrevet 17. desember 2020 solmåneogstjerner skrev (Akkurat nå): Men har han et annet forslag da? Isåfall så synes jeg dere skal gå for det, han kjenner dem jo best. Hvis ikke så burde dere gå for det du foreslår. Kjærestens forslag er noe generelt, som man ofte setter vekk og tar frem et par ganger i året. Noe du kan gi søster eller bror, nabo eller mor feks. Jeg liker å gi gaver jeg tenkrr folk får bruk for eller hr interesse for Anonymkode: 7727d...04d 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #9 Skrevet 17. desember 2020 Hvorfor kan du ikke bare skrive hva det er, så blir det litt enklere å mene noe om det. Du er jo anonym. Anonymkode: f7262...50e 16
solmåneogstjerner Skrevet 17. desember 2020 #10 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kjærestens forslag er noe generelt, som man ofte setter vekk og tar frem et par ganger i året. Noe du kan gi søster eller bror, nabo eller mor feks. Jeg liker å gi gaver jeg tenkrr folk får bruk for eller hr interesse for Anonymkode: 7727d...04d Ok, da er jeg mest enig med deg. Men ikke lag en krangel ut av dette! Så viktig er det ikke. Kan dere kjøpe begge tingene? 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #11 Skrevet 17. desember 2020 Hvorfor har de ikke selv kjøpt seg gymbag og termos? Det kan jo være fordi de faktisk foretrekker tomflaske og bærepose, det har jo sine fordeler det også. Anonymkode: 4c2da...817 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #12 Skrevet 17. desember 2020 Han kjenner foreldrene sine best. Hvorfor engasjerer du deg så mye i dette? Anonymkode: a0184...c47 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #13 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han kjenner foreldrene sine best. Hvorfor engasjerer du deg så mye i dette? Anonymkode: a0184...c47 Hm ja vet ikke.. bare ser på de, snille folk som ikke unner seg så mye, de har satt så stor pris på meg og tatt meg inn i varmen med en gang, jeg vil så gjerne gi tilbake med omtanke og ikke bare skynde meg og kjøpe noe i farta. Anonymkode: 7727d...04d 7
~ m a u d e ~ Skrevet 17. desember 2020 #14 Skrevet 17. desember 2020 Med tanke på at du kaller han kjæreste og henvender deg til oss, antar jeg at dere ikke har vært sammen i årevis. Dermed tenker jeg at dette er det han som bestemmer julegaven som han er med på. Hadde du likt om han trumfet gjennom en gave til dine foreldre, som du ikke ønsket å gi? Hadde dere vært sammen i en årrekke, og du jevnt over hadde større suksess med dine gaver, enn han, så kunne du sikkert presset på litt. Men da måtte du ha tatt det med han, ikke med oss. Om du ønsker å gi noe utenom, fra deg, siden de tok deg inn i varmen, så kan du vel gjøre det? 9
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #15 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg og kjæresten skal gi gave til våre foreldre fra oss, jeg foreslo en spesifikk ting til hans foreldre som jeg er 100% sikker på at de blir glade for, og som de trenger. Det er snakk om at de har noe som fungerer, men at jeg vil gi de noe som er ment for det. Se for dere at de bruker bærepose til trening og jeg vil gi de en ordentlig flott gymbag, at de drikker av gamle colaflasker og jeg vil gi de en termos osv, det er i den skalaen der. Kjæresten min sa at det er bortkasta og unødvendig siden de kan bruke noe annet og virker fornøyd. Jeg er helt uenig, hva tenker dere? Dette er ikke snakk om at de ønsker eller ikke, men at han mener det de har duger, da kan vi kjøpe helt annet. Da tenker jeg vi risikerer at de får noe de absolutt ikke får bruk for. Anonymkode: 7727d...04d Nå virker det jo som at de ikke har bruk for å oppgradere det du tenker på heller da, siden de bruker noe som fungerer. Se om dere/han kan finne noe annet som de kan sette pris. Også kan du nevne noe i forbifarten overfor foreldrene hans nærmere sommeren for å se om en slik oppdragering du tenker på er noe de kunne tenkt seg. Da kan dere kjøpe det neste jul til de. Anonymkode: c4ccf...19a 1
Maleficenta Skrevet 17. desember 2020 #16 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg og kjæresten skal gi gave til våre foreldre fra oss, jeg foreslo en spesifikk ting til hans foreldre som jeg er 100% sikker på at de blir glade for, og som de trenger. Det er snakk om at de har noe som fungerer, men at jeg vil gi de noe som er ment for det. Se for dere at de bruker bærepose til trening og jeg vil gi de en ordentlig flott gymbag, at de drikker av gamle colaflasker og jeg vil gi de en termos osv, det er i den skalaen der. Kjæresten min sa at det er bortkasta og unødvendig siden de kan bruke noe annet og virker fornøyd. Jeg er helt uenig, hva tenker dere? Dette er ikke snakk om at de ønsker eller ikke, men at han mener det de har duger, da kan vi kjøpe helt annet. Da tenker jeg vi risikerer at de får noe de absolutt ikke får bruk for. Anonymkode: 7727d...04d Det er hans foreldre. Han får bestemme. 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #17 Skrevet 17. desember 2020 Mange velger bærepose, tomflaske, pulverkaffe, filmer på iPad, spenol og mobilen fremfor fin gymbag, termos, kaffetrakter, stor TV, fancy fuktighetskrem og skikkelig kamera, nettopp fordi de foretrekker at det er enkelt, billig og ikke noe de trenger å ta noe særlig vare på. Dette ser vi hver eneste jul, folk kjøper luksusprodukter til hverandre, men de blir liggende ubrukt og mottaker holder seg til det enkle og billige. Fyren kjenner jo foreldrene sine, så det kan fint stemme at de ikke ville brukt tingene du foreslår. Anonymkode: 228f0...fc4 4
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #18 Skrevet 17. desember 2020 Kan du foreslå at du gir egen gave. Med mindre han tror de vil mislike gaven? Anonymkode: 86340...d6a 4
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #19 Skrevet 17. desember 2020 Flere har forsøkt å gi min mor dyre kaffemaskiner, dyre kaffebønner, kaffekvern osv fordi de har tenkt som deg ts. Men vet du, hun har boden full av kaffeutstyr, og hun foretrekker faktisk pulverkaffe med en fløteskvett i. Om kjæresten min hadde lagt merke til at hun drikker pulverkaffe, og foreslått å kjøpe en flott kaffemaskin til henne hadde jeg satt pris på tanken, men likefullt kjent henne godt nok til å vite at hun ikke hadde blitt glad for det. Anonymkode: db794...30d 13
GammelKaktus Skrevet 17. desember 2020 #20 Skrevet 17. desember 2020 Jeg tenker at det er hans foreldre så han for velge hvordan han vil gjøre det. Men er helt enig med deg, høres jo ut som en gjennomtenkt gave det du har i tankene så hvorfor han ikke er med på det kan vi jo bare undre oss over. Han har kanskje en fantastisk ide selv? Eller som den over meg sier, hun foretrekker nok å ha det som hun har det. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå